Castlevania: Lords of Shadow 2 – första trailern

Robot
Castlevania: Lords of Shadow 2 – första trailern

Avslutningen på Lords of Shadow-sagan tar avstamp i FZ:s arkiv. Viss spoilervarning utfärdas.

#castlevania-lords-of-shadow-2


Medlem
Castlevania: Lords of Shadow 2 – första trailern

De säger att det är den sista ja, men hur många utvecklare har inte sagt så om sina spelserier?

Medlem

Varför gör de inte en jättehäftig Castlevania i 2D till XBOX 360 och Playstation 3? Vill de inte tjäna jättemycket pengar?

Medlem

Påtala om 2D, de kommer ju ett nytt Castle till 3ds =). Har inget 3Ds dock men får väll se vad dom kan erbjuda ^^.

Inaktiv

Jag vette tusan vad jag ska tycka.

Aldrig lirat ett Castlevania innan, fick låna LoS av en polare.
Var helt "ok" spel tyckte jag, kändes ganska mediokert och vissa scrolls fick mig att sucka.

Spelade igenom det en gång till, då jag la märke mer till saker.
Spelet är jävligt snyggt, det går inte att undvika. Det är svårt att hitta ett spel som ger en så bra avbildning av vampyrer, varulvar, zombies, häxkonst ect.

Så här i efterhand så tycker jag LoS var värt att köra igenom, DLC'et inte så mycket.

Fick sen låna Symphony of the Night, tappade helt hakan över hur bra det var :p.

Medlem

Symphony of the Night är fortfarande det bästa Castlevania som gjorts. Förstår inte varför Konami inte släppt det till PSN här i Europa.

Eller Suikoden 1 och 2 för den delen, då dom är bland dom bästa JRPGna som någonsin gjorts.

Medlem
Skrivet av Kharif:

Fick sen låna Symphony of the Night, tappade helt hakan över hur bra det var :p.

Det är inte riktigt rättvist att jämföra en studios debutspel med ett mästerverk som SOTN. Annars så håller jag med dig, miljöerna i LoS är alldeles underbara, medan en del andra saker såsom flödet och spelkänslan var mediokra.

Medlem

Var trevlig story och underbara miljöer, men ja, striden var ju inte i topp. Men vem vet vad de gör med 2an.

Medlem

Skulle vilja se en film i den där stilen som trailern

Inaktiv
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Kharif:

Fick sen låna Symphony of the Night, tappade helt hakan över hur bra det var :p.

Det är inte riktigt rättvist att jämföra en studios debutspel med ett mästerverk som SOTN. Annars så håller jag med dig, miljöerna i LoS är alldeles underbara, medan en del andra saker såsom flödet och spelkänslan var mediokra.

Nej sant, dock så känns LoS som ett jävligt "starkt" debutspel, spelet var jävligt snyggt, detaljer överallt och jävligt bra känsla i överlag.

Ogillade starkt "hoppet" mellan kapitel, lite som MGS:Peace walker syndromet.

Medlem

Första spelet var riktigt kul, men spindel fienderna var alldeles för obalanserade. Orkade aldrig ta mig förbi dem utan gick över på Dark Souls istället som var mer belönande och kul ^^
Hoppas på bättre fiendebalans nästa gång så kan det bli riktigt kul, även på låg nivå.

Medlem

Det är den sista? Det gör mig väldigt besviken om det är. Jag hoppades på en helt ny Castlevania-serie med utrymme för alla sorters monster och annat skoj från orginal-universumet. Det får vara en grymt bra del i sådanafall.

(De kanske menar sista som heter Lords of Shadow?)

Medlem

För övrigt så tyckte jag att första spelet var underbart, trots en del brister här och där. Det var ett riktigt "Spel-spel" där man verkligen fick valuta för pengarna.

Medlem
Skrivet av pazu:

Varför gör de inte en jättehäftig Castlevania i 2D till XBOX 360 och Playstation 3? Vill de inte tjäna jättemycket pengar?

De säljer dåligt... Under en miljon sålde det senaste Metroidvania (Order of Ecclesia) tror jag och det duger inte för Konami. Sen sög Harmony of Despair riktigt ordentligt.

Medlem

Ska vara side scroller när det gäller Castlevania ^_^

Owe
Medlem

Första var rikitgt, riktigt bra!

Medlem

Lite spoiler

Men om jag inte minns helt fel så när man klarade av ettan så hamnade inte man i nutiden då? Så när jag ser denna trailern där man är i medeltiden igen? Eller har jag fel? Och ska man nu spela som Alucard då, när fick man honom? För Alucard är ju son till Dracula... Fan vad jag saknar SotN! BTW ni som har psp, köp castlevania - Dracula chronicles X, där kan man låsa upp så man kan spela SotN Den versionen när man kunde spela Maria också.

Edit: La förhoppningsvis till en riktig spoiler markering?

