Diablo III-krisen fortsätter – error 37 är tillbaka

Robot
Diablo III-krisen fortsätter – error 37 är tillbaka

Sedan igår har mängder med Diablo III-lirare återigen mötts av det ökända error 37-meddelandet när de försöker logga in på servrarna. Kan du spela?

#blizzard, #diablo-iii


Medlem
Diablo III-krisen fortsätter – error 37 är tillbaka

tog 3,5 timme att logga in igår, sen tog det 20 minuter att skapa ett game

Redaktör
Ponny

Men! Var är error 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 34, 35 och 36? Jag menar – HALLÅ!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det var så gott som omöjligt för mig att logga in under hela eftermiddagen och kvällen igår. Det tär ordentligt på tålamodet då jag ändå spelar ensam hälften av tiden, så ja tror att jag lägger spelet på hyllan tills de har fått ordning på sina serverstrul.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Men! Var är error 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 34, 35 och 36? Jag menar – HALLÅ!

jag fick error 300008 igår.....

har inte haft något alls problem. nog inte ett enda felmeddelande efter den skakiga releasen

Redaktör
Ponny
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Men! Var är error 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 34, 35 och 36? Jag menar – HALLÅ!

jag fick error 300008 igår.....

Okej! Så mycket orkar jag inte skriva.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag döpte om min battletag till error37... Me so funny

Medlem

Detta är en mycket god anledning till varför man borde ha haft möjlighet till ett offline-läge. Tyvärr verkar Blizzard-Activision tro att lösning på allt är att införa DRM.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Igår kunde jag inte logga in under ungefär 4 timmar (error 37), men efter det har spelet fungerat som det ska.

Medlem

Jag köper nog Diablo 3 runt jul.

Medlem

Blizzard har varit ett skämt sedan de gick ihop med Bobby Kotick och gänget.

Medlem
Skrivet av magma:

Detta är en mycket god anledning till varför man borde ha haft möjlighet till ett offline-läge. Tyvärr verkar Blizzard-Activision tro att lösning på allt är att införa DRM.

tror snarare att anledningen är RMAH...

Medlem

Väntar fortfarande på när man kan läsa om allt positivt som konstant Internetuppkoppling skulle medföra. Hade jag själv spelat en karaktär till en viss nivå för att sedan förlora denne helt hade jag nog blivit rätt så förbannad.

Medlem

37 är rätt störigt men för mig har det varit ett av de mindre problemen. Bara ctrl+v sitt pw x antal gånger så kommer man in ju.
Det som varit rejält störigt är maintenance och patcharna(som dödat servrarna) EU prime-time. Under större delen av e.m. och kvällen igår fick jag error 73-75 vilket var djävulskt retsamt.

Medlem

Har haft lite errors till och från men det var droppen när jag blev kickad från the butcher fighten när jag hade 5 stacks av nephalem valor i Inferno.

Dessutom har jag inte mått se dåligt av konstant 250 ping (nej det är inte mitt nät, alla andra serverkopplade spel klarar långt under 100ping) tills jag började tänka efter och insett att nånstans runt hälften av alla mina deaths är pga rubberbanding, dvs jag flyr från en grupp elites som kramar mig och blir dragen tillbaka efter jag kommit undan (nej dom hade inte vortex). Det verkar som antalet grejjer på skärmen och jue högre ens gubbes hastighet är desto värre blir det. Fruktansvärt irriterande att sen komma tillbaka och se att alla elites har 100% hp igen bara för ett jävla DRM. Skulle inte förvåna mig om en 95% funktionsduglig piratversion kommer ut som emulerar blizz servers som funkar mycket bättre gällande ping osv. Finns jue redan men är väldigt buggigt och lustigt.

Medlem

Detta är för mycket. Patetiskt rent ut sagt. Att servrarna är överbelastad på releasedagen är förståeligt, om än inte acceptabelt, men att 2 veckor efter release forf. inte kunna spela pga Drm är helt oacceptabelt.

Testpilot

Sunkigt att ha strul nu då rushen av köpare upphört och på en vardag dessutom.

Tur nog kommer Max Payne 3 så man kan växla lir i helgen.

Medlem

Köpte spelet i Söndags och fick error 37 första gången igårkväll så det blev inge spelande då..idag har jag kunnat logga in och ut med min gubbe tills nu när jag återigen får error 37

Medlem

Kom ju in direkt nu när jag testade efter jobbet.

What's your major malfunction, soldier?

Då stannar jag inne och drar till gymmet.

