Spektakulär Metal Gear Rising-trailer

Robot
Spektakulär Metal Gear Rising-trailer
Inaktiv
Spektakulär Metal Gear Rising-trailer

Vänta nu, han högg i en maskin och det kom blod från den. Vad fan är det här?

Medlem
Medlem
Skrivet av qun0:

Vänta nu, han högg i en maskin och det kom blod från den. Vad fan är det här?

Det sitter en snubbe i maskinen som styr den?
Hur svårt kunde det vara att koppla :S

Inte för att jag egentligen bryr mig men varför måste dom ha såna snabba ryckiga "japanska" animationer? Fattar inte grejen, skulle vara 10 ggr bättre med ett "normal tempo". Tycker bara det ser ut som ett spel från 90-talet innan man använde motion capture


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Moderator | Testpilot
Skrivet av qun0:

Vänta nu, han högg i en maskin och det kom blod från den. Vad fan är det här?

Robot som styrs av en pilot.

Piloten blir huggen av svärdet.

Trick question: Vad är det röda som "kommer ut"?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Cyras:
Skrivet av qun0:

Vänta nu, han högg i en maskin och det kom blod från den. Vad fan är det här?

Det sitter en snubbe i maskinen som styr den?
Hur svårt kunde det vara att koppla :S

Svårt att koppla? Lilla du det visades ingenstans att det satt en person i den. Många gånger då det finns robotar med i spel så brukar dom vara helt styrda utan någon mänsklig livsform i dom.
Så ditt dåliga beteende tänker jag inte acceptera då du inte hade någon anledning att vara otrevlig mot mig.
Du är välkommen när du kan prata/ skriva som vanligt folk, istället för att munhugga mot folk som man så fint kan säga till individer som dig

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av qun0:

Vänta nu, han högg i en maskin och det kom blod från den. Vad fan är det här?

Robot som styrs av en pilot.

Piloten blir huggen av svärdet.

Trick question: Vad är det röda som "kommer ut"?

Som jag skrev till en annan som valde att välja fel ordval. Det visades ingenstans att det skulle vara en pilot i den. Man fick bara se en plåtburk bli sönderhuggen

Moderator | Testpilot
Skrivet av qun0:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av qun0:

Vänta nu, han högg i en maskin och det kom blod från den. Vad fan är det här?

Robot som styrs av en pilot.

Piloten blir huggen av svärdet.

Trick question: Vad är det röda som "kommer ut"?

Som jag skrev till en annan som valde att välja fel ordval. Det visades ingenstans att det skulle vara en pilot i den. Man fick bara se en plåtburk bli sönderhuggen

Svaret på frågan du inte svarade på var: Blod

Visst kan du då dra slutsatsen att ingen styrde den utan större problem men tänk bara att "möjligheten finns" och att det troligen är den mest logiska förklaringen.

Sedan det argumentet att "man fick inte se".. Snälla, många gånger i filmer och annat får man inte alltid "ser allting". Säg att i en film som heter "World war 7" så får man se en stad bombas men man får inte att några människor är där i dessa scener, ska vi då anta att inga människor lever där?

Better yet, den där scenen hade blod. Samma sak som blodet tillförde så kan vi säga att man såg "påslagna" bilar i bombat av staden, men vänta vi ser inte att människor som kör? Kanske det är en AI eller något annat, inte vet vi hur WW7 skulle kunna se ut.

Roligt att det bara på random blir dumma konversationer med dig Tony (Ta inte heller detta inlägg som något illa mot dig, jag råkade just läsa ditt inlägg i en paus från mitt filmtittande)


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

eld
Medlem

Ni har båda fel, nej det är ingen pilot i dom, och ja dom ska blöda.

GEKKON i mgs4 är delvis organisk, med syntetiskt blodflöde.

Medlem

ye depeche mode!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skrivet av eld:

Ni har båda fel, nej det är ingen pilot i dom, och ja dom ska blöda.

GEKKON i mgs4 är delvis organisk, med syntetiskt blodflöde.

Hehe jag hoppas du har rätt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Moderator | Testpilot
Skrivet av eld:

Ni har båda fel, nej det är ingen pilot i dom, och ja dom ska blöda.

GEKKON i mgs4 är delvis organisk, med syntetiskt blodflöde.

Hur kan jag ha fel när jag inte påstår jag har RÄTT? Försöker bra få honom att tänka åt den andra killens håll och inte bara sitt eget


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Jag hoppar över den här frukosten och ställer mig frågan varför MGS nu ser ut som "Prototype" och "DMC"...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av eld:

Ni har båda fel, nej det är ingen pilot i dom, och ja dom ska blöda.

GEKKON i mgs4 är delvis organisk, med syntetiskt blodflöde.

Har för mig syntetisk blod i Metal Gear Serien är vitt ? Burn me, om jag har fel?

eld
Medlem
Skrivet av Naida:
Skrivet av eld:

Ni har båda fel, nej det är ingen pilot i dom, och ja dom ska blöda.

GEKKON i mgs4 är delvis organisk, med syntetiskt blodflöde.

Har för mig syntetisk blod i Metal Gear Serien är vitt ? Burn me, om jag har fel?

Raiden har vitt blod, Gekkosarna har dock rött, titta igenom raidens gekko-fight scene så kan du se

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av qun0:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av qun0:

Vänta nu, han högg i en maskin och det kom blod från den. Vad fan är det här?

Robot som styrs av en pilot.

Piloten blir huggen av svärdet.

Trick question: Vad är det röda som "kommer ut"?

Som jag skrev till en annan som valde att välja fel ordval. Det visades ingenstans att det skulle vara en pilot i den. Man fick bara se en plåtburk bli sönderhuggen

Svaret på frågan du inte svarade på var: Blod

Visst kan du då dra slutsatsen att ingen styrde den utan större problem men tänk bara att "möjligheten finns" och att det troligen är den mest logiska förklaringen.

