Robot
Max Payne 3

Två veckor – så kort blev väntan på pc-versionen av Max Payne 3 efter konsolpremiären. Vi testar om Rockstar gör den nersupna ex-snuten rättvisa på den plattform han en gång föddes.

#rockstar-games, #grand-theft-auto-iii, #red-dead-redemption, #grand-theft-auto-iv, #remedy-entertainment, #max-payne-3, #max-payne-2-the-fall-of-max-payne, #crysis


Medlem
Max Payne 3

This is more like it

Medlem

Kommer ut samma dag som Prometheus men har bara råd med en av dem. =(

Medlem

#pcgamingforever


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

PAAAAAAAAYNEEEEEEE!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Men känns det verkligen Max Payne om Noir känslan är helt borttagen och hans monologer består av one liners som vilken action film\spel som helst? Är fortsatt skeptisk till detta tyvärr. Jag tvivlar inte på att det är ett bra spel, bara att det borde haft annan titel och huvudkaraktär då det påminner mera om Man on Fire än Max Payne

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Men känns det verkligen Max Payne om Noir känslan är helt borttagen och hans monologer består av one liners som vilken action film\spel som helst? Är fortsatt skeptisk till detta tyvärr. Jag tvivlar inte på att det är ett bra spel, bara att det borde haft annan titel och huvudkaraktär då det påminner mera om Man on Fire än Max Payne

vi snacka Rockstar, manus och röstskådespelare är en klass för sig..man njuter varje sekund av spelet...föregångarna e rätt bleka i jämförelse tycker jag.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Men känns det verkligen Max Payne om Noir känslan är helt borttagen och hans monologer består av one liners som vilken action film\spel som helst? Är fortsatt skeptisk till detta tyvärr. Jag tvivlar inte på att det är ett bra spel, bara att det borde haft annan titel och huvudkaraktär då det påminner mera om Man on Fire än Max Payne

iofs - men spelet har åtminstone blivit godkänd av de som gjorde ettan och tvåan.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

eeehh..vrf fick konsolversionen bara 3 ? looool

Medlem
Skrivet av CoolStoryBro:

eeehh..vrf fick konsolversionen bara 3 ? looool

För att den var sämre? Lite av poängen med recension av pc och konsol seperat är ju att de oftast inte är identiska.

Edit: Men sen vet jag inte, kanske olika recensenter?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Bra recension FZ, men jag undrar lite om de mer praktiska sakerna - T.ex hur känns kontrollerna? Finns det nån musacceleration / negativ acceleration? Är rörelsen tight och skön? Är det nån mouse smoothing på eller dylikt? Och hur är field of view, är det smärtsamt låg eller fungerar det?
Det är detta som gör att jag tvekar på att köpa men om någon kan stilla min oro så köper jag det lätt!

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av CoolStoryBro:

eeehh..vrf fick konsolversionen bara 3 ? looool

För att den var sämre? Lite av poängen med recension av pc och konsol seperat är ju att de oftast inte är identiska.

Edit: Men sen vet jag inte, kanske olika recensenter?

han klagade bla. på att konsol versionen är svårare


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av CoolStoryBro:

eeehh..vrf fick konsolversionen bara 3 ? looool

För att den var sämre? Lite av poängen med recension av pc och konsol seperat är ju att de oftast inte är identiska.

Edit: Men sen vet jag inte, kanske olika recensenter?

han klagade bla. på att konsol versionen är svårare

Ahaaa - jag läste aldrig den eftersom jag är 100% pc gamer.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

borde varit samma person som recenserat pc/konsolversionen,

var ligger skillnaden mellan pc och konsollversionen förutom möjligheten att kräma på grafiken mer?,, olika missions,, annan story? för mus+tangentbord och bättre grafik(beroende på din setup?)i sig anser inte jag befogar ett snäpp högre på betygskalan..

Testpilot

Måste ge creds till rockstar , den autodetectar dator och ställer allt riktigt bra direkt tom min 120Hz skärm , kontrollerna känns fina och exakta.
FOV är jag dålig på att läsa av men för mig kändes det helt okej.

Medlem

Fick precis testa spelet, och allt känns riktigt bra, bortsett från en ganska markant musacceleration... Jag antar att man kan vänja sig, men jag hoppas man kan stänga av det på något sätt. Gameplay är för övrigt sjukt roligt, så jävla tillfredställande att panga 5 pers i huvudet på ett hopp!

Medlem

Kraschar hela jävla tiden för mig, har googlat så fingrarna blöder men ingen lösning hjälper.

AW8
Medlem

Använder spelet GFWL?

EDIT: En snabb google-sökning konfirmerade att spelet inte använder GFWL.


signatur

PC gamer 'til I die.

Skrivet av Harakiri:

...

Kul att höra!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av gundemannen:

Men känns det verkligen Max Payne om Noir känslan är helt borttagen och hans monologer består av one liners som vilken action film\spel som helst? Är fortsatt skeptisk till detta tyvärr. Jag tvivlar inte på att det är ett bra spel, bara att det borde haft annan titel och huvudkaraktär då det påminner mera om Man on Fire än Max Payne

vi snacka Rockstar, manus och röstskådespelare är en klass för sig..man njuter varje sekund av spelet...föregångarna e rätt bleka i jämförelse tycker jag.

Gissar på att du föredrar mera actionbetonade spel då med och isf är ju inte MP 1-2 spelen av samma klass. Men även om Rocktar skriver rätt bra handlingar är dom just action handlingar som aldrig berör mera än under sin spel session.

