Läckta Dead Space 3-bilder tyder på co-op

Robot
Läckta Dead Space 3-bilder tyder på co-op

Sju skärmdumpar har läckt från Dead Space 3 och av allt döma blir EA:s trea iskallt – men inte ensamt.

#dead-space-3, #ea


Medlem
Läckta Dead Space 3-bilder tyder på co-op

Faaaaan vad nice om det blir skräck co-op!

Medlem

Ja fan lyckas dom med co-op och skräck samtidigt då jävlar har vi nåt !

Medlem

co-op + skräck kan jag alldrig se att det skulle lyckas mer en att få ett roligt spel i horror tema men det kommer förmodligen alldrig kunna bli någon skräck i spelet om man inte har nerver som knappt klarar av zelda spelen typ.
men det är min uppftning att co-op förstör två saler i spel kan hända 3. och det är skärk sen story/gameplay.

Edit: dock komm jag på hur man kanske skulel kunna få till det men det kräver att spelarna inte skall spela tillsamans som en tät grupp och till 98% skall man inte kunna ha nån kontakt med den andra spelaren då kan man nog få till ett skräckspel.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

yey nu kan jag sitta och skita på mig i ren skräck tillsammans med en kompis


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Asså, genren "coop-skräck" är lite dömd att misslyckas. Resident evil 5 gjorde ju samma sak, och även om det var ett riktigt grymt spel i coop så var det aldrig läskigt. Det här spelet kommer säkert bli grymt bra som ett coopspel om det nu blir så, och jag ser fram emot det som tusan då jag fann att både ettan och tvåan var grymma spel, men läskigt tror jag aldrig det kommer bli.

Men de får jättegärna motbevisa mig.


signatur

Videomupp

Medlem

Snacka om värdelöst.. just dead space var ju sjukt bra skräck och man kände sig ensam och hjälplös.. precis samma med resident evil spelen, när dom började göra det till gears of evil då tappar det ju all tjusning

Medlem
Skrivet av WildThing:

Asså, genren "coop-skräck" är lite dömd att misslyckas. Resident evil 5 gjorde ju samma sak, och även om det var ett riktigt grymt spel i coop så var det aldrig läskigt. Det här spelet kommer säkert bli grymt bra som ett coopspel om det nu blir så, och jag ser fram emot det som tusan då jag fann att både ettan och tvåan var grymma spel, men läskigt tror jag aldrig det kommer bli.

Men de får jättegärna motbevisa mig.

RE 5 var inte menat att vara skräck heller egentligen.:P de kanske tänker samma sak med Dead space 3, att dom kör mer action nu..För min del kvittar det typ för Dead Space har inte direkt varit äckligt nångång.

Redaktör
Ponny

Äh, jag är pepp-pepp-peppad! Serien behöver lite nytt blod. Dead Space 2 var samma spel all over again och därför inte i närheten av originalets chockläskighet.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Älskar dead space serien och detta ser väldigt sköj ut att kunna köra det tillsammans med en annan, längtar

Medlem

Kände mig inte så hjälplös i dead space 1 och 2 eftersom man gjorde ju slarvsylta av alla monster hur lätt som helst även fast jag körde på hard. Sen att jag "hoppa till" några gånger är inte skräck för mig. Att vara nervös och rädd hela tiden som i typ amnesia det är riktig skräck imo. Men Dead space var väldigt roligt spel och spännande ändå. Hoppas co-op är genom hela kampanjen och inte något sido-skräp som typ "horde mode" eller vad det nu heter när man är på samma ställe tills man dör. Men ser inte ut som det om man kollar på dem screenshotsen.

Medlem

Fattar inte varför alla ogillar co-op? Man kan ju fortfarande spela själv, ingen kniv mot halsen som tvingar er spela med andra. Rolig upplevelse för dom som gillar att spela med vänner.

Medlem
Skrivet av jocksson:

Fattar inte varför alla ogillar co-op? Man kan ju fortfarande spela själv, ingen kniv mot halsen som tvingar er spela med andra. Rolig upplevelse för dom som gillar att spela med vänner.

re5 tex nästintill tvingar en till att spela co-op pga en värdelös och påtvingad ai..
sen så designas spelen till att passa till co-op och inte sp vilket gör att de som inte gillar co-op hatar när spel tar in det.
sen så ser jag 3st som ogilar co-op en så länge här och 5 som gillar det och sen så brukar folk skrika ut i komentarena till andra spel "JAG VILL HA CO-OP TILL DETTA SPEL!!!".
Skelv så är ajg är jag emot det i många spel men långt i från alla skulle gärna vilja se typ thief 4 och ett hitman i co-op eller andra stealth spel. men just skräck och co-op är = hat för mig.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av jocksson:

Fattar inte varför alla ogillar co-op? Man kan ju fortfarande spela själv, ingen kniv mot halsen som tvingar er spela med andra. Rolig upplevelse för dom som gillar att spela med vänner.

Det blir ju så för oss som gillar en mer hjälplös stämning och bra atmosfär själva och rädda i en mörk korridor. Den känslan försvinner helt när man blir påtvingad som i RE5 att ha en cå-skadad AI som följer efter och förstör hela spelkänslan. RE4 är ett av de bästa spelen jag kört och RE5 det sämsta p.g.a påtvingad co-op.

