D3 AH helt trasigt?

Medlem
D3 AH helt trasigt?

topic^
någon som faktiskt kan handla något på aktionshuset i d3? (talar om den för ingame cash, inte den andra skiten ofc) Vi varje försök jag gör får jag felmeddelande "BID FAILED. ERROR 32111 "
försöker handla gems.

någon som vet lösning?

/raefzm88

Medlem

Lösningen är nog tyvärr att vänta på att Blizzard ändrar tillbaka så "commodities" kan säljas på AH igen. För tillfället är det nog bara utrustning som gäller.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Var försiktig att handla i auktionshuset. Blev hackad igår efter att jag köpt ett item där.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Var försiktig att handla i auktionshuset. Blev hackad igår efter att jag köpt ett item där.

Förklara gärna hur det gick till. Har väldigt svårt att tro att det skulle vara pga AH som du blev hackad.

Medlem
Skrivet av magma:

Var försiktig att handla i auktionshuset. Blev hackad igår efter att jag köpt ett item där.

Skulle mer tro att det var pga public games.

Medlem
Skrivet av Zlampan:
Skrivet av magma:

Var försiktig att handla i auktionshuset. Blev hackad igår efter att jag köpt ett item där.

Förklara gärna hur det gick till. Har väldigt svårt att tro att det skulle vara pga AH som du blev hackad.

Kan ju vara andra anledningar också. Men det verkar lustigt att jag blivit hackad precis i samband med efter att jag köpt ett item på auktionshuset. Har ställt in mitt diablo3 efter de säkerhetsinställningar som rekommenderats av Blizzard (dessa inställningar har jag haft sen dag ett då d3 lanserades):
1) Bytt lösenord en gång i veckan.
2) Använder deras authention-verktyg.
3) Har aldrig joinat ett public game eller chatt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av KnegarN:
Skrivet av magma:

Var försiktig att handla i auktionshuset. Blev hackad igår efter att jag köpt ett item där.

Skulle mer tro att det var pga public games.

Har aldrig besökt ett public game då jag spelat ensam och delvis med vänner irl.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Nu blir man ju lite orolig. Jag fick inte tag på något gem från AH då det hela tiden misslyckades. Kollade istället i /Trade där en lvl 60 witchdoctor erbjöd sig att sälja gems till mig för oerhört bra pris. Han joinade mitt spel, vi tradeade sen livade han.

Finns det risk för acc theft nu eller?

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Nu blir man ju lite orolig. Jag fick inte tag på något gem från AH då det hela tiden misslyckades. Kollade istället i /Trade där en lvl 60 witchdoctor erbjöd sig att sälja gems till mig för oerhört bra pris. Han joinade mitt spel, vi tradeade sen livade han.

Finns det risk för acc theft nu eller?

Ok. Något sånt har jag inte gjort själv. Men man vet aldrig nu vad som händer. En annan vän blev hackad igår också. Förstår inte varför man är tvingad att logga in på public chat nu efter uppdateringen?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

99% av alla "hackade" accounts är keyloggers att sno session ids är relativt svårt men möjligt (har fungerat sedan runt wow tbc då dom faktisgt slutade med att sicka passwords i klartext ... )

authenticators går att ta sig runt om man använder dig som proxy.

1
Skriv svar