Apple inte sugna på att göra egen konsol

Medlem

Apple har en väldigt bra "konsol" med iOS. *NIX-koden i iOS bygger på Mac OS X. Som i sin tur kör Open GL. Titta bara på John Carmack's portning av id Tech 5. Blizzards spel borde alltså i teorin gå att porta till iOS (= iPad/iPhone). Valve lär vara på gång med Steam till Linux. Alltså en omkompilering, så har du Portal i handen.

Medlem

Varför är det ens snack om en Apple konsoll? Apple har aldrig brytt sig ett skit om spel. Klart som fan dom inte skall göra en konsoll då. Slutdiskuterat.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Inte helt ointresserade, though. Jobs frågade Carmack vad som krävdes för spel till Mac. Svaret blev Open GL. Så en tid var Macen först med Quake 3 Arena!

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av najtrows:

nä jag vill inte ha dom här ändå... jag är dock intresserad av vad för nya konsoler som kan komma. det verkar ju väldigt tomt på den marknaden egentligen.

saknar sega och atari men dom lär ju inte direkt komma tillbaka, någon helt ny får nog komma in!

Dubbelmoralen speglar sig fint i Kims glasögon...

Du säger först att du inte vill ha Apple på marknaden, men samtidigt vill du ha en ny aktör på marknaden? Om du avskyr Apple för deras sätt att behandla kunderna (hur du nu ens kan yttra dig om det då du uppenbarligen aldrig varit deras kund) så har du helt och hållet missat hur både MS och Sony behandlar sina kunder. Spionage, överkörning och försämrande av produkten man en gång köpte är några punkter som dom båda sysslar med.

nä det handlar mer om att jag inte tror att dom passar i den marknaden, egentligen samma som dom själva säger.
men visst, om man lägger en extra tanke på det så kanske det kunde röra till i grytan åtminstone.

jag bryr mig inte om spionage eller liknande sålänge det kommer en bra produkt till användaren, det är inte mitt jobb att gråta för företagen.

men ja, lite nya aktörer vore iaf väldigt intressant!

12
Skriv svar