Co-op i Dead Space 3 bekräftat

Robot
Co-op i Dead Space 3 bekräftat

Det är till och med det enda flerspelarläget. Spelet kommer även vara mindre linjärt än föregångarna.

#dead-space-3


Medlem
Co-op i Dead Space 3 bekräftat

Tja, cafting är aldrig fel, inte heller kombinerande av vapen, co-op och exploration.
Hoppas bara spelen fortfarande lyckas vara läskiga och inte bara blir run and gun, Dark Souls lyckas ju trots co-op ^^

Medlem

>Cover System added

Japp. Dead Space är dött nu. Good night sweet princes.

Inaktiv

Varför ska alla spel bli så mycket run and gun?
Enda Dead Space lyckas med är "Hopp skräck" och med högt ljud.

Medlem

Påtvingad co-op som i RE5...
Cover System Added...
Universal Ammo pickup...
Fiender som har guns...

NEJ TACK... Va fan är det här för skit? Är dom helt dumma i huvudet? Dead Space var ju det sista riktiga bra Skräck spelet som inte hade gått samma öde till mötes som RE5. Men nu... Jag fattar inte varför.

Tyvärr kommer det nog sälja mer än DS1 och 2.

Inget köp för mig. Bojkott.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

snacka om värdelöst allt tjat om coop och göra spel så lätt som möjligt.. förfan vilken besvikelse

Medlem

Det låter rätt najs, men hoppas på mer skräck i DS3.
DS2 vart det mer action än skräck =(

Medlem

Enda gångerna man kommer använda cover lär ju vara när man möter människor, och det kan vara lite skönt ändå med människor som man dödar också (Inte monster som kommer ha vapen om ni trodde det). Vi får se vad som händer.

Inaktiv

Och där tog dead space ett steg ner för mig på listan, Men vem vet kanske fortf är lika skrämmande. Silent Hill har ju totalt floppat nu så, Nya A machine for Pigs (amnesia 2) kommer ju snart ifos....


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Ännu en spelserie död.

Medlem

Feeders are "what happens when a human isn't actually infected by a Swarm or by a Divider head,but by necessity ends up eating the flesh of a turned necro"

WTF? Varför skulle en människa äta Necromorph kött?? De där Unitologerna är läskiga... Creepy minst sagt...

Annars ser jag sjukt fram emot det här spelet. Cover systemet är lite oroväckande men det är nog ingen fara. Allt annat låter ju riktigt bra!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Men är det någon som vet om det är local splitscreen också så man kan sitta två stycken på samma xbox? Vore grymt. Jag vågar ju inte spela 2:an ens.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

hmm, det jag är mest orolig för är "universal weapon pickups" och " ammo drops are more plentiful"

Det jag gillade med föregångaren var att ammo var relativt sällsynt och man behövde spara om man ville överleva(helst på högre nivåer)

Jag har inga problem med större utrymmen då man kan få en skräckkänsla ändå, däremot så ska dem fortfarande ha trånga korridorer och liknande.

Inaktiv

Now has universal ammo pickups
Cover system added

Så inget mer meckande med olika typer av ammunition? Synd som fan då det är lite mer speciellt om man inte har max ammo på alla vapen hela tiden, ytterligare en förenkling men varför? Tycker gemene konsollare att det är för krångligt med olika typer av ammo?

Cover system
hmm..kan funka så länge det inte är som i Gears of War då man ska ta cover hela tiden hela tiden...

More ammo
nej tack

Det vore så bra om alla utvecklare kunde samsas om en standard när det gäller sånt här, och ha inställningar för det i options, universal ammo, on/off, plentiful ammo, on/off osv.
I ett skräckspel är ju ammo en liten del av allting, att få slut på ammo eller bara behöva använda sitt skitvapen för att man blivit rädd och vårdslös tidigare är ju bara "kul".

Aja det låter som att det blir fint ändå!

Inaktiv

coop brukar betyda värdelös ai-medspelare som springer ivägen och är allmänt blåst

Medlem

Fiender med vapen gör mig lite orolig ! annars ser det bra ut

Inaktiv
Skrivet av riktigninja:

coop brukar betyda värdelös ai-medspelare som springer ivägen och är allmänt blåst

Coop är ju något du kan lira om du vill, inget tvång. Vanligt ensamspelsläge finns med som vanligt.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av riktigninja:

coop brukar betyda värdelös ai-medspelare som springer ivägen och är allmänt blåst

Coop är ju något du kan lira om du vill, inget tvång. Vanligt ensamspelsläge finns med som vanligt.

Tyvärr inte.... Spelar man ensam i Dead Space 3 som det ser ut kommer man ha en idiot AI som följer efter en hela tiden.


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv
Skrivet av Earthscum:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av riktigninja:

coop brukar betyda värdelös ai-medspelare som springer ivägen och är allmänt blåst

Coop är ju något du kan lira om du vill, inget tvång. Vanligt ensamspelsläge finns med som vanligt.

Tyvärr inte.... Spelar man ensam i Dead Space 3 som det ser ut kommer man ha en idiot AI som följer efter en hela tiden.

Aha tolkade "även om du kör singelplayer så får du höra allt av storyn" som att man faktiskt lirar själv. En påhängande AI har ju aldrig fungerat tidigare i något spel, förutom för en stund.

aja tvåan var ju grymt bra, får vara nöjd med det eller hitta någon att lira coop med, vilket jag har svårt för

Medlem

Kan meddela att du inte har någon "kass ai" som springer runt
Kör man SP så är man helt enkelt ensam.

1
Skriv svar