Tre helt nya Xbox 360-varumärken avslöjade

Robot
Tre helt nya Xbox 360-varumärken avslöjade

Säg hej till Ascend New Gods, Loco Cycle och Gore Verbinski-relaterade Matter.

#microsoft, #ascend-new-gods-2, #loco-cycle, #matter


Medlem
Tre helt nya Xbox 360-varumärken avslöjade

Låt oss nu hoppas att Sony klår microsoft på fingrarna då det gäller nya och grymma spel.

Medlem

Har inte sett mer än några minuter av Microsofts konferens men det verkar som jag, tyvärr hade rätt, de bryr sig inte längre om sina core gamers. Smart MS, ska bli väldigt intressant att se hur er nästa konsol kommer sälja, jag kommer iaf inte att köpa den dag ett den saken är väldigt säker.

Medlem

De kollar väl vart mest pengar kan tjänas in... hos ett "hardcore"-folk där väldigt många har mentaliteten "Föfan, varför köpa det när man kan ladda ner det!" eller hos causual där fler procent köper spelen än laddar ner.

Inaktiv
Skrivet av Siken:

De kollar väl vart mest pengar kan tjänas in...

Det gör väl alla idag?

Årets E3 mässa innehåll inte direkt några nyheter och vi lär inte se något från Sony heller.

Är rätt så svårt och onödigt att skapa något nytt och stort nu i samband med att dom nya konsolerna håller på att utvecklas.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Siken:

De kollar väl vart mest pengar kan tjänas in...

Det gör väl alla idag?

Årets E3 mässa innehåll inte direkt några nyheter och vi lär inte se något från Sony heller.

Är rätt så svårt och onödigt att skapa något nytt och stort nu i samband med att dom nya konsolerna håller på att utvecklas.

Sony har bland annat sin helt nya PS Vita att sälja, där kommer vi nog få se något nytt och fräscht.

Medlem
Skrivet av Siken:

De kollar väl vart mest pengar kan tjänas in... hos ett "hardcore"-folk där väldigt många har mentaliteten "Föfan, varför köpa det när man kan ladda ner det!" eller hos causual där fler procent köper spelen än laddar ner.

Men faktum är att det är dessa som köper en konsol dag ett, en som bara spelar då och då kommer knappast vara en s.k "early adopter" och det är dessa som behövs för att en hårdvara ska sälja, speciellt en ny konsol. Jag tror Microsoft inte inser hur viktigt det är att ha dessa köpare.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Har inte sett mer än några minuter av Microsofts konferens men det verkar som jag, tyvärr hade rätt, de bryr sig inte längre om sina core gamers. Smart MS, ska bli väldigt intressant att se hur er nästa konsol kommer sälja, jag kommer iaf inte att köpa den dag ett den saken är väldigt säker.

Det var ju typ 50% för såkallade "Core" gamers.. Orka "buhu bryr sig inte om Hardcore längre-whine" som dyker upp konstant no matter what. Fan vad less jag är på grin-gamers nu känner jag.

Med det sagt så tycker jag ändå det mesta som har med Xbox och Microsoft att göra suger balle, men det är inte relevant.

Microsoft bryr sig om det som säljer, och "core"-spel säljer, så du behöver inte oroa dig det minsta där.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv
Skrivet av Siken:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Siken:

De kollar väl vart mest pengar kan tjänas in...

Det gör väl alla idag?

Årets E3 mässa innehåll inte direkt några nyheter och vi lär inte se något från Sony heller.

Är rätt så svårt och onödigt att skapa något nytt och stort nu i samband med att dom nya konsolerna håller på att utvecklas.

Sony har bland annat sin helt nya PS Vita att sälja, där kommer vi nog få se något nytt och fräscht.

Jo men vi ser ju hur den försäljningen har gått. En rejäl prissänktning och två-tre stora spel så är jag med dig. Vi får se på deras presentation

Medlem

Har sett deras konferens nu och jag är glad att de förde den på en mer seriös nivå (förra året eller året innan var pinsam att se, sekundär skämmas är ett väldigt passande ord på hur jag som tittare kände då) och vissa saker var intressanta men satsning på deras core och hardcore spelare? Allvarligt talat ni måste skämta, de har sedan länge slutat bry sig om dessa och det var mer uppenbart i år än någonsin tidigare. När jag säger att de skiter i dessa så menar jag deras egna titlar och att våga satsa på annat än uppföljare. Visst med Halo 4 verkar de vågat satsa lite på nya saker men ett enda spel av alla de IP som de äger (och det är inte lite spel som de har, de skulle utan problem kunna tävla mot Sony om de ville). Nej Microsoft kör med säkra kort och låter andra stå för deras spel. Som jag skrev ovan, detta kan komma att få stora konsekvenser för deras nästa konsol (om de kör med samma modell som vid deras tidigare lanseringar).

Jag håller helt och fullt med om det som sägs på detta avsnitt av Invisibe Walls http://www.gametrailers.com/video/e3-special-invisible-walls/....

Detta är inte "buhu bryr sig inte om Hardcore längre-whine" utan jag ser saker i ett längre perspektiv, något som borde få även Xbox 360 fanboys att börja oroa sig över deras framtid. Jag är besviken eftersom jag vet att Microsoft kan göra riktigt bra spel, det är bara det att de inte tänker göra detta eftersom deras ENDA syfte med konsol hela tiden varit att skapa en hårdvara där spel inte är den viktigaste delen.

1
Skriv svar