Sedan det argumentet att "man fick inte se".. Snälla, många gånger i filmer och annat får man inte alltid "ser allting". Säg att i en film som heter "World war 7" så får man se en stad bombas men man får inte att några människor är där i dessa scener, ska vi då anta att inga människor lever där?

Better yet, den där scenen hade blod. Samma sak som blodet tillförde så kan vi säga att man såg "påslagna" bilar i bombat av staden, men vänta vi ser inte att människor som kör? Kanske det är en AI eller något annat, inte vet vi hur WW7 skulle kunna se ut.

Roligt att det bara på random blir dumma konversationer med dig Tony (Ta inte heller detta inlägg som något illa mot dig, jag råkade just läsa ditt inlägg i en paus från mitt filmtittande)

Så bara för det ska jag direkt räkna ut (ååh den var en snubbe där inne) hört talas om random spel där allt som förstörs kommer blod ifrån? och dom spelen likaså detta har varit japanskt.
Därav jag tolkade det som att dom failat totalt före innan jag fick veta hur det låg till. Du behöver inte skriva en bok för det

Moderator | Testpilot
Skrivet av qun0:

blablabla

Okej, du är precis som vanligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hmm blev inte alls sugen på det, det känns som att Metal Gear tappat en hel del sen metal gear solid 2. Känns inte alls som att det är samma stuk som de tidigare versioner, men vissa kanske gillar det.
Dock gillar jag det lite mer lugna tempot som fanns i Metal gear solid 1 och 2.

Medlem
Skrivet av sweclockern:

Hmm blev inte alls sugen på det, det känns som att Metal Gear tappat en hel del sen metal gear solid 2. Känns inte alls som att det är samma stuk som de tidigare versioner, men vissa kanske gillar det.
Dock gillar jag det lite mer lugna tempot som fanns i Metal gear solid 1 och 2.

Det är inte Konami som utvecklat detta eller Kojima som utvecklat flera spel ur MGS serien utom det är Platinum Games som fått köpa nån licens eller något.

IMO så hör det inte till MGS serien alls och kommer svärta ner varumärket.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Cyras:
Skrivet av qun0:

Vänta nu, han högg i en maskin och det kom blod från den. Vad fan är det här?

Det sitter en snubbe i maskinen som styr den?
Hur svårt kunde det vara att koppla :S

Svårt att koppla? Lilla du det visades ingenstans att det satt en person i den. Många gånger då det finns robotar med i spel så brukar dom vara helt styrda utan någon mänsklig livsform i dom.
Så ditt dåliga beteende tänker jag inte acceptera då du inte hade någon anledning att vara otrevlig mot mig.
Du är välkommen när du kan prata/ skriva som vanligt folk, istället för att munhugga mot folk som man så fint kan säga till individer som dig

Läs den här kommentaren och ta det lugnt lilla gubben.

Skrivet av eld:

Ni har båda fel, nej det är ingen pilot i dom, och ja dom ska blöda.

GEKKON i mgs4 är delvis organisk, med syntetiskt blodflöde.

Medlem
Skrivet av Zapy:
Skrivet av sweclockern:

Hmm blev inte alls sugen på det, det känns som att Metal Gear tappat en hel del sen metal gear solid 2. Känns inte alls som att det är samma stuk som de tidigare versioner, men vissa kanske gillar det.
Dock gillar jag det lite mer lugna tempot som fanns i Metal gear solid 1 och 2.

Det är inte Konami som utvecklat detta eller Kojima som utvecklat flera spel ur MGS serien utom det är Platinum Games som fått köpa nån licens eller något.

IMO så hör det inte till MGS serien alls och kommer svärta ner varumärket.

Det är en sidotitel till MGS serien, så jag tror/hoppas att det inte kommer få folk att ändra uppfattning om serien. Andra större titlar har ju liknande med sidotitlar.

Medlem

För någon som bara spelat lite grann av Metal Gear Solid för en sisådär 10 år sen, va fan hände?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ge mig detta, hacknslash och metal gear kan ju inte bli fel


signatur
Medlem

Tror detta blir ett spel man antingen älskar eller hatar.

Medlem

Ser mer ut som Ninja Gaiden än Metal Gear enligt mig, vilket inte nödvändigtvis är något dåligt, men jag hoppas att den gamla stilen på Metal Gear inte kommer dö ut i och med den här utvecklingen.

Medlem
Skrivet av Zapy:

Det är inte Konami som utvecklat detta eller Kojima som utvecklat flera spel ur MGS serien utom det är Platinum Games som fått köpa nån licens eller något.

IMO så hör det inte till MGS serien alls och kommer svärta ner varumärket.

Du behöver inte ens säga imo, det är inte en del av MGS-serien. Den serien är med Solid Snake och Big Boss i ledningen och dom har en helt annorlunda stil än Raiden som är huvudkäraktären i det här spelet.

Medlem
Skrivet av eld:

Ni har båda fel, nej det är ingen pilot i dom, och ja dom ska blöda.

GEKKON i mgs4 är delvis organisk, med syntetiskt blodflöde.

Tack för att du skrev det, höll på att krypa ut mitt eget skin av irritation när jag läste början på tråden.


signatur

The cake is a lie.

Medlem
Skrivet av Heya:

Ser mer ut som Ninja Gaiden än Metal Gear enligt mig, vilket inte nödvändigtvis är något dåligt, men jag hoppas att den gamla stilen på Metal Gear inte kommer dö ut i och med den här utvecklingen.

Dom har väl nämnt något om MGS5 tror jag så själva stealthaction är nog inte på utdöende.


signatur
1
Skriv svar