Till er som spelar har jag en fråga till, i alla recensioner jag läst så nämns det att övriga karaktärer är ganska trista och aldrig når höjden som tex Vladimir eller Lupino, håller ni med om att man lätt glömmer 3ans karaktärer?

Medlem

" autospar-punkten" är verkligen som gör ett spel dåligt. Hoppas på patch senare för det är verkligen 1995 att inte kunna spara när man vill. Så det blir inget köp innan detta är fixat. Hur bra det än är in game. Ringer mob så sitter man med skägget i brevlådan o får spela om.. Surt.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Testpilot
Skrivet av chopper:

" autospar-punkten" är verkligen som gör ett spel dåligt. Hoppas på patch senare för det är verkligen 1995 att inte kunna spara när man vill. Så det blir inget köp innan detta är fixat. Hur bra det än är in game. Ringer mob så sitter man med skägget i brevlådan o får spela om.. Surt.

Än så länge är det rätt täta autosaves så jag är inte så förbannad som jag varit i GTA spelen då man har 1 save per uppdrag.
Här är det mera så att man har en klunga fiender , liten filmsekvens med lite lull <save>, nästa klunga , filmsekvens , <save> nästa klunga osv ..

Medlem

Stort fan av ettan och tvåan, spelat igenom båda spelen fler talet ggr.
Har nu lirat trean på PC i en 1-1½timme och So far!, I LOVE IT!, inte riktigt samma feeling(men Max Payne känns alltid som Max Payne!) men 3'an den tar sin egna riktning(på ett positivt sätt så här långt i spelet)
Hade nog blivit mer besviken om spelet hade varit allt för likt de gamla spelen, storyn btw är helt sjukt bra!!

Medlem

Blev så imponerad av vad kompisar sagt om Max Payne 3 till PC och läst recensioner så jag köpte det på Media Markt för 399kr(!) idag.

Skriker i bilen när jag ser det är 3 dvd-skivor och 35 gb. Vad tusan är det som tar sån plats? Är det en 20 timmars singleplayer kampanj måntro?

Blev lycklig som ett barn.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Körde igenom det på 360 för någon dag sen, väldigt bra. Blir att köra det nu på PC


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Härligt att det håller stilen. Ska hämta ut det i helgen. Men vadan denna allergi mot quicksave? Checkpoints är ingen bra lösning.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av roftg:

borde varit samma person som recenserat pc/konsolversionen,

var ligger skillnaden mellan pc och konsollversionen förutom möjligheten att kräma på grafiken mer?,, olika missions,, annan story? för mus+tangentbord och bättre grafik(beroende på din setup?)i sig anser inte jag befogar ett snäpp högre på betygskalan..

Max Payne är en PC-serie, kommer alltid vara.

Redaktör
Skrivet av Ankh:
Skrivet av CoolStoryBro:

eeehh..vrf fick konsolversionen bara 3 ? looool

För att den var sämre? Lite av poängen med recension av pc och konsol seperat är ju att de oftast inte är identiska.

Edit: Men sen vet jag inte, kanske olika recensenter?

Japp, olika recensenter. Jag hade satt 4 i betyg även på konsolversionen. Jag gillar pc-siktandet mer, men tycker inte skillnaden för det eller i övrigt är så stora att det skulle ha blivit olika betyg.

Skrivet av Mistarfajlip:

Bra recension FZ, men jag undrar lite om de mer praktiska sakerna - T.ex hur känns kontrollerna? Finns det nån musacceleration / negativ acceleration? Är rörelsen tight och skön? Är det nån mouse smoothing på eller dylikt? Och hur är field of view, är det smärtsamt låg eller fungerar det?

Riktigt precisa kontroller, så länge man har bra framerate. Exaktheten försvinner när det ramlar neråt 25-30 bilder/sekund. Nån sorts musacc och smoothing tror jag det är (men inga såna inställingar i options), negativ acc vet jag inte, samma med fov - tänkte/reagerade inte på det.

Skrivet av roftg:

borde varit samma person som recenserat pc/konsolversionen,

var ligger skillnaden mellan pc och konsollversionen förutom möjligheten att kräma på grafiken mer?,, olika missions,, annan story? för mus+tangentbord och bättre grafik(beroende på din setup?)i sig anser inte jag befogar ett snäpp högre på betygskalan..

Jag har lirat igenom konsolversionen också, och jag skrev att det är samma story. Min uppfattning är att det ska ha 4 i betyg på både pc och konsol, för förutom att jag personligen gillar pc-kontrollerna lite mer ser jag inga skillnader som motiverar olika betyg. Johan Martinsson som bedömde konsolversionen var något mindre nöjd än jag med spelet och nöjde sig med 3 i betyg.

Skrivet av Eisenhart73:

Härligt att det håller stilen. Ska hämta ut det i helgen. Men vadan denna allergi mot quicksave? Checkpoints är ingen bra lösning.

Jag saknar quicksave för att kunna spela om rumsrensningar, att kunna nöta ett par gånger för att få till perfekta rumsrensningar med fem eller så headshots. Ska man göra det nu måste man spela sig fram från den senaste saven. Plus att man ibland måste möta ett gäng vanliga motståndare för att nå fram till det svåra parti där man stupade. Det känns lite långdraget. Men bra tajmade autosaves har jag inget emot i övrigt.


signatur
Medlem

Underbart! Ska dra igenom MP2 igen innan jag sätter tänderna i det här spelet


signatur

Game long and prosper

Medlem

oj vad mycket negativitet mot min kommentar xD

123
Skriv svar