Så fungerar Wii U:s Miiverse

Robot
Så fungerar Wii U:s Miiverse

Det sociala nätverket till Wii U ska ta det sociala samspelet mellan gamers till en ny nivå, lovar Nintendo.

#nintendo


Medlem
Så fungerar Wii U:s Miiverse

Tycker att de verkar satsa för mycket på att ha ett socialt nätverk aktivt till konsolen. Känns bara som om det hela kommer bli en enda röra.
Och varför just något Facebook liknande skit, det är inget iaf jag söker i en konsol.

Jag må ha skaffat varenda Nintendo konsol hitintills, utom alla femtioelva olika gameboy/nds versioner där skärmen är enda skillnaden typ. Men detta kommer jag nog skippa.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Tycker att de verkar satsa för mycket på att ha ett socialt nätverk aktivt till konsolen. Känns bara som om det hela kommer bli en enda röra.
Och varför just något Facebook liknande skit, det är inget iaf jag söker i en konsol.

Jag må ha skaffat varenda Nintendo konsol hitintills, utom alla femtioelva olika gameboy/nds versioner där skärmen är enda skillnaden typ. Men detta kommer jag nog skippa.

själv tycker jag att de sociala nätverken är en av de viktigaste grejerna i en konsol, multiplayer-spelare som jag är. Kolla bara på Playstation Network - en ända röra att spela och hålla koll på vänner medans Xbox Live har massor av bra och användarvänliga sociala funktioner. Det är super att dom satsar på detta!

Och jag är ingen "xbox fanboy", jag äger enbart ett ps3.

Medlem

Mii Wara Wara

Medlem

Nämen, grattis. Nintendo har förstått att internet inte bara var en fluga


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Warwick:
Skrivet av Winzi:

Tycker att de verkar satsa för mycket på att ha ett socialt nätverk aktivt till konsolen. Känns bara som om det hela kommer bli en enda röra.
Och varför just något Facebook liknande skit, det är inget iaf jag söker i en konsol.

Jag må ha skaffat varenda Nintendo konsol hitintills, utom alla femtioelva olika gameboy/nds versioner där skärmen är enda skillnaden typ. Men detta kommer jag nog skippa.

själv tycker jag att de sociala nätverken är en av de viktigaste grejerna i en konsol, multiplayer-spelare som jag är. Kolla bara på Playstation Network - en ända röra att spela och hålla koll på vänner medans Xbox Live har massor av bra och användarvänliga sociala funktioner. Det är super att dom satsar på detta!

Och jag är ingen "xbox fanboy", jag äger enbart ett ps3.

Jo, jag har en Xbox också så jag vet hur det är och tycker att det fungerar alldeles utmärk på den sociala biten. Men det lilla man såg i mario tråden med prat ubbllr som täckte halva spel världen och denna liknelse med Facebook så tycker bara jag att det är lite att ta i. Annars är jag också för ett bra socialt system för sina vänner, men jag behöver inget extra Facebook skit till det.

Blir väll till att kolla E3 uppvisningen först för lite mer information.
Första var mest en spontan reaktion mellan konsol + Facebook som jag inte tycker låter lockande för 5 öre.

1
Skriv svar