Diablo III utreds av koreanska Fair Trade-kommissionen

Robot
Diablo III utreds av koreanska Fair Trade-kommissionen

Sydkoreanska myndigheten kan tvinga Blizzard att erbjuda alla missnöjda Diablo III-kunder pengarna åter, eftersom serverstrulen gör att de inte kan spela.

#blizzard, #diablo-iii, #starcraft-ii-2


Medlem
Diablo III utreds av koreanska Fair Trade-kommissionen

De flesta var medvetna innan att dem köpte diablo 3 att det krävde att man är online för att kunna spela. Och med det i facit så får man räkna med problem. Annars är det inte så svårt att läsa baksidan på spelfodralet där det står vad som krävs för att spela.

Always Look On The Bright Side of Life: http://www.youtube.com/watch?v=WlBiLNN1NhQ


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Det tycker jag är jättebra. Jag hoppas nån jävel stämmer dom ordentligt, och vinner, för Blizzard har verkligen förjtänat en storstämmning, för det är inte ok att släppa ett spel som dom själv har byggt på sånt sätt att man måste vara uppkopplad mot battle.net hela tiden, men där battle.net inte klarar av den tunga belastningen. Dom visste helt säkert att spelet skulle sälja bra, dom får reda på alla förboknings siffror m.m, så det var ingen överraskning för dom, dom ville bara inte slänga pengar på bättre\fler servrar.

So go sue the bastards at blizzard, or atleast require youre money back!!

EDIT: Ps. Diablo3 har såld rekord siffror, och dom säger att PC är död som spelmaskin, HAHAHAAAA in youre face!!! Hoppas andra bolag nu förstår att PC kan sälja bäst, bara man har ett sätt drm som inte går att knäcka, vilket blizzard verkar ha gjort, däremot så lär vi få se fler såna spel där servrar m.m inte klarar av trycket, för det här är nog framtiden för PC tyvärr, men samtidigt är jag glad om PC kan växa nu än mer.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Har jag missat något? Det är väl inte att man måste vara inloggad som är problemet, utan att man inte kunnat logga in?

Medlem
Skrivet av swordfish:

De flesta var medvetna innan att dem köpte diablo 3 att det krävde att man är online för att kunna spela. Och med det i facit så får man räkna med problem. Annars är det inte så svårt att läsa baksidan på spelfodralet där det står vad som krävs för att spela.

Always Look On The Bright Side of Life: http://www.youtube.com/watch?v=WlBiLNN1NhQ

Att man tvingas vara online som spelare var ju känt, men att serverna inte var online är ju en annan femma vilket dessa Koreaner klagar på...

Men ja, man kan väl kyssa blizz' röv så mycket man vill, EU och Asien har dock haft mycket strul med error 37, 73 etc.

Medlem

Helt rätt på dom!

Medlem
Skrivet av swordfish:

De flesta var medvetna innan att dem köpte diablo 3 att det krävde att man är online för att kunna spela. Och med det i facit så får man räkna med problem. Annars är det inte så svårt att läsa baksidan på spelfodralet där det står vad som krävs för att spela.

Always Look On The Bright Side of Life: http://www.youtube.com/watch?v=WlBiLNN1NhQ

Blizzard var även medvetna om att servrarna skulle belastas. Ansvaret ligger helt och hållet hos dom, och man kan inte hålla på och skylla på att det var lansering m.m.. Ska dom ha över 500kr och stå för serverunderhåll till ett spel man lika gärna kunde kört offline så får dom fan se till att det funkar, eller har dom haft stress test hela vintern bara för nöjets skull?

Dom har haft stor koll på förhandsbokningar, popularitet m.m., så att något sånt här händer är rent ut sagt pinsamt, och det är ju inte första gången som det går skit för Blizzard vid serverbaserade lanseringar.

Medlem

Error 37 typ varje dag ju

Medlem

Bra. Detta är inte mer än rätt.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av swordfish:

De flesta var medvetna innan att dem köpte diablo 3 att det krävde att man är online för att kunna spela. Och med det i facit så får man räkna med problem. Annars är det inte så svårt att läsa baksidan på spelfodralet där det står vad som krävs för att spela.

Always Look On The Bright Side of Life: http://www.youtube.com/watch?v=WlBiLNN1NhQ

Blizzard var även medvetna om att servrarna skulle belastas. Ansvaret ligger helt och hållet hos dom, och man kan inte hålla på och skylla på att det var lansering m.m.. Ska dom ha över 500kr och stå för serverunderhåll till ett spel man lika gärna kunde kört offline så får dom fan se till att det funkar, eller har dom haft stress test hela vintern bara för nöjets skull?

Dom har haft stor koll på förhandsbokningar, popularitet m.m., så att något sånt här händer är rent ut sagt pinsamt, och det är ju inte första gången som det går skit för Blizzard vid serverbaserade lanseringar.

Om man har spelat wow och andra spel vid efter release som kräver uppkoppling så borde man veta att det kan bli stora problem. Inte så svårt heller att söka på det och ta reda på mer information innan man köper produkten. Står säkert i eula eller var det heter att du accepterar att det kan bli stora problem med att logga in och att blizzard är fria från allt ansvar.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Inaktiv

Fundera på vad som hade hänt om te.x Bmw hade sålt några miljoner bilar, som bara funkade på 5-6 slumpässigt utvalda timmar på dygnet.

Då hade vi fått se på pengarna tillbaka.

Men tyvär så konsumeras datorspel för det mesta av snorvalpar och nuthuggers som tycker att det är ok att företag kör över sina kunder på det här viset :/

Medlem

Tror jag ska spela massor.. Dra klart inferno sen begära pengarna

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Fundera på vad som hade hänt om te.x Bmw hade sålt några miljoner bilar, som bara funkade på 5-6 slumpässigt utvalda timmar på dygnet.

