Unreal Engine 4 ska hålla ett decennium

Robot
Unreal Engine 4 ska hålla ett decennium

Epic röjer att från och med födelsen av nästa konsolgeneration kommer du få smaka UE4-kreationer i minst tio ljuva år.

#epic-games


Medlem
Unreal Engine 4 ska hålla ett decennium

M-M-M-M-M-MOOONSTERKILL!!!

Medlem

Unreal Motorn har alltid varit vacker att se på - men konstigt nog misslyckades de fatalt med Unreal Tournament 3 (jag vet igentligen inte varför).

Att nextgen konsoller nämnts var ju rätt förväntat...du kan inte släppa något nytt utan att snacka om det


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Geeks Gaming

ett nytt unreal spel hade inte varit fel heller

Medlem

Väntar fortfarande på att Valve ska släppa en ny motor och slå världen med häpnad likt med Source och HL2

Medlem

När mjukvarufolket håller en öppen dialog med hårdvarufolket så vinner vi alla på det.
Ett citat passar bra in till den här artikeln tycker jag:

"The art challenges technology. Technology inspires the art." - John Lasseter

Medlem

Jag tror på Unreal starkt. Den ser enligt min mening bra mycket bättre än tillexempel Frostbite.

Medlem
Skrivet av Zelzahim:

Jag tror på Unreal starkt. Den ser enligt min mening bra mycket bättre än tillexempel Frostbite.

Amen broder!

Medlem

Nu när det ser ut att mjukvaru-folket kommer leverera hoppas jag på att hårdvaru-folket gör samma sak.

Medlem

5 år är i högsta laget, men 10?!?

Medlem

Hoppas på det, Unreal Engine har gjort ett riktigt bra jobb denna generation och jag hoppas Epic fortsätter nästa generation. Uppdatera och förbättra motorn allt eftersom så den ständigt presterar bättre

10 år låter inte orimligt, speciellt med tanke på att konsolerna lever och motorn används långt efter att en ny generation påbörjats, tack vare Wii U kan ju UE3 leva i 15 år eller mer

Medlem

Unreal Engine 4 kanske håller i tio år, men det är tio år av uppdateringar. Så det är ju med största sannolikhet inte den första versionen av Unreal Engine 4 som håller i tio år

Inaktiv
Skrivet av Atlas Redscale:

5 år är i högsta laget, men 10?!?

UE3 presenterades 2004 vilket är 8 år sen. Första spelet baserat på motorn kom 2006 (vad jag känner till). Så det är ingen stretch att motorn kommer finnas i 10 år.

Skrivet av Woffen:

Unreal Engine 4 kanske håller i tio år, men det är tio år av uppdateringar. Så det är ju med största sannolikhet inte den första versionen av Unreal Engine 4 som håller i tio år

Visst kommer den att kontinuerligt uppdateras, men de räknar antagligen grunden i motorn baserat på en generation. UE3 är från grunden byggt för DX9-nivå och nuvarande konsoler. UE4 är byggd för DX11-nivå och nästa generation konsoler.

Medlem

Om man jämför UE3 när den kom och hur den ser ut nu så är det en väldigt stor skillnad. UE4 kommer nog se väldigt bra ut om 10 år den med.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det här blir nog den sista riktigt stora motorn någonsin.. Om 10 år lär nog unlimited details vara klar att användas på Direct X 14 eller så.

1
Skriv svar