Därför kan Elder Scrolls Online inte se ut som Skyrim

Robot
Därför kan Elder Scrolls Online inte se ut som Skyrim

"Det är omöjligt", hävdar utvecklaren. Men menar samtidigt att spelet kommer förena känslorna av de bästa delarna i serien.

#the-elder-scrolls-online, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #zenimax-online, #the-elder-scrolls-online-morrowind, #the-elder-scrolls-online-oblivion


Medlem
Därför kan Elder Scrolls Online inte se ut som Skyrim

Nope

Medlem

Skyrim klarade 200 modeller i strid på bild samtidigt genom moddar på PC och exempelvis The Secret Worlds grafik är bra mycket mer avancerad än Skyrims även om animationerna är sämre och även där finns PvP på skalan de distkuterar.

Medlem

har inte tes i alla fall 3+ varit lika kända för just sin grafik ochså? (+buggar) massvis med karaktärer är såklart en bromsklås och det spelar ingen roll om det är ett sp spel eller ett mmo dock så skulle ett mmo bli jobbigare för alla vill att sin karaktär skall se bra ut hela tiden.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Det är inte det tekniska bakom grafiken som är ett problem, det är stilen som inte känns TES. Dessutom kommer det inte kännas som ett TES spel just för att det inte går att ha de sakerna som gör TES till TES.

Also, förstår inte det grafiska problemet med 200 spelare. Skyrim kunde göra det här utan att lagga(med rätt hårdvara givetvis). http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_651855&...


signatur

// Bacon <3

Medlem

Gillar fortfarande inte tanken om ett Elder scrolls MMO....


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Dooooooomed! ge oss skyrim mmo inte detta skit. Lös problemet!


signatur

Bara gör det.

Moderator | Testpilot

Frågan är ju om det tänkte innan det började jobba på detta? Det tragiska svaret är: Ja.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Grejen med MMO's och grafik är att de flesta företag planerar för en livslängd på mer än 2-3 år. Med tanke på hur snabbt grafiken utvecklas så kommer den se tafflig och halvdan ut i jämförelse med nya spel om ett par år, därför föredrar utvecklare att göra grafiken så "tecknad" som möjligt för att undvika fotorealism, men ändå ha en hög kvalité.

Medlem

skit i grafiken, försök rättfärdiga den odrägliga artstylen ist!

Medlem

Om det är omöjligt. Hur kan då Planetside 2 se hundra gånger snyggare ut än det vi har sett utav ESO än så länge ?

Tror snarare det är så att dem är lata och gör ett generiskt MMO som kan tilltala casual-gamern, istället för att lägga resurser och energi på att faktiskt göra ett TES-spel i online-miljö..

Medlem

Vet inte om jag skulle kalla skyrim fotorealism. Själv tycker jag Guild Wars 2 är snyggare och bättre animerat. Där har man dessutom större strider än 200 pers.


signatur

K9
:.:

Medlem

polygoner suuuucks!

Medlem

Kommer förmodligen bli ett helt annat spel med The Elder Scrolls stämplat på spelfodralen, luktar fail!


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Har jag missat något, Skyrims grafik är väl inget att skryta med ändå??

Lite som Fallout 3/Vegas, ganska fult men ibland lite småfint? Inte direkt som tidigare spel i serien.

Medlem

Noobs (bethesdas nya studio)

Medlem

Here's an idea! Gör det lika snyggt och i samma stil som Skyrim, och ge sedan folk möjligheten att vrida ner grafiken i options! Det låter helt crazy, jag vet! Låta folk ändra grafiknivån själva? Just crazy...

Men lägg av, ArcheAge ser riktigt bra ut samtidigt som det har 'gigantiska' strider. Sen är det väl ändå själva gameplay:et som man vill ha från Skyrim och inte grafiken... 200 karaktärer som strider mot varandra låter ju väldigt TES-aktigt... Varför inte bara lägga ner?


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Varför har ni Bethesda som utvecklare, fz? (Utvecklare: Bethesda Softworks) ZeniMax är det ju som gör spelet. Bethesda har väl typ inget med spelet att göra

Medlem
Skrivet av nilfisk:

Varför har ni Bethesda som utvecklare, fz? (Utvecklare: Bethesda Softworks) ZeniMax är det ju som gör spelet. Bethesda har väl typ inget med spelet att göra

Det är en annan Bethesda-studio som jobbar på spelet vad jag hört....

Inaktiv
Skrivet av LoyalCrystalean:

Det är en annan Bethesda-studio som jobbar på spelet vad jag hört....

Zenimax Online är det som gör The Elder Scrolls Online. Bolaget bildades specifikt för att jobba med MMO:et. Det står i artikeln också.

Medlem
Skrivet av nilfisk:

Varför har ni Bethesda som utvecklare, fz? (Utvecklare: Bethesda Softworks) ZeniMax är det ju som gör spelet. Bethesda har väl typ inget med spelet att göra

Utvecklarna är Bethesda och Bethesda ägs av Zenimax

Gen
Medlem
Skrivet av vuze2143:

Tera did it

Exakt, snacka om tunnelseende från ZeniMax sida.

Inaktiv
Skrivet av FelixenS:

Skyrim klarade 200 modeller i strid på bild samtidigt genom moddar på PC och exempelvis The Secret Worlds grafik är bra mycket mer avancerad än Skyrims även om animationerna är sämre och även där finns PvP på skalan de distkuterar.

Ja, han ljuger förstås. Men mer avancerad grafik är krävande i MMO, vilket gör att gruppen de kan sälja till minskar (om man måste ha en kraftfull burk för att kunna spela). Tyvärr verkar de tänkt enbart resultatmässigt, i stil med "WoW har enkel grafik och har sålt massor, därför måste vi göra likadant".

Men det verkar som det blev bakslag för dem. Massor av folk har spelat Skyrim, och vill inte spela något som ser sämre ut.

Medlem

med den grafiken så finns det ingen chans att dom lyckas om inte hela spelet i övrigt är fullständigt mästerligt. det som gör skyrim bäst av allt är att det är Både störst och riktigt vackert. det har allt av allt.


signatur

//monster

Medlem

Dom tänker som (nästan) alla andra MMO utvecklare idag... "Wow kunde sälja till 10 milj spelare med Kalle Anka grafik, så varför ska vi lägga massa tid och pengar på att göra en hel väld i avancerad grafik. Bättre att bli miljonärer utan stora investeringar".

Skönt att det iaf kommer Guild Wars 2 och The Secret World som vågar lämna Blizzards nertrampade sunkiga stig.

Så dem menar alltså att Skyrim är som "fotorealism"? Haha vilket skämt, det är inte första april än Skyrim behövs ju moddas sönder innan det ens är spelbart.

Medlem

Det är ju inte grafiken i sig som är problemet. Det är ju (det måste sägas för det är sant) WoWigt. Måste det se ut som en tecknad film? De flesta MMO(RPG)s har fått se ut som WoW efter att WoW kom ut. Det är det som är felet. För TES är ingen Disney-serie.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

då spelar jag heldre Notch "Scrolls" ^^


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

12
Skriv svar