Inaktiv

Blizzard visar återigen att de är ett gäng giriga låtsasrockstjärnor som låtit framgångarna gå dem åt huvudet och glömt bort hur man levererar värdefulla upplevelser till sin kunder. Så djävla glad över att jag stod fast vid min princip att inte köpa spel som kräver konstant uppkoppling. "Jag bryr mig inte, jag har internet" sa folk. När ska ni börja kräva lite i utbyte mot er fanboyism? Hur lågt ska ett spelföretag få sjunka innan ni säger ifrån? Hur lite ska de behöva bry sig om sina spelare innan ni slutar lovprisa dem och försvara varje försämring för kunderna? Blizzard har inte fört spelmediet framåt sedan WoW, och då tog de det i helt fel riktning.

Nåväl, jag skrattar rätt gott åt er nu, och återgår sedan till att spela mina offline-spel utan minsta tillstymmelse till lagg eller plötsliga spelförstörande frånkopplingar.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

Konsumentombudsmannen, let's go!

Seriöst menat. Jag var där vid releasen för WoW, jag var där vid releasen för TBC, jag har varit igång vid releasen för för många spel som kräver aktiv internet-koppling även Half-Life 2, och inget kom nära detta. Inte ens Shadow Moons 12k+ ping som fick mig att rolla på Burning Legion en dag.


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem

Dun dun dun! The terror of error 37 is back! Den är VÄRRE än diablo själv :O!

Medlem

"Diablo III-krisen fortsätter – error 37 är tillbaka"

Vafan, är det bara jag som inte tycker att det är något stort problem? Igår kom error 37 upp igen, men efter att ha copy/paste i 30 sec så kom jag in. Har jag bara alltid tur eller är det FZ som fläskar på nyheter som egentligen inte är någonting?


signatur

living let die

Inaktiv
Skrivet av c0rn:

"Diablo III-krisen fortsätter – error 37 är tillbaka"

Vafan, är det bara jag som inte tycker att det är något stort problem? Igår kom error 37 upp igen, men efter att ha copy/paste i 30 sec så kom jag in. Har jag bara alltid tur eller är det FZ som fläskar på nyheter som egentligen inte är någonting?

Ännu mer av detta härliga "Har inte jag något problem så finns det inget problem"-tänket. Suck.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

Jag får upp max 3 gånger av error 37 sen är jag inne är det svårt att ctrl + c sitt lösenord sen ctrl + v o spamma? du är inne under minst 20 klickningar!

Skrivet av c0rn:

"Diablo III-krisen fortsätter – error 37 är tillbaka"

Vafan, är det bara jag som inte tycker att det är något stort problem? Igår kom error 37 upp igen, men efter att ha copy/paste i 30 sec så kom jag in. Har jag bara alltid tur eller är det FZ som fläskar på nyheter som egentligen inte är någonting?

Får först hålla med Morgurthion. Sen är det ju skit samma ifall du "bara" får copy/paste-a i 30 sec. Du skall inte behöva göra det med en produkt du köppt, speciellt inte från ett så stort och online-vant företag. Och extra speciellt (:P) om du bara köpt spelet för single player. Det hela är ju rätt dumt.

Medlem

"Ambitionen är att framtida uppdateringar ska gå betydligt smidigare."

Jo, det får man väl hoppas.

Som det är nu, så blir det "Error 404" när jag försöker finna lust att spela.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hade sett fram emot en skön spelkväll efter jobbet, istället kom jag in (på "sista" försöket) när jag var på väg till sängen. Riktigt trist med alla problem som varit sedan releasen. Jag har fullt förtroende för att Blizzard kommer fixa problemen samt putsa spelet till perfektion till slut, men fram till dess lär jag väl antagligen sitta och fundera för mig själv varför sådant här inte upptäcktes i den stängda betan, och varför den var just stängd.
Utöver det är jag riktigt nöjd med spelet, och jag är dessutom övertygad om att Blizzard är lika frustrerade över allt strul som vi spelare är. Vilken idiot som helst borde fatta att ingen spelstudio värd namnet skulle vilja ha sådant här strul, eller inte bry sig om det.

Inaktiv
Skrivet av Ender:

Hade sett fram emot en skön spelkväll efter jobbet, istället kom jag in (på "sista" försöket) när jag var på väg till sängen. Riktigt trist med alla problem som varit sedan releasen. Jag har fullt förtroende för att Blizzard kommer fixa problemen samt putsa spelet till perfektion till slut, men fram till dess lär jag väl antagligen sitta och fundera för mig själv varför sådant här inte upptäcktes i den stängda betan, och varför den var just stängd.
Utöver det är jag riktigt nöjd med spelet, och jag är dessutom övertygad om att Blizzard är lika frustrerade över allt strul som vi spelare är. Vilken idiot som helst borde fatta att ingen spelstudio värd namnet skulle vilja ha sådant här strul, eller inte bry sig om det.

De är allt för upptagna med att räkna sina (dina, era) pengar för att vara frustrerade. Och nej, de är inte värda namnet.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Skriv svar