Se Nintendos Wii U inför E3-presentationen

Robot
Se Nintendos Wii U inför E3-presentationen

Har du en halvtimme över? Spana då in Nintendos uppvisning av Wii U vars fokus ligger på hårdvaran. Morgondagens konferens handlar om spelen.

#nintendo


Medlem
Se Nintendos Wii U inför E3-presentationen

KOLLA EJ!!! så jävla dålig till 100%... DU kommer slösa 30 min av ditt liv !!!

Medlem

usch!! stelaste filmen jag har sett på länge.. nej säger jag bara, är nästan som om att dom bara bryr sig om chatt grejen!

Medlem
Skrivet av krysset:

usch!! stelaste filmen jag har sett på länge.. nej säger jag bara, är nästan som om att dom bara bryr sig om chatt grejen!

Chatt grejen var mer HARDCORE än kontrollen!

Medlem
Skrivet av TwistedCrunch:
Skrivet av krysset:

usch!! stelaste filmen jag har sett på länge.. nej säger jag bara, är nästan som om att dom bara bryr sig om chatt grejen!

Chatt grejen var mer HARDCORE än kontrollen!

Nej!! det som var mest hardcore är att jag kan ringa min Morfar/Farfar när jag spelar vem har inte drömt om det liksom...

Medlem

Värt att notera är att presentationen fokuserar på hårdvaran, medan konferensen imorgon kväll kommer fokusera på spelen. Säkerligen mer godis som dyker upp då


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Harpa:

Värt att notera är att presentationen fokuserar på hårdvaran, medan konferensen imorgon kväll kommer fokusera på spelen. Säkerligen mer godis som dyker upp då

Ser det ut som vi diskuterar spelen!?
Nepp!! =D

Men vi förstår att du menar rent allmänt!

Medlem
Skrivet av TwistedCrunch:

KOLLA EJ!!! så jävla dålig till 100%... DU kommer slösa 30 min av ditt liv !!!

Kan inte annat än att hålla med. Och "gameplay videon" delen var nog det mest metrosexuella hipster skit jag skådat.
Dags att sova.

Medlem

Den största nyheten här var väl att dom bytt ut plattor mot stickor på kontrollen. Annars så kändes det ju mest som en repetition från förra året. Dom hade lika gärna kunnat skippa det här och satsat allt på att göra bra presskonferens på tisdag i stället.

Medlem

Hade varit schysst med en snubbe som kunde engelska.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ser mycket lovande ut. Gillar att de kommer ha en mer traditionell handkontroll också för 3:e part.

Blir nog ett köp om priset/prestandan är rätt.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Den största nyheten här var väl att dom bytt ut plattor mot stickor på kontrollen. Annars så kändes det ju mest som en repetition från förra året. Dom hade lika gärna kunnat skippa det här och satsat allt på att göra bra presskonferens på tisdag i stället.

Om du hade lyssnat ordentligt så sa de att de kommer koncentrera sig på spelen på tisdag därför visade de upp konceptet igår.

Medlem

Gillar allt han säger, men att det han sa, sades så otroligt långsamt och på något sätt irriterande, det hade varit bättre om de hade låtit en amerikan eller japan med bra engelska få prata

Medlem

Var intressant ur en teknisk synvinkel (som redan nämnts så kommer man bli besviken om man bara vill se spel) och vissa saker gillade jag medan jag var lite mindre intresserad av andra. Jag förstår vad Nintendo försöker göra men jag hade verkligen velat få bestämma själv om jag vill att alla dessa Mii figurer ska finnas när jag startar upp konsolen. Nu kommer detta dock inte påverka om det blir ett köp eller inte då det enda jag bryr mig om är spelen och här tror jag Nintendo kan bli ett väldigt stort hot mot iaf Microsoft (mycket tack vare satsningen på Kinect) och till och med Sony (nu menar jag enbart de egna titlarna då det i min mening är dessa som spelar roll vid val av konsol).

En sak som var ganska intressant var att (som jag förstod det) man ska kunna dela med sig av sitt spelande till andra. Om det blir som Onlive kan detta bli riktigt, riktigt intressant då den tjänsten ger en möjligheten (i realtid och utan fördröjning) att se på när andra spelar ett visst spel.

Ser verkligen fram emot Nintendos E3 konferens och även Sonys. Kommer se Microsofts men jag förväntar mig inget speciellt när det kommer till spel.

Medlem

~14:00 in i videon. Forever alone killen.

"Nintendo, disconnecting people."

Btw, för att vara japan är han duktig på Engelska, anledningen till att han talar långsamt är för att det är rätt svårt för en stor del av den asiatiska världen att tala långsamt, då deras språk generellt är ganska "snabbt". Han försöker vara så tydlig som möjligt, vilket är bra. Sedan är det bra att han tar snacket då han vågar visa sig, vilket många andra chefer i företag vägrar att göra. Det ger förtroende.

Jag är dock inte imponerad av det som sades, nyheterna är inget direkt "revolutionerande" och snacket var i princip enbart om Wii U Kontrollen, vilket jag bibehåller min åsikt om att det känns som det mera är en "gimmick". Bra att dom fixar den där "pro" kontrollen för att försöka få till sig mera hardcore spelare, men frågan är om dom ändå inte trallar till Microsoft och Sony i och med det grafiska och 3dje parts utvecklare.


signatur

Nämen!

1
Skriv svar