EA Sports tar över UFC-licensen från THQ

Robot
EA Sports tar över UFC-licensen från THQ

"Det här är en stor dag för EA Sports, men också en stor dag för fighting-fans", säger UFC-chefen Dana White.

#electronic-arts, #ea-sports, #thq


Medlem
EA Sports tar över UFC-licensen från THQ

Detta fick iaf mig att bli väldigt förvånad, hade inte räknat med det med tanke på vad Dana sagt tidigare om EA.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Detta fick iaf mig att bli väldigt förvånad, hade inte räknat med det med tanke på vad Dana sagt tidigare om EA.

Seconded


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jo detta var ju inte väntat...Dana White och EA har ju vart i luven på varandra ganska allvarligt.

Men jag var väl en av få som faktiskt gillade EAs MMA.
Spelet var ofärdigt och led/lider av väldigt många problem med det hade stor potential och iom detta verkar det ju vara ganska självklart att det kommer en "uppföljare" även om namnet blir något annat.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Jag tippar på att THQ inte hade råd att förlänga licensavtalet, alternativt att EA helt enkelt erbjöd så mycket pengar att det vore dumt att tacka nej.

Medlem

Första ufc var kul pga nyhetskännslan.
Senare spel blev precis lika tråkig som trötta mma matcher.

Inget illa om mma kan vara riktigt bra men även riktigt sömnpiller.

MMA var bättre förr


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Bästa spelnyheten idag Yuke's har våldtagit UFC licensen alldeles för länge nu.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Detta fick iaf mig att bli väldigt förvånad, hade inte räknat med det med tanke på vad Dana sagt tidigare om EA.

Med tanke på hur många gånger Dana sagt saker som han sedan tagit tillbaks är jag inte ett dugg förvånad. Tycker det börjar bli tragikomiskt. Kolla bara på Tito Ortiz eller Affliction. Två andra aktörer Dana aldrig någonsin skulle ha att göra med igen.

1
Skriv svar