Diablo III-krisen fortsätter – error 37 är tillbaka

Medlem
Medlem

Jag måste ha extremt tur när det komme till att logga in och skapa ett spel i D3. Sen släppet av D3 har jag max fått vänta 2-3minuter på att få logga in. Även att skapa ett spel har max tagit 2-3minuter!

Testpilot

Hade räknat med problem igår men det funkade utan minsta error 37 - jag som hade räknat med att svära och hytta med knytnäven åt skärmen!

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Det är just det som är grejjen, man behöver inte vara det minsta duktig för att klara normal och nightmare. Det är inte någons slags elitism jag försöker få fram. Körde monk och barb med en polare och det var sannerligen bara att springa rakt fram till alla bossar och hålla in vänsterklick, leka piano med 1-4 samt ta en pot om hälsan är låg tills bossen var död. Undvika attacker var inte nödvändigt, kiting behövdes inte alls, timing behövdes inte alls. Skulle tro an s.k. casual spelare inte har några problem alls med detta. Dock kan jag inte säga hur det är o göra det med andra klasser, det är nog annorlunda.

Kanske du missförstår, men det är ju det som är en neckdel, inte en fördel som en del försöker få fram.

Jag menar, vilket annat spel måste man spela om två gånger för att få utmaning? Tänk om man måste "varva" CoD eller BF3 eller WoW två gånger för att på den tredje vändan börja använda skills på riktigt.

För min del hade jag hellre sett två nivåer och att dom sedan har skalbara instancer eller quester. Typ att "Normal" och "Hard" i sin tur har t ex ett uppdrag som det går att köra på Tier1 resp 2 där de olika tier är olika svåra och därmed ger olika rewards i slutet. Då skulle man bara behöva "spela om" två gånger, fast man kan på varje nivå välja en svårare quest/instance för att få bättre loot.

För handen på hjärtat, hur mycket man än älskade D2 och storyn där, så är inte D3 alls i samma klass. Se bara på just storyn, det är inte mycket nytt, det mesta är referenser och återupprepning av det som hände i ettan och tvåan.

För att sedan se på akterna är det inte mycket nytt där heller:

Act I i D2: gröna fält och odöda, Act I i D3: samma sak, Act II i D2: öken och i början får man bege sig ned i avloppssystemet, samma sak i D3. I D2 fick man besöka Arcane Sancturay, nu heter det "Kulle's Archives" vilket är samma sak fast med bruna plattformar istället för silvergrå. The list goes on....

Att det sedan är mer buggigt än 80-talet gör det inte bättre. Som man redan nämnt tidigare, med blizzards erfarenhet och stora kassa så borde dom kunna hanterat det bättre än såhär.

Först dödade dom WarCraft med WC3, sedan Diablo med detta. SC2's expansioner kommer vara det sista jag köper från Blizz om dom inte kommer med något nytt (och hyffsat buggfritt).

Sorgligt men sant, Blizz var en gång i tiden en av få företag som man kunde lita på och som inte gjorde mig besviken.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jaså! Det var därför det laggade lite igår kväll när man lirade, alla som ville logga in haha

Inaktiv
Skrivet av Tarmböld:
Skrivet av showerguy:

Verkligen ett stort problem. En tråd där cirka 50 stycken av 5 miljoner har klagat.

Umm 50 stycken som skriver på FZ är väl mer än vad det brukar göras på FZ trådar. Förväntar du dig 5 miljoner människor över hela världen ska vara regisstrerade på FZ? och att de sen ska se tråden och sen skriva i den. Är det ända sättet att bevisa att det är ett problem?

Kan ju vända på det. En person som är sarkastisk och menar att det inte är alls är något problem. Men en person av fem miljoner som säger så måste ju betyda att det är ett stort problem

Jag kunde inte logga in under hela dagen/eftermiddagen.
Dock så är jag redan rätt less på diablo 3. Tror inte det kommer att hålla nå många veckor till.

Nu menar jag tråden som Fz länkar till i nyhetstexten. Att problemet har kommit tillbaka. 50 stycken har kommenterar där. Själv hade man en massa problem med Wow några år efter att det hade släppts. Fick en massa errors precis som många andra.. men inte pumpar man upp nyheter för det.

Medlem

Ett par hundra inloggningsförsök under gårdagen resulterade i i alla fall några timmars speltid, och ett par hundra Error 37. Fördelningen spel kontra försök till spel är fortfarande groteskt ledsam.

Error 1 var också väldigt intressant; "There was an error creating your own party." - när man vill spela singelspelarläge känns det här felet otroligt absurt.

Som release, med två skarpa veckor bakom sig, känns faktiskt Diablo 3 som ett misslyckande - för ett företag av Blizzards kaliber är det inget annat än dåligt. Hur de hanterar det hela (skyller på användare som försöker logga in - yes, för det ökar säkert förtroendet och välviljan för er, Blizzard...) och att de inte lyckas fixa ens de riktiga problemen (försvunna achievements, ett buggigt auktionshus o.s.v.) hjälper ju inte direkt till heller.

