Ingående video beskriver Arma 3

Robot
Ingående video beskriver Arma 3

Bohemia har släppt en fem minuter lång video som bland annat visar fordon, vapen och grafikmotor från deras nästa soldatsimulator. Kolla in den hos FZ.

#arma-iii, #bohemia-interactive


Medlem
Ingående video beskriver Arma 3

Och sen lite DayZ på det hela!

Medlem

Najs! Gillar som fan att det finns två stanser förutom att stå upp eller ligga ned. Jag har spelat en del paintball och vissa skydd är ganska låga och kräver att man håller en ovanligt låg profil vilket inte har varit möjligt i arma tidigare. Dock så såg terrängen riktigt tråkig ut. Sporadiska träd och lite kullar men inge skog. Hoppas vi får se mer skog längre fram.

Medlem

Äslkar att de verkar prioritera frihet i rörelse och så över snygga animationer. Luta sig har jag knapt sett sen Crysis 1 och då var det väll bara i campaignen. Hade hoppats på mer i grafikväg men man kan väll inte få allt

Denna videon var väldigt trevlig och gjorde mig bara mer sugen på spelet.

Däremot så vill jag se mer av AIn(hoppas man får se mer av detta under E3).

Medlem
Skrivet av Kogster:

Äslkar att de verkar prioritera frihet i rörelse och så över snygga animationer. Luta sig har jag knapt sett sen Crysis 1 och då var det väll bara i campaignen. Hade hoppats på mer i grafikväg men man kan väll inte få allt

Man kan luta i Brink.

Jag är så jävla hypad för detta spel!

Medlem

Tycker det ser rätt pissigt ut. Tråkiga modeller, tråkig miljö. Motorn lär vara lika slö och dåligt optimerad som tidigare titlar. Fullt med script buggar och annat jävelskap. Ser dessutom sjukt stelt ut fortfarande. Förstör hela inlevelsen när det ser så omänskligt ut.
Sen en taskig fysikmotor på det där det känns som att alla fordon är en rektangulär box utan fjädring så har man ett äkta mästerverk. Usch

Får hoppas det blir bättre när man faktiskt spelar det. Videos och bilder säger ju dock inte allt som tur är.

Medlem

Längtar som faan!

Medlem

Ända sedan flashpoint blev arma har grafiken varit tillräcklig för att göra ett superspel. Men det är inte där det sitter. Vad jag undrar över är: Är det spelbart? Den taskiga optimeringen, sega styrningen och de oräkneliga buggarna är det som hindrar mig från att njuta av spelet tidigare.

Släpp en video som visar hur de drar runt spelet i "medium" på en 3 år gammal dator så blir detta ett så givet köp.

Skrivet av Fisse:

Tycker det ser rätt pissigt ut. Tråkiga modeller, tråkig miljö. Motorn lär vara lika slö och dåligt optimerad som tidigare titlar. Fullt med script buggar och annat jävelskap. Ser dessutom sjukt stelt ut fortfarande. Förstör hela inlevelsen när det ser så omänskligt ut.
Sen en taskig fysikmotor på det där det känns som att alla fordon är en rektangulär box utan fjädring så har man ett äkta mästerverk. Usch

Får hoppas det blir bättre när man faktiskt spelar det. Videos och bilder säger ju dock inte allt som tur är.

Visste inte att du hade enorm insider-information om hur spelet körs. Om man ser hur mycket BIS tar för att göra detta spelet mer stabilare så tror jag att det blir det mest stabila ArmA spelet som släppts.

Se nså har du inte hört att man ska använda physX för att just göra fordonen och många andra saker mer fysiskt naturliga.

Själv tycker jag att animationerna är mycket bättre än innan, vilka animationer menar du är enormt stela?

Skrivet av Fisse:

Tycker det ser rätt pissigt ut. Tråkiga modeller, tråkig miljö. Motorn lär vara lika slö och dåligt optimerad som tidigare titlar. Fullt med script buggar och annat jävelskap. Ser dessutom sjukt stelt ut fortfarande. Förstör hela inlevelsen när det ser så omänskligt ut.
Sen en taskig fysikmotor på det där det känns som att alla fordon är en rektangulär box utan fjädring så har man ett äkta mästerverk. Usch

Får hoppas det blir bättre när man faktiskt spelar det. Videos och bilder säger ju dock inte allt som tur är.

