Nordic Games köper upp Games skandinaviska butiker

Robot
Nordic Games köper upp Games skandinaviska butiker

"Vi kunde inte motstå möjligheten", säger nye VD:n Lars Wingefors till FZ.


Medlem
Nordic Games köper upp Games skandinaviska butiker

kan nog inte bli sämre, så.

Medlem

Sänker de priserna så kan jag tänka mig att kika i deras butiker, men som priserna är nu finns det ingen som helst anledning till det såvida man inte vill ha något begagnat.

Inaktiv
Skrivet av red_laces:

Sänker de priserna så kan jag tänka mig att kika i deras butiker, men som priserna är nu finns det ingen som helst anledning till det såvida man inte vill ha något begagnat.

Om ens begagnat.
Begagnad kopia kan kosta 90% av orginal priset.
Fan såg bitmärken på en kopia som de försökte sälja till mig.

Medlem
Skrivet av Nyhetf:

enligt Lars Wingefors som går in som ny VD så kommer spelarna inte märka av några omedelbara skillnader efter uppköpet.

– Nej, inte alls. Så som det var igår kommer det vara idag

Det betyder: spring!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

..Nordic Games är kvar i livet?


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem

Jag minns köp ifrån Nordic games katalogen på 90-talet! Är nog bra detta. Vart lite förbryllad när Game konkade för jag tycker alltid dom har massa folk i butikerna. Så det kanske är mest i England som det krisar som sagt. Är säkert ett bra köp. Sänk Games priser lite nu bara så är allt bra.


signatur

subterranean homesick alien

hoppas de kanske nu kan ge deras personal en kurs i kundbemötande, drygare personer kan man inte hitta.

Medlem
Skrivet av SchnitzlFritzl:

hoppas de kanske nu kan ge deras personal en kurs i kundbemötande, drygare personer kan man inte hitta.

Håller med. Katastrofalt otrevliga. Har knappt varit inne på Game sen Age of Conan släpptes. Gick in där dagen efter releasen och frågade efter spelet och fick en fnysning som svar samt "tror du det själv?". Ja vad fan ni är väl en spelbutik?

Och priserna idag blir man ju mörkrädd av. Inga gamers handlar där.

Gen
Medlem

Varför byta butik när Webhallen finns? Kanske inte billigast de heller men de levererar i varje fall.

Medlem

Hmm, har i England ar Game's personal riktigt trevliga, annan kultur kanske...priserna ar val sisadar, battre an i Sverige iaf, aven inkl valuta omvandling. Play.com funkar fint for mig iaf.

Hälften kommer ryka inom ett par månader.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Loxus:

kan nog inte bli sämre, så.

Precis min tanke. Nu handlar jag väldigt sällan retail dessa dagar (Steam är vad som gäller) men enligt min erfarenhet så är Game totalt värdelösa.

för att spä på mitt tidigare uttalande om personalens oduglighet, ska jag delge en ett köp för länge sedan: nåt år efter att far cry 1 hade släppts var jag sugen att köpa det och begav mig till mitt lokala game. väl vid kassan såg exprediten drygt på mig och frågade min ålder, och eftersom jag inte var myndig vid detta nådens år 2005 var målsman tvungen att tillkallas. min far dök upp och klev in som god man för mig, men exprediten insisterade att detta spel inte var lämpligt för mig då jag endast var en pubertal tonåring som inte skulle fara bra av att skjuta "monster". istället gick jag själv till webhallen som inte krävde nån ålder och istället sålde för ett betydligt lägre pris.

inte konstigt att man går i konken med ovanstående beteende.

Medlem

Tacka vet jag Steam och Postorder

Medlem

Tacka vet jag zavvi för konsolspel där man kan tjäna hundratals kronor även på helt nya spel. Annars är det gott med nätbutikerna
Game, det besöker man bara när de har rea på begagnade spel och säljer dem för ett par tior (mindre än frakten), då kan man kolla utbudet, men annars aldrig. Deras priser är usla, servicen sämre, och utbudet dåligt.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tacka vet jag zavvi

Zavvi är kung, köper överlägset mest spel därifrån. Brukar sitta o kolla pundets valuta, man blir glad varje gång de går ner i värde

1
Skriv svar