Diablo III utreds av koreanska Fair Trade-kommissionen

Inaktiv

Sjukt dåligt att beräknad så dåligt på serverkapacitet, lära sig av tidigare misstag någon gång kanske? Suck.... *blizzard*

Medlem

Inte mer än rätt, hoppas blizzard får punga ut med en massa pengar. Vi som konsumenter har länge fått stå ut med spel där vi inte alls har några rättigheter.

Medlem

Jag har spelat 18 timmar och om jag ser vad mina slantar är spenderade på så är jag nöjd....bra nöje för lite pengar enda som jag tycker är lite trist är faktiskt Auktionshuset...man kan göra riktigt fina fynd och det blir för lite motstånd i spelet när man har för bra utrustning ,ligger i act3 på normal )

Medlem

Koreanerna gör helt rätt, tycker väst borde agera på samma vis. Blizzard, Activision, pissar konsumenterna rätt i ansiktet. Inte nog med att D3 var en enormt besvikelse i sig, att det inte går att spela SP 2 veckor efter release pga DRM är så fel. Hoppas Blizzard tvingas punga ut i Seoul.

inb4 downrate..

Medlem
Skrivet av Zebo998:

Jag har spelat 18 timmar och om jag ser vad mina slantar är spenderade på så är jag nöjd....bra nöje för lite pengar enda som jag tycker är lite trist är faktiskt Auktionshuset...man kan göra riktigt fina fynd och det blir för lite motstånd i spelet när man har för bra utrustning ,ligger i act3 på normal )

Vänta bara tills du kommer till Hell-svårighetsgraden, då börjar det komma en och annan svordom. Normal skulle min hund klara ut om jag fäste en datormus under tassen på den.
Tills vidare får Diablo III ligga på hyllan för min del. Senaste patchen förde med sig otroliga fps-drops och allmänt laggande på OSX-versionen. Tur att karaktärerna inte försvinner efter 90 dagar som i Diablo II, så man kan koncentrera sig på lite andra spel under tiden (Humble Indie Bundle!).


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Trist.

En produkt ska funka på det sätt som det är menat. Om man bara får strul ska man kunna få sina pengar tillbaka.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är väl inte konstigt att folk får error 37 då flera miljoner vill logga in samtidigt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Är väl inte konstigt att folk får error 37 då flera miljoner vill logga in samtidigt.

Menart och de enda som klagar är de som inte förstår de tekniska begränsningar de har att göra med de borde själv få prova sätta upp en server som ska ta hand om sådär 1 miljon förfrågningar per sekund vid en launch eller dylikt.

Medlem
Skrivet av swordfish:
Skrivet av vampyrer_suger:

Fundera på vad som hade hänt om te.x Bmw hade sålt några miljoner bilar, som bara funkade på 5-6 slumpässigt utvalda timmar på dygnet.

Då hade vi fått se på pengarna tillbaka.

Men tyvär så konsumeras datorspel för det mesta av snorvalpar och nuthuggers som tycker att det är ok att företag kör över sina kunder på det här viset :/

Konsumenter accepterade det när dem accepterade eula avtalet.

EULA står inte över ländernas lagar, när ska folk fatta detta? EULA är öht inte ett juridiskt bindande kontrakt, även om det är just det som företagen vill få oss konsumenter att tro.

Medlem

Bra att något äntligen händer! Jag är så sur att inget hände när Black Ops och BF3 (pc versionerna) släpptes trasiga och man inte fick pengarna tillbaka


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av swordfish:
Skrivet av vampyrer_suger:

Fundera på vad som hade hänt om te.x Bmw hade sålt några miljoner bilar, som bara funkade på 5-6 slumpässigt utvalda timmar på dygnet.

Då hade vi fått se på pengarna tillbaka.

Men tyvär så konsumeras datorspel för det mesta av snorvalpar och nuthuggers som tycker att det är ok att företag kör över sina kunder på det här viset :/

Konsumenter accepterade det när dem accepterade eula avtalet.

Men för att acceptera EULA så måste man ju ha köpt produkten, eller hur? För det är ju inte så att du läser den långa novellen i butik precis. Jag har inte en fysisk version av spelet, utan jag köpte mitt på Battle.net, men jag har svårt att tro att det står att man ska acceptera så här mycket problem på fodralet.

Läs http://eu.blizzard.com/en-gb/company/legal/d3_eula.html bara, om jag förstått de rätt så får du lämna tillbaka varan så länge du inte accepterat EULAn så ifall du inte lyckats logga in än så har du inte fått fram den där och därmed kan du lämna tillbaka spelet har du spelat redan är det dock en annan sak.