Bort med påtvingat co-op.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Bara jag som får en känsla av Army Of Two med Dead Space sminkat ovanpå?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av WildThing:

Asså, genren "coop-skräck" är lite dömd att misslyckas. Resident evil 5 gjorde ju samma sak, och även om det var ett riktigt grymt spel i coop så var det aldrig läskigt. Det här spelet kommer säkert bli grymt bra som ett coopspel om det nu blir så, och jag ser fram emot det som tusan då jag fann att både ettan och tvåan var grymma spel, men läskigt tror jag aldrig det kommer bli.

Men de får jättegärna motbevisa mig.

RE 5 var inte menat att vara skräck heller egentligen.:P de kanske tänker samma sak med Dead space 3, att dom kör mer action nu..För min del kvittar det typ för Dead Space har inte direkt varit äckligt nångång.

Det var ju väldigt mycket REKLAM som påstod att det var skräck. Tror du hittar Resident Evil 5 hos webbhallen under kategorin skräck. Inte för att det stämmer, men de försökte ju.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Äh, jag är pepp-pepp-peppad! Serien behöver lite nytt blod. Dead Space 2 var samma spel all over again och därför inte i närheten av originalets chockläskighet.

Men Fredrik! TO WHAT COST!?
Det ser ju lite grann ut som om Isaac tar cover på en av bilderna och där är mänskliga fiender. Gears of Deadspace-ryktena verkar stämma och isådanafall får vi ju bara en ännu en trist klon...

Medlem

Ni som klagar på att det är co-op... spela singelplayer ensamma då

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Ni som klagar på att det är co-op... spela singelplayer ensamma då

Misstänker man blir påtvingad en korkad AI då, precis som i RE5. Sen är det ju också att banorna blir ämnade för coop istället för en "mysig" singleplayer-upplevelse. Jämför RE4 där man kunde gå tillbaka lite för att plocka upp skatter med RE5 där de gärna har "en kör och en skjuter"-segment.

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Ni som klagar på att det är co-op... spela singelplayer ensamma då

som sagt beror på hur dom gör co-op om det kommer vara som re5 så är inte spela ett alternativ egentligen / påtvingad co-op.
sen som sagt tidigare ochså så kommer spelet i sådant fall designas så det passar för co-op och inte sp vilket vi sp spelare inte gillar (såklart)


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av sgt_lol:

Ni som klagar på att det är co-op... spela singelplayer ensamma då

Misstänker man blir påtvingad en korkad AI då, precis som i RE5. Sen är det ju också att banorna blir ämnade för coop istället för en "mysig" singleplayer-upplevelse. Jämför RE4 där man kunde gå tillbaka lite för att plocka upp skatter med RE5 där de gärna har "en kör och en skjuter"-segment.

Jo då kan det bli lite tråkigt om man ska tvingas springa runt med en AI men slipper man det så finns det ju inte så mycket att klaga på, får hoppas att man slippert!

Medlem

Jag kommer ihåg Doom 2 på coop över en nollmodem kabel. Vi körde på nightmare, så fiende respawnade som satan. Det var ren panik, särskillt en bit in i spelet, då de lite vassare fiendena började komma. Arch-vilen som återupplivade döa monster hade ett otäckt ljud, så man direkt visste att "nu har vi problem".

Det är klart lite annan typ av skräck än t.ex att köra ett single player ensam mitt i natten.

Om du vill prova coop skräck, så kör igång DayZ. Även om man är flera ihop så är det otäckt om man kör på natten (följer riktiga dygnet)


signatur

K9
:.:

Medlem

Älskade ettan, kände ingenting för tvåan. Finns det co-op i detta köper jag det nog och spelar med brorsan.

Medlem

Ooohhh! co-op på dead space vore ju helt underbart! Kompisen och jag har ju varvat båda spelen. Och vi har länge sagt, att det vore hur fräckt som helst med co-op i dead space..

Finns det = KÖP

Medlem

Om det är en Multiplayer del i 3an så hoppas ja verkligen att de gör den ordentligt. Multiplayer i 2an var ju fan skit.

Medlem

Ojoj, vad härligt. Då kanske man kan få några kompisar att våga spela detta. Är nästan bara jag bland mina kompisar som älskar dessa skräckspel. De andra får i stort sett hjärtinfarkt redan när de tänker på Alone in the dark ^^

Medlem

Tjatade och hoppades på officella forumet redan när dem utannonserade DS2 att dem skulle inkludera co-op kampanj.. men neeeej då, då fick man storskäl från alla "riktiga" fans att det förstör bara uplevelsen... yeah right, fatta hur coolt att uppleva ren och skär panik och skräck med en polare över nätet? Wunderbar.. spelar just nu med tre polare igenom GRFS kampanjen.. hade det varit bättre själv? Fan heller.. co-op kampanjer = teh winah


signatur

"High life on low budget"

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Kommer bli så jävla epic!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Skulle vara perfekt om co-op var frivlligt, som i Dark Souls, Mercenaries eller Borderlands. Du kan spela själv men blir du less eller fienderna rider dig för hårt, kan du alltid bjuda in en polare eller en random som joinar

Co-op kan faktiskt göra spel läskigare, allt beror på vem man spelar med. Man ska se till att lira med någon som vågar uttrycka sig och bli rädd, för blir de rädd påverkar det lätt dig också (som att se skräckfilm med en lättskrämd polare).
Sitter man och lirar med Major Stenansikte som skrattar faran i ansiktet, blir man knappast rädd heller.

1
Skriv svar