Medlem

Tycker faktiskt att det första Lords of shadow är ett av de mest underskattade spelen under de senaste åren, inte för att det fick piss betyg men det förtjänade bättre, riktigt riktigt bra spel rakt igenom

Medlem
Skrivet av orkamera:

Det står redan spoiler under videon men jag skriver SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER här också så om någon fortfarande läser nu så.... Suit yourself =P

Men om jag inte minns helt fel så när man klarade av ettan så hamnade inte man i nutiden då? Så när jag ser denna trailern där man är i medeltiden igen? Eller har jag fel? Och ska man nu spela som Alucard då, när fick man honom? För Alucard är ju son till Dracula... Fan vad jag saknar SotN! BTW ni som har psp, köp castlevania - Dracula chronicles X, där kan man låsa upp så man kan spela SotN Den versionen när man kunde spela Maria också.

Det finns spoiler-funktion på FZ. Du gör sådana [] i början av din text och skriver spoiler inuti dem och sen på slutet gör du en [/] och skriver spoiler efter slash-strecket.
Typ

såhär

Var god tryck på redigera-knappen nu :3

och här är mitt svar

Jo, man fick se en titt in på framtiden i första spelet, men det var ett stort hopp bara för att visa att nånting händer efter första äventyret som till slut förvandlar honom till Dracula. Spelar man DLC:et får man reda på att det är med Lauras hjälp som han har blivit vampyr eftersom han skulle besegra The Forgotten One, en fängslad demon som var på väg att rymma. De har bekräftat att man ska spela som Dracula iaf, kanske blir så man får spela som flera... Alucard kan nog vara hans son, en del grejer kan ha hänt innan tvåan börjar och enligt rykten så ska Trevor Belmont i Mirror of Fate också vara Gabriels son. Han ska ha fötts innan äventyret började i ettan och gömts undan från honom av The Brotherhood som ger Trevor en egen combat cross etc

Massa på gång. Hoppas dock inte det är det sista spelet. Finns för mycket kul i Castlevania-universumet som jag vill se i snygg 3D för en gångs skull

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av pazu:

Varför gör de inte en jättehäftig Castlevania i 2D till XBOX 360 och Playstation 3? Vill de inte tjäna jättemycket pengar?

De säljer dåligt... Under en miljon sålde det senaste Metroidvania (Order of Ecclesia) tror jag och det duger inte för Konami. Sen sög Harmony of Despair riktigt ordentligt.

Säljer 3D-versionerna bättre?

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av orkamera:

Det står redan spoiler under videon men jag skriver SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER här också så om någon fortfarande läser nu så.... Suit yourself =P

Men om jag inte minns helt fel så när man klarade av ettan så hamnade inte man i nutiden då? Så när jag ser denna trailern där man är i medeltiden igen? Eller har jag fel? Och ska man nu spela som Alucard då, när fick man honom? För Alucard är ju son till Dracula... Fan vad jag saknar SotN! BTW ni som har psp, köp castlevania - Dracula chronicles X, där kan man låsa upp så man kan spela SotN Den versionen när man kunde spela Maria också.

Det finns spoiler-funktion på FZ. Du gör sådana [] i början av din text och skriver spoiler inuti dem och sen på slutet gör du en [/] och skriver spoiler efter slash-strecket.
Typ

såhär

Var god tryck på redigera-knappen nu :3

och här är mitt svar

Jo, man fick se en titt in på framtiden i första spelet, men det var ett stort hopp bara för att visa att nånting händer efter första äventyret som till slut förvandlar honom till Dracula. Spelar man DLC:et får man reda på att det är med Lauras hjälp som han har blivit vampyr eftersom han skulle besegra The Forgotten One, en fängslad demon som var på väg att rymma. De har bekräftat att man ska spela som Dracula iaf, kanske blir så man får spela som flera... Alucard kan nog vara hans son, en del grejer kan ha hänt innan tvåan börjar och enligt rykten så ska Trevor Belmont i Mirror of Fate också vara Gabriels son. Han ska ha fötts innan äventyret började i ettan och gömts undan från honom av The Brotherhood som ger Trevor en egen combat cross etc

Massa på gång. Hoppas dock inte det är det sista spelet. Finns för mycket kul i Castlevania-universumet som jag vill se i snygg 3D för en gångs skull

Åtgärdat! Visste inte hur man gjorde!

Jo jag spelade alla DLC som fanns o köpa så jag vet ju hur man blev Dracula, tyckte bara det va en massa skumma luckor i hur man kom tillbaka till medeltiden och hur Alucard helt plötsligt kom in i bilden när det ändå slutade i framtiden. Jag är förvirrad... Men jag vill ändå se en 2:a, dock önskar jag mer av allt att dom gör ett RIKTIGT bra 2D spel (SotN <3)

1
Skriv svar