Därför kan Elder Scrolls Online inte se ut som Skyrim
"Det är omöjligt", hävdar utvecklaren. Men menar samtidigt att spelet kommer förena känslorna av de bästa delarna i serien.
#the-elder-scrolls-online, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #zenimax-online, #the-elder-scrolls-online-morrowind, #the-elder-scrolls-online-oblivion
har inte tes i alla fall 3+ varit lika kända för just sin grafik ochså? (+buggar) massvis med karaktärer är såklart en bromsklås och det spelar ingen roll om det är ett sp spel eller ett mmo dock så skulle ett mmo bli jobbigare för alla vill att sin karaktär skall se bra ut hela tiden.
ursäkta min stavning är dyskrafiker.
Det är inte det tekniska bakom grafiken som är ett problem, det är stilen som inte känns TES. Dessutom kommer det inte kännas som ett TES spel just för att det inte går att ha de sakerna som gör TES till TES.
Also, förstår inte det grafiska problemet med 200 spelare. Skyrim kunde göra det här utan att lagga(med rätt hårdvara givetvis). http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_651855&...
// Bacon <3
Frågan är ju om det tänkte innan det började jobba på detta? Det tragiska svaret är: Ja.
Grejen med MMO's och grafik är att de flesta företag planerar för en livslängd på mer än 2-3 år. Med tanke på hur snabbt grafiken utvecklas så kommer den se tafflig och halvdan ut i jämförelse med nya spel om ett par år, därför föredrar utvecklare att göra grafiken så "tecknad" som möjligt för att undvika fotorealism, men ändå ha en hög kvalité.
Om det är omöjligt. Hur kan då Planetside 2 se hundra gånger snyggare ut än det vi har sett utav ESO än så länge ?
Tror snarare det är så att dem är lata och gör ett generiskt MMO som kan tilltala casual-gamern, istället för att lägga resurser och energi på att faktiskt göra ett TES-spel i online-miljö..
Men lägg av, ArcheAge ser riktigt bra ut samtidigt som det har 'gigantiska' strider. Sen är det väl ändå själva gameplay:et som man vill ha från Skyrim och inte grafiken... 200 karaktärer som strider mot varandra låter ju väldigt TES-aktigt... Varför inte bara lägga ner?
Out of everything I've lost, I miss my mind the most!
Skyrim klarade 200 modeller i strid på bild samtidigt genom moddar på PC och exempelvis The Secret Worlds grafik är bra mycket mer avancerad än Skyrims även om animationerna är sämre och även där finns PvP på skalan de distkuterar.
Ja, han ljuger förstås. Men mer avancerad grafik är krävande i MMO, vilket gör att gruppen de kan sälja till minskar (om man måste ha en kraftfull burk för att kunna spela). Tyvärr verkar de tänkt enbart resultatmässigt, i stil med "WoW har enkel grafik och har sålt massor, därför måste vi göra likadant".
Men det verkar som det blev bakslag för dem. Massor av folk har spelat Skyrim, och vill inte spela något som ser sämre ut.
Dom tänker som (nästan) alla andra MMO utvecklare idag... "Wow kunde sälja till 10 milj spelare med Kalle Anka grafik, så varför ska vi lägga massa tid och pengar på att göra en hel väld i avancerad grafik. Bättre att bli miljonärer utan stora investeringar".
Skönt att det iaf kommer Guild Wars 2 och The Secret World som vågar lämna Blizzards nertrampade sunkiga stig.
Det är ju inte grafiken i sig som är problemet. Det är ju (det måste sägas för det är sant) WoWigt. Måste det se ut som en tecknad film? De flesta MMO(RPG)s har fått se ut som WoW efter att WoW kom ut. Det är det som är felet. För TES är ingen Disney-serie.
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.