Då hade vi fått se på pengarna tillbaka.

Men tyvär så konsumeras datorspel för det mesta av snorvalpar och nuthuggers som tycker att det är ok att företag kör över sina kunder på det här viset :/

Konsumenter accepterade det när dem accepterade eula avtalet.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Jag skulle inte ha något emot lite in-game guld som plåster på såren (gärna innan RMAH kommer upp ).

Inaktiv
Skrivet av swordfish:
Skrivet av vampyrer_suger:

Fundera på vad som hade hänt om te.x Bmw hade sålt några miljoner bilar, som bara funkade på 5-6 slumpässigt utvalda timmar på dygnet.

Då hade vi fått se på pengarna tillbaka.

Men tyvär så konsumeras datorspel för det mesta av snorvalpar och nuthuggers som tycker att det är ok att företag kör över sina kunder på det här viset :/

Konsumenter accepterade det när dem accepterade eula avtalet.

Sluta nuthugga nu, du är ju en del av problemet jag beskriver ovan. Hade det inte varit nuthuggers och barn som konsumerade spel, så hade krav kunnat ställas på företagen som säljer spelen.

Istället så dyker det upp strejkbrytande nuthuggers och försvarar en orättvisa.

Medlem
Skrivet av swordfish:
Skrivet av vampyrer_suger:

Fundera på vad som hade hänt om te.x Bmw hade sålt några miljoner bilar, som bara funkade på 5-6 slumpässigt utvalda timmar på dygnet.

Då hade vi fått se på pengarna tillbaka.

Men tyvär så konsumeras datorspel för det mesta av snorvalpar och nuthuggers som tycker att det är ok att företag kör över sina kunder på det här viset :/

Konsumenter accepterade det när dem accepterade eula avtalet.

Men för att acceptera EULA så måste man ju ha köpt produkten, eller hur? För det är ju inte så att du läser den långa novellen i butik precis. Jag har inte en fysisk version av spelet, utan jag köpte mitt på Battle.net, men jag har svårt att tro att det står att man ska acceptera så här mycket problem på fodralet.

Medlem
Skrivet av swordfish:

Om man har spelat wow och andra spel vid efter release som kräver uppkoppling så borde man veta att det kan bli stora problem. Inte så svårt heller att söka på det och ta reda på mer information innan man köper produkten. Står säkert i eula eller var det heter att du accepterar att det kan bli stora problem med att logga in och att blizzard är fria från allt ansvar.

Nu är det faktiskt lite skillnad på ett MMO och ett singelplayer spel med coop möjligheter.
E


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Avstängd
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av swordfish:
Skrivet av vampyrer_suger:

Fundera på vad som hade hänt om te.x Bmw hade sålt några miljoner bilar, som bara funkade på 5-6 slumpässigt utvalda timmar på dygnet.

Då hade vi fått se på pengarna tillbaka.

Men tyvär så konsumeras datorspel för det mesta av snorvalpar och nuthuggers som tycker att det är ok att företag kör över sina kunder på det här viset :/

Konsumenter accepterade det när dem accepterade eula avtalet.

Men för att acceptera EULA så måste man ju ha köpt produkten, eller hur? För det är ju inte så att du läser den långa novellen i butik precis. Jag har inte en fysisk version av spelet, utan jag köpte mitt på Battle.net, men jag har svårt att tro att det står att man ska acceptera så här mycket problem på fodralet.

Det står inte det på fodralet, men det står att du inte kan returnera spelet och får stå ut med att du inte kan spela då servrarna uppgraderas.

Detta är dock fullkommligt ointressant då du inte kan avsäga dig köplagar och annat här i Sverige.

Medlem

stäm skiten ur dem bara.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Inte bara problem med att logga in, hux flux blir man utkastad också. Höll på att slakta butcher på inferno nyss, men det fick jag visst inte slutföra... O inte första gången liknande händer.

100/100 lina i stockholm innan troll hinner klaga.

Medlem

Kan inte spela atm. Suger vääääldigt mycket.


signatur

Det är någon bakom dig. Bäst att kolla.

Medlem

Blev för 10 minuter sen kickad från spelet med meddelandet "Could not create your own party" hade 5 i Nephalems Valor och höll på och precis ta en resplendent chest. Går in på battle.net forumet, fanns redan en tråd om samma problem som var ~5 minuter gammal men hade redan 300 posts.

gnu
Medlem

starcraft II tokigt? det är fortfarande mindre än BW och långt ner på listan över mest spelade spel.

Medlem

Error 1 som spökar just nu. Så jävla typiskt när man väl har en ledig helg att det ska bli så här

Medlem

I used to play Diablo, but then Blizzard took an arrow to the knee...

Medlem

Nix, det går inte att logga in just nu eftersom error 1 och 37 har tagit över igen.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Mycket plötslig DC av D3-servern nu, går inte att starta igen.

Medlem

Ååååååååh... Pinsamt!
Ett fel är mänskligt, två är klantigt, tre är pinsamt. Vid ca 10 fel på 17 dagar (från ett av världens största spelbolag med erfarenheter från ett av de största MMO nånsin) så är det nog faktiskt dags för någon sorts kompensation till kunderna och att någon ska få byta jobb så långt bort från serververksamheten som möjligt. Kaffekokartjänst?

Medlem

Vad jag hört av folk som faktiskt gick så långt, så ska det inte vara några större problem att få en refund från battle.net.

Medlem
Skrivet av Sousuke666:

I used to play Diablo, but then Blizzard took an arrow to the knee...

Loggade in för att rösta ner dig.

123
Skriv svar