Gillar du inte deras skit så köp inte deras skit bara säger jag, läs deras skit innan du börjar med din.

Skrivet av Blizzard:

You may arrange to return the Game to the place where you purchased it within thirty (30) days of the original purchase or you may contact Blizzard by email http://www.battle.net/support to request a full refund of the purchase price within thirty (30) days of the original purchase. Once you accept the License Agreement and the Terms of Use, you will no longer be eligible for a refund.

Skrivet av Blizzard:

Blizzard will use reasonable efforts to provide the Service all day, every day. However, Blizzard reserves the right to temporarily suspend the Service for maintenance, testing, replacement and repair of the telecommunications equipment related to the Game, as well as for transmission interruption or any other operational needs of the system.

Är inte så jävla svårt att skumma igenom en sida med lite text ifall man endå köpt en vara eller hur? Är man inte nöjd då är det bara att lämna tillbaka skiten men eftersom alla som klagar värkar vara nötter så förstår jag att det kan vara svårt att acceptera något man inte förstår.

Tycker fan inte Blizzard ska betala en krona snarare borde Blizzard låta Koreanerna få sätta upp egna servrar så får de se hur jävla lätt det är ifall spela 24/7 är så jävla viktigt.

Medlem
Skrivet av Hariizy:

Menart och de enda som klagar är de som inte förstår de tekniska begränsningar de har att göra med de borde själv få prova sätta upp en server som ska ta hand om sådär 1 miljon förfrågningar per sekund vid en launch eller dylikt.

World of Warcraft har både fler spelare och större krav på servrarna eftersom det är många fler spelare i samma zoner på en gång. Varför kan de inte fixa samma till D3 ?

Att inte fixa servrarna release-dagen är tråkigt men kanske förståeligt, en smula. Två veckor efter release är det bara uselt och pinsamt. Med en sjukt lång beta och den kompetens de borde ha inom företaget vid det här laget är det bra märkligt. Sorgligt och märkligt.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Hariizy:

Tycker fan inte Blizzard ska betala en krona snarare borde Blizzard låta Koreanerna få sätta upp egna servrar så får de se hur jävla lätt det är ifall spela 24/7 är så jävla viktigt.

Verkar som någon inte åt sin frukost idag.

Korea är en av de viktigare länderna för gaming förövrigt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Zebo998:

Jag har spelat 18 timmar och om jag ser vad mina slantar är spenderade på så är jag nöjd....bra nöje för lite pengar enda som jag tycker är lite trist är faktiskt Auktionshuset...man kan göra riktigt fina fynd och det blir för lite motstånd i spelet när man har för bra utrustning ,ligger i act3 på normal )

Vänta bara tills du kommer till Hell-svårighetsgraden, då börjar det komma en och annan svordom. Normal skulle min hund klara ut om jag fäste en datormus under tassen på den.
Tills vidare får Diablo III ligga på hyllan för min del. Senaste patchen förde med sig otroliga fps-drops och allmänt laggande på OSX-versionen. Tur att karaktärerna inte försvinner efter 90 dagar som i Diablo II, så man kan koncentrera sig på lite andra spel under tiden (Humble Indie Bundle!).

Nja jag menar att jag fått valuta för pengarna,efter normal så blir det ju Nightmare o sen Hell och inferno och om man kommer så långt i spelet så måste det ju vara värt 400 pix som jag köpte för... jag har spelat både Diablo 1 och 2...
men ja jag gillar inte det här med online spelande eftersom min lina är lite svajjig emellanåt..

Medlem
Skrivet av Hariizy:
Skrivet av Neatherblade:

Är väl inte konstigt att folk får error 37 då flera miljoner vill logga in samtidigt.

Menart och de enda som klagar är de som inte förstår de tekniska begränsningar de har att göra med de borde själv få prova sätta upp en server som ska ta hand om sådär 1 miljon förfrågningar per sekund vid en launch eller dylikt.

Ge mig Activision Blizzards pengar så ska du fan få se på serverbygge. Att världens fjärde rikaste spelföretag inte klarar en release av denna kaliber trots ett styckepris på €59, trots att man haft stor koll på förhandsbokningar och trots att man förberett sig sen i höstas med betatester är skamligt. Det har gått 2 veckor nu och dom har fortfarande problem, och då har dom enligt dom själva dubblat serverkapaciteten. Hur jävla off var dom på Blizzard vid release då om man får fråga?

