Hardcore-kontroll till Wii U

Robot
Hardcore-kontroll till Wii U

All heder till den nya pekplattan, men vissa spel behöver en annan sorts kontroll. Wii U Pro Controller. Och den känns igen.

#nintendo


Medlem
Hardcore-kontroll till Wii U

Ser fram emot att läsa alla "Jag hatar Wii U" kommentarer nu pågrund utav en handkontroll som ser ut som 360's handkontroll.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Ser ut som en blanding av 360- och PS3-kontrollerna . Undrar hur den känns i handen !

Medlem
Skrivet av Famest:

Ser ut som en blanding av 360- och PS3-kontrollerna . Undrar hur den känns i handen !

Hmm.......lol


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Famest:

Ser ut som en blanding av 360- och PS3-kontrollerna . Undrar hur den känns i handen !

Hmm.......lol

Misstolka nu inte den sista meningen hahahahah !

Medlem

Ser väl mer eller mindre ut som gamla DreamCast kontrollerna :S

Medlem

Hm intressant att de släpper en "lös" kontroll till en handhållen konsol. Undrar lite över hur pass smidigt det är?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Wii U:rgh Controller = We Jerk "a" Controller

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Hm intressant att de släpper en "lös" kontroll till en handhållen konsol. Undrar lite över hur pass smidigt det är?

Wii U är en stationär konsoll senast jag kollade. är ju för att standardkontrollen ser ut som en pekplatta som de behöver en "vanlig" handkontroll till de mer traditionella spelen


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av Helbert:

Ser väl mer eller mindre ut som gamla DreamCast kontrollerna :S

Jag vet inte vad du hade för kontroller, men mina såg då inte ut så där i alla fall.

Tycker den är oerhört lik 360-kontrollen. Det enda som skiljer är ju att höger joystick och knapparna har bytt plats.

Dock så har jag inget emot det då jag tycker 360-kontrollen är riktigt skön att hålla i.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Helbert:

Ser väl mer eller mindre ut som gamla DreamCast kontrollerna :S

Jag vet inte vad du hade för kontroller, men mina såg då inte ut så där i alla fall.

Tycker den är oerhört lik 360-kontrollen. Det enda som skiljer är ju att höger joystick och knapparna har bytt plats.

http://whatculture.com/wp-content/uploads/2012/06/Wii_U_Pro_C...

http://www.spelbutiken.se/catalog/images/boxshots/64842-forsi...

Dock så har jag inget emot det då jag tycker 360-kontrollen är riktigt skön att hålla i.

KLOCKRENT SVAR BRORSAN!

Medlem

Säger samma sak som i andra nyheten:

Okey, själva grejen med Wii U är ju den unika kontrollen där utvecklarna kan använda skärmen för roliga och intressanta ändamål. Men när dom visar den andra kontrollen "för er som spelar långa pass" så känns det ju som att dom skjuter sig i foten lite. Varför ska spelutvecklarna göra seriösa försök att utveckla något kul till skärmen om man ändå ska kunna spela med den nya Wii U PRO kontrollen? Känns som detta kommer endast leda till halvdana försök där skärmen används för att se hur mycket pengar man har eller en scoreboard över kills i stället för något verkligen bra och innovativt. Jag är besviken.

Medlem

Numer kopierar man inte bara spel utan även kontroller

Inaktiv

oj oj oj men va e d ja ser, Nice kontroll till Nintento? Kanske blir att köpa ändå då om den fort är lika billig som wii.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Ser ganska obekväm ut. Byt plats på spakarna och styrkors/knappar så hade det varit perfekt.

Medlem
Skrivet av Vargavinter:

Säger samma sak som i andra nyheten:

Okey, själva grejen med Wii U är ju den unika kontrollen där utvecklarna kan använda skärmen för roliga och intressanta ändamål. Men när dom visar den andra kontrollen "för er som spelar långa pass" så känns det ju som att dom skjuter sig i foten lite. Varför ska spelutvecklarna göra seriösa försök att utveckla något kul till skärmen om man ändå ska kunna spela med den nya Wii U PRO kontrollen? Känns som detta kommer endast leda till halvdana försök där skärmen används för att se hur mycket pengar man har eller en scoreboard över kills i stället för något verkligen bra och innovativt. Jag är besviken.