Update: "There was an error retrieving achievements data." (0 achievement-poäng, inga achievements registrerade) idag - nya fel varje dag, spännande.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Jodå, igår gick bra attt lira men i förgår var det omöjligt att logga in.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Ingen som fått Error 1 och 216388
Har dock inte samlat på alla där i mellan.
Men den achivmenten är väl på gång ^^

Jag fick error 1 just, precis när jag hoppade över cutscenen med skeleton king på min första HC-gubbe "Error 1 - there was an error creating your own party", blev utkastad och nu error 37.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Men! Var är error 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 34, 35 och 36? Jag menar – HALLÅ!

Jo det ska jag tala om. Jag fick precis upp ett felmeddelande som löd: "There was an error creating your own party.(Error 1):)


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Men! Var är error 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 34, 35 och 36? Jag menar – HALLÅ!

Påminner mig om när man skall föra över ett gammalt ASP-projekt till Visual Studio 2010 och man får 102 st fel, där fel #102 är "Maximum error limit reached" eller ngt i den stilen som indikerar att det är ännu fler fel fast alla visas inte.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

som vanligt med SKIT BLIZZARD hoppas någon spränger er åt helvete . Trött på error

Medlem

Det var väl lite att ta i...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av lazioss:

som vanligt med SKIT BLIZZARD hoppas någon spränger er åt helvete . Trött på error

Pröva ta lite friskluft, det gör dig nog gott

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Tarmböld:
Skrivet av showerguy:

Verkligen ett stort problem. En tråd där cirka 50 stycken av 5 miljoner har klagat.

Umm 50 stycken som skriver på FZ är väl mer än vad det brukar göras på FZ trådar. Förväntar du dig 5 miljoner människor över hela världen ska vara regisstrerade på FZ? och att de sen ska se tråden och sen skriva i den. Är det ända sättet att bevisa att det är ett problem?

Kan ju vända på det. En person som är sarkastisk och menar att det inte är alls är något problem. Men en person av fem miljoner som säger så måste ju betyda att det är ett stort problem

Jag kunde inte logga in under hela dagen/eftermiddagen.
Dock så är jag redan rätt less på diablo 3. Tror inte det kommer att hålla nå många veckor till.

Nu menar jag tråden som Fz länkar till i nyhetstexten. Att problemet har kommit tillbaka. 50 stycken har kommenterar där. Själv hade man en massa problem med Wow några år efter att det hade släppts. Fick en massa errors precis som många andra.. men inte pumpar man upp nyheter för det.

Den första tråden som skapades (angående de nya felen) låstes efter ungefär 470 sidor ( 10 000 ) inlägg. trådarna ifrån de tidigare felen överstiger 2000 sidor. Den aktiva tråden nu tror jag var uppe i 280ish sidor med arga använder som inte kan spela spelet. Själv har jag inte kunnat logga in sedan i tisdags. Har nog spenderat dryga 6 timmar med att spamma ctrl+v enter utan att komma in, bara error 37 / 73. Så jag har nu avinstallerat det och spelar istället Torchlight till uppföljaren kommer i sommar. Grymt besviken då spelet i sig när de funkade var väldans roligt. Men jag har inte tiden som krävs för att kunna spela det under de här förutsättningarna. Känner mig blåst på 600kr.
Så ja det är en kris när spelutvecklare på den här nivån kan komma undan med sånna här saker.
Skulle jag som hantverkare begå samma misstag och inte leverera får jag betala dryga böter till min kund alternativt om de rör sig om mindre arbeten kompensera kunden genom att sänka priset.
Jag tror att det här kommer skada den redan skadade pc-spels industrin väldigt mycket.

Sen lite off topic, sitter Blizzards wow avdelning på andra sidan en stor spegelglas skiva och garvar åt diablo-teamet eller? För erfarenhet och kunskap om den här typen av auth-servrar finns det ju en del inom företaget...
men vad vet jag.

Inaktiv
Skrivet av baggso:
Skrivet av lazioss:

som vanligt med SKIT BLIZZARD hoppas någon spränger er åt helvete . Trött på error

Pröva ta lite friskluft, det gör dig nog gott

Precis! Ut i den friska luften, städa rummet, rensa, gör klart plugget om du har något. Finns mycket man kan göra när "inget" fungerar.

Medlem

Men varför köper ni spel med DRMs/påtvingat online-mode...? Det är ju likadant varenda gång.

Lägg pengarna på utvecklare som gör något bra istället?

Medlem

Det är ju inte alltid antingen eller. Man överväger ju alltid för- och nackdelar. DRM och påtvingat onlineläge är en nackdel, men i en del fall så kan spelets andra fördelar väga upp det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skriv svar