Du får dumförklara oss som klagar bäst du vill. Till skillnad från Blizzard så ger vi oss inte ut på djupa vatten utan beredskap. Och vi är heller inte Activision som förmodligen vill begränsa serverkostnaderna till max för att tjäna så mycket pengar som möjligt, även om det drabbar spelarna. Detta problem hade dom kunnat slippa om dom gett oss möjligheten att lira singleplayer offline.

Medlem

Spelet är balanserat för att man ska använda AH. För att kunna använda AH behöver man vara online.
Om de hade gjort ett offlineläge hade väll folk gnällt att det tog evigheter att fixa gear. Och hade de höjt dropraten på bra grejor för just din klass på offlinemode så skulle man aldrig kunna spela online med kompisar på den charen för då skulle balansen vara helt jävla uppfuckad åt helvete.
Ingen skulle spela med kompisar för att man bara fårskitgear när man kör online.
Och då hade ni väll gnällt på det, grinungar.

Problemet är inte onlineläget, problemet är överbelastade servrar. Se så, sluta gråt nu.

Medlem

Nationella regelverk för konsumenter har företräde framför "kontrakt" som t.ex EULA osv. Det innebär att om landets lagar säger en sak, och EULAn säger en annan sak, så är det landets lagar som gäller. Man kan aldrig bli av med sina rättigheter som konsument genom en EULA som knappt ens räknas som ett kontrakt i juridiska sammanhang.

Medlem

Helt rätt! Make them pay(back)

Medlem

Verkar bara vara jag som inte bryr mig speciellt mycket. "Jag får väl göra nåt annat istället!"

Inaktiv

Saken är, som FZ missade, är att enligt koreans konsumentlag så får en konsument alltid byta sin vara inom sju dagar ifrån köpet om produkten/varan/tjänsten inte fungerar och det inte är konsumentens fel att den inte fungerar som den skall. D3s inloggningsproblem är helt och hållet deras fel, kunderna ville ha pengarna åter inom den tid som lagen nämner men nekades av Blizzard, något som nu kommer tillbaks och biter dem i rumpan.

Jag önskar faktiskt att vi i Europa kunde göra något liknande för de senaste tre dagarna har varit oerhört prövande. Man kan inte logga in, man kan logga in delvis (fastnar på retrieving hero list), man kan logga in men det finns inga achivs, man kan logga in men inte skapa ett game, man kan skapa ett game men inte joina andra, man kan skapa ett game men kastas ut, man kan skapa ett game och kastas ut vilket medför förlust av items eller HC karaktärer. Kort sagt: En jädrans röra.

Medlem

Ja för det är ju OK att de tar ner EU-servern för "maintenence" från 03:00 på natten fram till 11:00 på förmiddagen. detta har iaf skett 3 dagar i rad. Det är alltså 8 timmar utav ett dygn. Vilket lämnar då 16 timmar kvar att spela på. Tycker mig inte kunna läsa mig till att det skulle vara acceptabelt enligt deras EULA faktiskt. Nej det är oacceptabelt faktiskt. Spelar ingen roll vad som är "prime-time" för det är ändå singleplayer jag vill spela och kan inte detta när de tar bort 8timmar från varje dygn, vilka råkar inträffa när jag KAN spela faktiskt.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind i artikeln:

...och antagligen hade studion inte förutsett exakt hur stor deras djävulsdräpare skulle bli i det StarCraft II-tokiga landet i öst.

De är dock lite där skon klämmer. De visste exakt hur många ex som sålts då alla måste aktivera sina kopior, digitala såsom fysiska, via b.nets webinterface.

Det är dessutom extra beklämmande att de är så här EXTREMT dåligt förberedda när de i god tid (!) fattat beslutet att DRM-tvinga alla spelare online. Fattar man ett sådant beslut så ska man f-i-mig vara förberedda på serversidan. Läsa av förköpsstatistiken, kolla antalet aktiverade kopior, köpa in hårdvara och nyttja den extrema erfarenhet som företaget besitter för att på bästa möjliga sätt bemöta anstormingen av spelare.