Den här kontrollen är ju alla gånger till för att spel ska kunna portas över till Wii U från 360 och PS3.

Att tvinga utvecklare att hitta på något som fungerar på Wii U när deras spel inte var planerat för den från början lär ju inte sluta bra. Likadant med att tvinga spelare använda en kontroll som inte fungerar optimalt för syftet.

Är övertygad att det kommer intressanta spel för den nya kontrollen, men det betyder ju inte att den är bästa alternativet för *alla* spel.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ser ganska obekväm ut. Byt plats på spakarna och styrkors/knappar så hade det varit perfekt.

Tvärtom. Äntligen så ligger de analoga sticken högre upp, de är helt felplacerade på PS3an.

F.ö. så var N64 kontrollen bekvämast (men många förstod inte hur de skulle hålla den i handen..)

Medlem

TACK NINTENDO, för första gången sedan GameCuben ser jag fram emot något av er.

Ska bli riktigt kul att lira det nya Super Smash Bros med en klassisk kontroll.

Medlem

Är mot all förmodan lätt imponerad, en rejäl och vettig handkontroll gör Wii U till spelbar till skillnad från föregångaren (imo).
Lägg till att plattan tycks ha funktioner, märks att Nintendo iaf tänkt och planerat, inte bara gjort som vissa andra och kopierat rakt av. Återstår att se om den kan ge något för oss vuxna gamers eller om det bara blir casual för familjen, men konceptet är iaf intressant.

Medlem

Helt rätt.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Varför inte kopiera 360kontrollen, den är ju as go!!

Medlem

FUCK.... xbox


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av kebbe:

Ser ganska obekväm ut. Byt plats på spakarna och styrkors/knappar så hade det varit perfekt.

Tvärtom. Äntligen så ligger de analoga sticken högre upp, de är helt felplacerade på PS3an.

F.ö. så var N64 kontrollen bekvämast (men många förstod inte hur de skulle hålla den i handen..)

Föredrar en kontroller där tummarna hamnar naturligt mot spakarna (Dual Shock) framför en där man måste hålla uppe dem i en onaturlig position själv (360-dosan). Wii U-kontrollen ser ut att hållas i ett grepp där båda händerna måste vridas utåt en aning. Lär ju bli fantastiskt bekvämt i längden.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Hm intressant att de släpper en "lös" kontroll till en handhållen konsol. Undrar lite över hur pass smidigt det är?

Epic fail. Wii-U är ingen handhållen konsoll. Det är en vanlig konsoll du kopplar till din tv!

Medlem

Denna handkontrollen har de garanterat tagit fram för att det ska bli lättare att porta 3:e parts spel från de andra konsollerna.

Nintendo har mao lyssnat på vad utvecklarna vill ha. Verkar lovande. Isf lär vi också få se ett bra onlinesystem också. Känns som nintendo istället för att gå sin egen väg denna gång lyssnat på vad utvecklarna vill ha.

Medlem

Ser ut som en blandning av de bästa kontrollerna som släppts, på gott och ont. Det är dumt att ändra på ett vinnande koncept?

Medlem

att den är lik 360 kontrollen är ju bara ett enormt plus då den är den skönaste IMO. Playstation kontrollen kan dra åt ...

Medlem
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av r3lev4nt:

Hm intressant att de släpper en "lös" kontroll till en handhållen konsol. Undrar lite över hur pass smidigt det är?

Wii U är en stationär konsoll senast jag kollade. är ju för att standardkontrollen ser ut som en pekplatta som de behöver en "vanlig" handkontroll till de mer traditionella spelen

Hoppsan, här lästes det fel och tänktes fel hejvilt! Ber om ursäkt för det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Inte för att detta på något sett gör mig mindre skeptiskt till Wii U, men att man nästan rakt av kopierat marknadens bästa handkontroll får en tumme upp av mig i alla fall.

Medlem

Detta ser ju faktiskt bra ut. Att båda spakarna är högt upp gör den nog mer bekväm för dual-stick-spel och det är nog främst sådana som kommer spelas (de andra med den andra kontrollen). Och korset är garanterat bättre än skräp-paden på Xbox 360.

Men det kommer vara grymt förvirande med tre olika typer av kontroller till Wii u.

12
Skriv svar