Rage avklarat

Flakmonkey
Rage avklarat

Och det var ju en tämligen slätstruken och medioker historia. Tekniskt imponerande (även om jag spelade det på PS3 som ju inte kommer i närheten av grafiken du kan njuta av på PC) som man kan förvänta sig av ID och skjutkänslan sitter ju även den där precis som vanligt. Vad som däremot saknas är den där extra motivationen som måste till numera, varför gör jag det här?

Tiden är ju sedan länge förbi då det räckte att bara springa runt i snygga miljöer och skjuta monster. Nu måste (i varje fall jag) ha en berättelse som driver mig framåt. Det behöver inte vara Oscars-klass på manuset utan det kan räcka med klichéiga actionupplägg så länge det griper tag i en. Tyvärr infann sig aldrig den känslan för mig i Rage vilket är lite konstigt för jag tycker att upplägget till handlingen ändå är intressant. ID utnyttjar det emellertid inte och man ska kanske inte bli förvånad då det här med berättande inte riktigt är vad de är kända för.

[ia=547888; large;nb;nl]

Så särskilt långt var det ju inte heller. Jag tog mig igenom det på mindre än 10 timmar och även om man självklart kan hävda att det är mycket längre om man gör alla sidouppdrag som finns så är det ointressant när man inte hittar någon som helst anledning att ta sig an dem. Förutom om man är en sån som måste göra allt även om det är trist. Sen så vet jag inte riktigt vad jag tycker om bilkörningen heller. Jag har aldrig gillat det i FPS (förutom Halo) och kommer aldrig gilla det.

Men men, nu har man ju tagit sig igenom det iaf och är redo att sig an nästa projekt: #Batman: Arkham Asylum. Det har jag något högre förväntningar på måste jag erkänna

#blogg

Medlem
Rage avklarat

Gillade inte alls RAGE, kan dock inte riktigt sätta fingret på vad det var men ville helt enkelt inte spela klart det. Fick inte känslan som gör man måste spela klart ett spel typ GTA-spelen och Deus Ex HR. Snyggt som fasen var det men tyvärr räckte det inte denna gång. Kändes som en upphottad Borderlands-kopia men utan de roliga inslagen. (spelade det på PC). Batman: AA är ett av dom bästa spelen jag spelat. Klart bättre än Batman: Arkham City enligt min mening.

Skägg.
10 Chambers

Första vändan i Dead City och Blue Line var två fina uppdrag men i det stora hela är Rage en halvmesyr. Och slutet... don't get me started...


signatur
Flakmonkey

Ja slutet... Det var ju bättre i Quake 1... Ja var väl bättre i Quake 3 till och med

Vem är sugen på Bordelands 2!?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Vem är sugen på Bordelands 2!?

Du!

Och Du!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar