"Nästa konsolgeneration blir den sista"

Medlem

Hur långt tekniken än kommer finns det alltid utrymme för förbättringar. Konsoler är knappast något undantag.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Och en sån (osannolik) utveckling tror ni skulle leda till att "alla" skulle börja spela PC igen? Right ... haha.

Ja det tror jag. Kolla på dagens pc spel. Utvecklarna pumpar inte på med överdrivet mycket grafik för de vet att få kan spela det då (Crysis 1 tex). Idag satsar många pc utvecklare på att göra spelen så många kan spela det och digitala spelförsäljningssajter som steam och origin kommer bara göra så att pc marknaden växer

Medlem

Hoppas verkligen inte detta för läsplator och yelefoner har inte samma kvalitet som på konsol länge leve hardcore gamers

Inaktiv
Skrivet av SchnitzlFritzl:

skitsnack, hardcorespelarna är fortfarande den mest köpstarka gruppen. ett generationsskifte pågår dessutom, vilket innebär att fler och fler kvinnor blir intresserade av hardcorespel, inte bara wordfeud på iOS.

hardcore cooking, och hardcore home decoration kommer bli megahits

Medlem

Får hoppas han har fel för inte tänker ja spela spel på en surf platta eller en iphone liknande. för det är ju dit hemma datorerna är på väg riktiga dum burkar.

I värsta fall får man sitta kvar med sina gamla konsoler och spela om alla spelen från förr, det e ju ett par stycken.

Medlem

"Surplattor", hehe... Precis så de känns...

Medlem
Medlem

"Yerli menar att surplattor, smartphones och browser-baserade spel kommer att sätta ett enormt tryck på konsolerna, på grund av den ständigt växande casual-marknaden och spelen som erbjuder naggande korta spelsessioner för de tidspressade."

Vem fan bryr sig om det?
jag hatar att spela i min telefon (sgs2) eller väns (ipad2) blir bara iriterad för att har inte direkt kontrol t.ex. muss
p.s. köpte GTA3 till SGS2 och efter 15min tänkte slänga telefonen i väggen.....
tog fram skiva av pc version och tyckte "jesus vad skönt"
p.p.s. vad är det med browser-baserad sk*t? (hatar battlelog och att man MÅSTE söka servrar i en webbläsare, jag vill att allting ska vara stängt förutom skype och själva spelet.....jesus) det drar så mkt prestanda och gör inget nytta alls då är det hela systemet som lagar (low-end, mid-end) lata jäklar...

Medlem

Det är ju just den saken att det finns extremt många som inte bryr sig om den saken (flash/facebookspel osv). Jag håller med om att vi som verkligen vill ha spel i den traditionella meningen fortfarande är en köpstark grupp, och det är väl bara att hoppas att det så förblir så inte utvecklingen av spel fortfsätter att förändras åt det hållet fullt ut.

Däremot känns det som om det inte enbart är en annan generations 'fel' - jag tycker det är ett problema tt speldesign nuförtiden är en sådan dyrköpt historia. Ibland känns det verkligen som hårdvaruhets och dylikt är ett riktigt dubbeleggat svärd.

Skrivet av riktigninja:
Skrivet av SchnitzlFritzl:

skitsnack, hardcorespelarna är fortfarande den mest köpstarka gruppen. ett generationsskifte pågår dessutom, vilket innebär att fler och fler kvinnor blir intresserade av hardcorespel, inte bara wordfeud på iOS.

hardcore cooking, och hardcore home decoration kommer bli megahits

tagga ner lite va

Medlem

Så Crysis 4 blir ett Facebook spel?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Spifflelight:

Fniss.

Låter som det här ligger i linje med en annan mans uttalande om 640k minne i datorer.

Bill Gates? nej, han sa aldrig det, det är en myt som aldrig dör ut.

Medlem

Tror att om dom planerar att nästa generation ska räcka i säg 10-15 år så kommer det nog innebära att jag inte skaffar nästa generation efter det, dock köper jag nog en till barnen men.. Jag tror att det går ifrån burk i vardagsrummet och man mer eller mindre har nån klient (skräm/tv med trådlösinternet) som har så pass bra maskinvara att det kan köra strömmade spel direkt ifrån nätet så att man slipper lagra någonting lokalt. Se bara på vad som kommer på Tv-fronten i dagsläget,. och för att inte tala om bärbart, psVita som har typ samma prestanda som ps3an. Det lär inte vara den gamla klassika konsollen som står under tvn efter nästa generation det är jag iaf 99% säker på


signatur
Medlem

Trams. En man i hans position borde förstå bättre. Så länge det finns en marknad för sådana spel kommer folk att göra dom. Bara för att Angry Birds går bra betyder inte det att ALLA vill BARA spela sådana spel.

AW8
Medlem

De som aktivt endast spelar Facebook- och andra browser-spel är väl ändå inte samma målgrupp som spelar PC- och konsolspel?
Denna casualgrupp sitter väl inte och spelar Skyrim eller BF3, det är väl mer så att browser-, telefon- och surfplatte-spel är deras första och enda intåg i spelvärlden.

Och jag tror absolut inte att nästa konsolgeneration blir den sista.
"Evil never dies", som de säger.

...Just kidding.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Snubben menar att man kommer kunna spela på sin TV, över nätet. All grafik skickas över nätet. Du behöver inte längre köpa en konsol. Du väljer vilket spel du vill starta på din TV, och speldatorn står i en stor serverhall. Denna teknik finns redan och funkar hyfsat. Om ni provar Lord Of the Rings Online, så kan man spela medan spelet laddas ned och installeras genom att grafiken skickas över nätet. Det funkar hyfsat, inte klockrent än, men hyfsat. Tekniken heter Gaikai. Det finns andra liknande tekniker.

Om ni får betala 200kr/mån för att spela vilka spel ni vill på er TV, och om det flyter bra och laggfritt - varför ska ni då äga en konsol? Nej, konsoler är på väg ut.

Inaktiv

Låter rimligt, förmodligen kommer det mesta i framtiden att spelas på tablets, mobiler, laptops eller en stationär PC. Och en stationär PC behöver inte vara så stor som folk tror utan kan vara mindre än dagens Playstation 3.
Folk vill inte köpa och äga för många olika apparater.

Medlem

Haha, kommer från företaget som gick från att göra spelvärldens snyggaste och mest krävande spel, det då PC exklusiva Crysis....
Till att släppa en jämförbart ful CoD-klon till konsol som inte ens hade stöd för DirectX 11 XD

Tror nog snarast han vill motivera på ett snyggt sätt varför de vill fokusera mer på mobilspel, browserspel och annan casual dynga än riktiga spel.
AAA marknaden är för hård och för dyr för dålig spel, lättare att lyckas med budgetspel på Facebook. Samt att folk där inte vet hur man ska klaga och är så svältfödda att Farmville framstår som RTS av högsta rang ^^

Inaktiv
Skrivet av qun0:
Skrivet av Allexz:

Om han slutar röka på istället och går tillbaka till rötterna och faktiskt inte skapar totalförstörda konsollspel så kanske han kan lämna sin psykos?

Vad har röka på med förstörda spel eller spel över huvudtaget att göra med varandra? Du kom verkligen med dumma teorier

Självklart ogillade folk det man skrev. Röka på har inget med trasiga spel att göra så. Det är idioti att en tro sådant

12
Skriv svar