Visste inte att du hade enorm insider-information om hur spelet körs. Om man ser hur mycket BIS tar för att göra detta spelet mer stabilare så tror jag att det blir det mest stabila ArmA spelet som släppts.

Se nså har du inte hört att man ska använda physX för att just göra fordonen och många andra saker mer fysiskt naturliga.

Själv tycker jag att animationerna är mycket bättre än innan, vilka animationer menar du är enormt stela?

Medlem

Ser riktigt mycket fram emot infanteri baserade biten Nu flyger inte vapnet runt som om man hade spasm i armen

Medlem

Riktigt tråkigt tema de har valt i mitt tycke. Istället för en massa framtidstjafs hade jag hellre sett en tillbakagång till det kalla kriget som vi inte sett sedan OFP.

Medlem

hoppas det görs en DayZ mod till arma 3 också... kan inte få nog av modden O.o

Medlem

Vågorna på ytan under vattnet var sjukt snyggt!


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Najs! Gillar som fan att det finns två stanser förutom att stå upp eller ligga ned. Jag har spelat en del paintball och vissa skydd är ganska låga och kräver att man håller en ovanligt låg profil vilket inte har varit möjligt i arma tidigare. Dock så såg terrängen riktigt tråkig ut. Sporadiska träd och lite kullar men inge skog. Hoppas vi får se mer skog längre fram.

Fast i och med att det bygger på en riktig ö i medelhavet den här gången så har de valt att inte modifiera den alltför mkt, på just den ön kanske det inte är lika mkt träd som i norrland t ex.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Alltså det ser ju bra ut men som vanligt lär BIS svika oss när det kommer till optimering och buggar. På något sätt känns det som den kvalitetsprocessen saknas hos dem, ja dem är en lite studio med ett mega ambitiöst projekt men alla spel de någonsin släppt har varit otroligt buggiga på "Launch".

Nu har de slängt in massa nya rendering-technices, fyisk med mera som säker blir jättebra men tillför hur många hundratals buggar?

Köp men frågan är på Launch eller ett halvår senare.

Skrivet av zauii89:

Alltså det ser ju bra ut men som vanligt lär BIS svika oss när det kommer till optimering och buggar. På något sätt känns det som den kvalitetsprocessen saknas hos dem, ja dem är en lite studio med ett mega ambitiöst projekt men alla spel de någonsin släppt har varit otroligt buggiga på "Launch".

Nu har de slängt in massa nya rendering-technices, fyisk med mera som säker blir jättebra men tillför hur många hundratals buggar?

Köp men frågan är på Launch eller ett halvår senare.

Får se hur det går med community alphan, kanske lyckas BIS ta bort de värsta buggarna tills release.

Medlem

Jag älskar hela iden med arma men i varenda shooter eller simulator jag hittar så är ändå rörelserna begränsade. En riktig soldat som får panik skulle välö ändå kunna typ släng sig ! Men jag ska ändå köpa detta och är otroligt hypad hoppas bara man får pröva på lite mer "ställen" så som skog, lite större stad etc !

Medlem

Jag är ingen gammal räv som älskat tidigare spel i serien. Men efter att ha sett detta klipp känner jag mig grymt peppad.

Kanske är dags att bli "skrivbordsinfanterist".


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Ser helt otroligt bra ut. Ska bli kul att köra med Track ir-5 och HOTAS Warthog.


signatur
Medlem

Jag får en känsla av att det här kommer få mitt GTX680 att svettas rejält :\

Sjukt peppad inför releasen i alla fall. Har varit ett stort fan enda sen OFP, och man får ändå en känsla av att Arma 3 kommer ha färre buggar än tidigare spel tack vare den nya motorn

Medlem

sneak preview = ingående preview...
va?

Medlem

Blir nog ett köp till hösten

Medlem
Skrivet av iebo98:
Skrivet av Kogster:

Äslkar att de verkar prioritera frihet i rörelse och så över snygga animationer. Luta sig har jag knapt sett sen Crysis 1 och då var det väll bara i campaignen. Hade hoppats på mer i grafikväg men man kan väll inte få allt

Man kan luta i Brink.

och i red orcheastra 2

Medlem

Verkar ju vara nice förutom att vapnen inte verkar ha så mycket rekyl speciellt i sista scenen och vapnen är ju som vanligt eldkastare.

1
Skriv svar