Därför kan Elder Scrolls Online inte se ut som Skyrim

Medlem
Medlem

Mums, WoWklon med causalfokus som ska rida på det kända namnet istället för innovativt och spännande gameplay. Luktar Kotor 2, säljer nog bra i början men tappar population ruskigt snabbt och blir en parentes i spelvärlden som de flesta andra "kloner".
Grafik i all ära, vi vet att en majoritet av alla som spelar PC, speciellt MMO, sitter på usel hårdvara. Men designen kan vara snygg trots låga systemkrav, se bara på Super Mario spelen.
Gameplay kan vara grymt och kompensera om grafiken är svag. Kom igen och gör lite mer, mer djup och mindre grind, en levande värld, inte en stel värld av fasta quests utan mening!
Låt vårt spelande påverka, låt oss gå ihop i armeer och kriga på ett sätt som påverkar spelvärlden, där en vinst eller förlust medför mindre/större städer och andra förändringar. Låt oss joina guilds och spela vår klass "seriöst", låt det vara mer än spamma de numeriska tangenterna mot samma fiende 10 000 gånger för att få bra gear. Våga göra mer, våga revolutionera!

Medlem

Jag blir så förbannad. Om utvecklarna själva verkligen tror att utseendet på Skyrim har något som helst att göra med antalet polygoner så var det nog kört för deras del redan innan dom kom ut ur sin morsa.
Jag kan ge mig fan på att någon kan göra en SERIETIDNING som har mer Elder Scrolls-look än deras j-a MMO. Eller att en hobbyutvecklare kan ta fram ett Kickstarter-2D-MMO som ger så jävla mycket mer Elder Scrolls-vibbar än något skit ZeniMax Online någonsin hade kunnat lyckas skita ur sig.

Medlem

Skulle nog vara roligare att köra Skyrim Co-op. Med storyline och allt.

Inaktiv
Skrivet av Wartex:

Here's an idea! Gör det lika snyggt och i samma stil som Skyrim, och ge sedan folk möjligheten att vrida ner grafiken i options! Det låter helt crazy, jag vet! Låta folk ändra grafiknivån själva? Just crazy...

instämmer.. dom som har råd med riktiga speldatorer för 30.000+ borde inte straffas med ful grafik, bara för ryssar kör med 233mhz mmx

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Utvecklarna är Bethesda och Bethesda ägs av Zenimax

fel.

Bethesta softworks och Zenimax Online ägs båda av Zenimax media inc. De äger även t.ex. Id

Utvecklarna av Elder scrolls MMO:et är Zenimax online, som skapades bara för syftet att göra ett MMO.


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av toast:

då spelar jag heldre Notch "Scrolls" ^^

Det är ju i och för sig ett kortspel, så en lite underlig jämnförelse kan man tycka

Sen kan man ju säga om WoW, att när det kom var det jävligt snyggt. Något annat spel försökte sig på en mer "realistiskt" grafik då, men det var WoW som var klart finast, även om det hade ne cartoonish stil. Grafiskt var det ett mästerverk. Det var ju ett tag sedan dock


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av absimilard:
Skrivet av FelixenS:

Utvecklarna är Bethesda och Bethesda ägs av Zenimax

fel.

Bethesta softworks och Zenimax Online ägs båda av Zenimax media inc. De äger även t.ex. Id

Utvecklarna av Elder scrolls MMO:et är Zenimax online, som skapades bara för syftet att göra ett MMO.

Jaha, har inte intresserat mig mycket för MMO:et så jag antog att det såg ut på samma sätt som för resten av serien.

Medlem
Skrivet av absimilard:
Skrivet av toast:

då spelar jag heldre Notch "Scrolls" ^^

Det är ju i och för sig ett kortspel, så en lite underlig jämnförelse kan man tycka

Sen kan man ju säga om WoW, att när det kom var det jävligt snyggt. Något annat spel försökte sig på en mer "realistiskt" grafik då, men det var WoW som var klart finast, även om det hade ne cartoonish stil. Grafiskt var det ett mästerverk. Det var ju ett tag sedan dock

Inte så mkt en jämförelse som ett uttryck för att jag genast tappade allt intresse av att spela Elderscrolls Online.

Och det finns ju MMOn med betydligt mer "realistisk" grafik; så utalandet att det inte går känns lite beige-t.

Att sätta 100-1000tals spelare rakt in i skyrims eller oblivions kartor kan jag väll förstå skulle bli svårt, men om det enda spelen har gemensamt är namnen så kan det få vara. Det är ett överskott på nya & kommande MMOn i fantasygenren endå just nu.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:

Inte så mkt en jämförelse som ett uttryck för att jag genast tappade allt intresse av att spela Elderscrolls Online. .

Det kan jag iof sig förstå om man tycker så.

Skrivet av toast:

Och det finns ju MMOn med betydligt mer "realistisk" grafik; så utalandet att det inte går känns lite beige-t.

Jag sa att "när wow kom". De spel som idag tar sig för en mer realistisk look ser ju bättre ut en de som gjorde det på den tiden. På den tiden gick det inte, för det såg mest plastigt ut. WoW, när det kom var artistiskt väldigt snyggt och kändes rent och ljust. Många föredrog ju andra spel av just den anledningen dock. Det är ju en smaksak, sen får det vara hur beige some helst..

Skrivet av toast:

Att sätta 100-1000tals spelare rakt in i skyrims eller oblivions kartor kan jag väll förstå skulle bli svårt, men om det enda spelen har gemensamt är namnen så kan det få vara. Det är ett överskott på nya & kommande MMOn i fantasygenren endå just nu.

Jag håller med dig. Man har mjölkat andra franchiser in absurdum med dåliga pengakor. Det har ju oftast inte med grafiken att göra, utan mer att man är kassa på att göra spel. Läser man om ideerna med detta, så verkar de "låna" friskt ifrån guild wars 2 tänket, men därifrån till genomförande är det långt..


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av absimilard:

Jag sa att "när wow kom". De spel som idag tar sig för en mer realistisk look ser ju bättre ut en de som gjorde det på den tiden. På den tiden gick det inte, för det såg mest plastigt ut. WoW, när det kom var artistiskt väldigt snyggt och kändes rent och ljust. Många föredrog ju andra spel av just den anledningen dock. Det är ju en smaksak, sen får det vara hur beige some helst.

Ja nu var det ju spelets art director Jared Carr som hade uttalats sig och som jag syftade på..

Men GuildWars1 (som man iofs kan ifrågasätta ihurvida det är ett MMO) hade betydligt "realistiskare" grafik och släpptes inte långt efter wow..,

Om elderscrollsMMo:t skulle låna grafikstil från ett befintligt MMO så hade det väl varit bättre att låna från, tja AoC, eller ja nästan vad som helst som inte kör den där warcraft Cartoon-stilen, inte att det är fel med den, men den är sin egen och det blir lite tråkigt om den ska kopieras och upprepas, Kingdoms of Amalure skaparna har väll snackat om att göra ett MMO i den världen oxå, kan bli trist det oxå är jag rädd!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

12
Skriv svar