Inget här kom som en överraskning. Det är bara under all kritik dåligt skött, och eländet fortskrider.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jävla svin, rätt åt blizzard. Den här launchen har varit mer äcklig än World of warcraft's launch var för flera år sedan. Fy fan. Sen har dom mage att be om ursäkt då nästa patch som är två veckor efter launch ger samma skitresultat att man inte ens kan spela. Har dom ingen jävla skam i företagskroppen? Länge leve gamla blizzard som tog tips och brydde sig om spelarna. =Diablo 1 och WC2.
WC3 ch D2 var det sista community stöttande det skitföretaget sket ut.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Ja för det är ju OK att de tar ner EU-servern för "maintenence" från 03:00 på natten fram till 11:00 på förmiddagen. detta har iaf skett 3 dagar i rad. Det är alltså 8 timmar utav ett dygn. Vilket lämnar då 16 timmar kvar att spela på. Tycker mig inte kunna läsa mig till att det skulle vara acceptabelt enligt deras EULA faktiskt. Nej det är oacceptabelt faktiskt. Spelar ingen roll vad som är "prime-time" för det är ändå singleplayer jag vill spela och kan inte detta när de tar bort 8timmar från varje dygn, vilka råkar inträffa när jag KAN spela faktiskt.

Problemen kommer ju verkligen minska om de inte kan göra service på dem. Du vill kanske att problemet ska försvinna? Då får du nog förvänta dig att de tar ner servrarna ibland. Och koda om hela spelet och balansera om hela spelet för offlineläge är inget de kan göra på pisskvart, hur många som än gnäller om det.
Sluta grina. Tro mig alla företag vill ha nöjda kunder, de jobbar på en lösning. De vill kunna kränga en expansion om ett par år.

Medlem

Skräll. Detta kommer Blizzard aldrig att förlora. "Requires battlenet" står det klart och tydligt. Att deras tjänst havererat under den anstormning av människor är mänskligt.

Stämmer man ica när favoritsmöret sålt slut ? Nä man åker till nästa ica. Så jävla enkelt är det!

Inaktiv

Blir så här när det ska styras över Online. Vilken känsla det hade varit om LAN funktionen hade funnits.

Att det är problem att logga in osv får man vänja sig vid. Om 5 miljoner ska koppla upp sig samtidigt varenda sekund så är det klart att servrarna inte pallar.

Vilka jävla problem man hade med Windows Vista och World of Warcraft första gången. Riktigt många errors, fick reparera, byta runt filer, installera om flera gånger, fixa och kontakta supporten. Men inte klagar man för det??

Medlem
Skrivet av Zerofaith:

Skräll. Detta kommer Blizzard aldrig att förlora. "Requires battlenet" står det klart och tydligt. Att deras tjänst havererat under den anstormning av människor är mänskligt.

Stämmer man ica när favoritsmöret sålt slut ? Nä man åker till nästa ica. Så jävla enkelt är det!

Är du bränd på riktigt eller? Säg att SF säljer 25,000 biobiljetter till 1 visning kl 18 ikväll av nya filmen Prometheus. På baksidan av biljetten så står det att man MÅSTE ha en sittplats för att se filmen.

Klockan blir 18 och 25,000 biobesökare dyker upp för att se filmen men salongen rymmer bara 550 personer och således kommer 24,450 personer inte in. SF var väl medvetna om att de sålt många fler biljetter än salongen har platser.
Men nu tycker alltså du att SF inte har något ansvar för det stod ju faktiskt att det krävs en sittplats för att se filmen? Pfft, aldrig att du skulle tycka det var okej.

Så snälla, snälla, dra ur tungan ur Blizzards rektum och var tyst om du inte har något vettigt att komma med.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Många som hänger upp sig på andras tekniska kunnande. Många miljoner som försöker logga in samtidigt - inte det som är problemet. Blizzard utlovade ett kösystem för inloggning, just pg.a eventuella belastningar. Väl inne i spelet är det serverkapaciteten, inte den tekniska omöjligheten som många påstår.

För att citera vad Blizzard själva nämner i artikeln; serverkapaciteten är fördubblad.

Vad skulle det göra för skillnad om vi nu har några experter som påstår annat?

Vi kan nog alla tacka Activision för att plånboken stramas åt - hur skulle annars Bobby Kotick ha råd med det äckliga botox-leendet?

Inaktiv

Helt rätt! Blizzard klanta sig rejält, ifall dom inte klarar av att hålla servrarna fungernade för ett online baserat spel så kanske dom skulle gjort det offline? Jag hoppas då alla missnöjda får sina pengar tillbaka.

Medlem

Ni smartskallar som babblar om EULAn, ni inser väl fan att en jävla EULA inte står över lagar? Eller tror ni att dom kan skriva in vad som helst i EULAn och bara för att du tryckt acceptera så gäller dom sakerna därefter? ....

123
Skriv svar