Leveltaket höjs i The Old Republic – plus mycket mer

Robot
Leveltaket höjs i The Old Republic – plus mycket mer

Bioware hintar om det kommande året för sitt mmo-rollspel – och enligt dem ser framtiden ljus ut.

#star-wars-the-old-republic, #bioware, #ea


Medlem
Leveltaket höjs i The Old Republic – plus mycket mer

Tror EA slänger pengar i sjön gällande SWTOR. Det kommer nog aldrig bli något av det.

Detta är iaf vad jag själv tror, trodde aldrig på SWTOR innan releasen, under eller efter.

Medlem

han lät så jävla falsk... Biggest launch... Biggest Free...update ever... och sen ja hela juli free till lev 15 ja undra varför.

Medlem

Dom borde göra gratisversion av star wars old the public med minst två käraktär slots. Som star trek online och DC universe då kommer jag definitivt spela. att ha max level för gratis är inge bra tycker jag.

Medlem

Tror att nästa steg blir F2P om detta inte hjälper. Kanske var många som köpte och spelade spelet när det lanserades men det är uppenbart att de tappat en hel del av dessa. Äger själv spelet men har inte ens tagit bort plasten på det och då är jag ändå ett väldigt stort Star Wars fan och var en gång i tiden även minst lika mycket Bioware fan.

Medlem

Känns som att dem inte riktigt fattar varför folk tröttnat på spelet. Spelet saknar ett bra och underhållande endgame och nytänk. Det saknar inte en ny companion...

Medlem

förstklassig service my ass, när jag hade problem med att jag var tvungen att ändra lösenord varje dag för att kunna logga in så hänvisade dom enbart till swtor forum när man skrev till dom direkt =_= å telefon gav lika lite svar


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

BioWare/EA tog ett djärvt beslut när de valde prenumerationsmodellen IMO.

Nu behöver de lansera mer högkvalitativt content oftare för att motivera en månadskostnad, vilket inte blir lätt, i synnerhet med take på spelets omfattande VO.

Som alla vet är det ett gäng högintressanta F2P titlar på gång och frågan blir om SWTOR kan konkurrera med dessa på sikt.

Det BioWare framför allt har till sin fördel är Star Wars IP'n och sin story.

Tyvärr så tappade de IMO bollen med IP'n när de introducerade sådant utomordentligt löjligt trams som svarta lightsabers och helt "vanliga" spelare (Troopers, Smugglers etc) med "dark-side" sjukan...antingen det eller så extraknäcker de som kolgruvearbetare.

Vad gäller storyn så är den bra medans man levlar upp, efter det...not so much. Alla jag känner som spelat det säger att det är ett av de roligaste spelen de levlat upp i, men när man når maxlevel så känns det som att spelet "tar slut".

Frågan är väl snarast: Är det nya som kommer tillräckligt mycket och kommer det tillräckligt snart?

SE

Medlem

Låter härligt.

Jag trivs iaf i Biowares Star Wars-universum, än så länge.

Medlem

Lirade en månad, men det var så oerhört mycket linjärt *hålla handen* så man kände sig som en 4-åring när man spelade det.

Synd att EVE förvandlats till "Capital Ships Online", annars hade jag fortsatt lira det.

Medlem

även om många slutade spela så har de tydligen ända 1.4 mijloner betalande spelare... inte en dåligt siffra

Medlem

Spelar fortfarande, sakta så jag har inget behov av att sitta och levla till 50 på 3 dagar då jag har ett jobb att sköta dagtid, storyn är bra och det mesta fungerar. Det enda tråkiga är ju att vissa servrar är så tomma, min guild har fått slå sig ihop med en annan på vår server för att inte det ska vara helt tomt i guilden... Ett par server merge i framtiden vore nog inte fel.


signatur

"Men men, jag kan ha fel"

Medlem

Varje planet skulle ha haft samma storlek som Outland i WoW.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av Sandal:

ända 1.4 mijloner betalande spelare

Jo tjena, de har de inte ens on man vill tro deras egna oerhört sockrade siffror, betydligt närmare om inte under en miljon vid det här laget är nog närmare sanning.

Och ja, ganska dålig siffra för det dyraste spelet någonsin, speciellt när den siffran innebär att de tappat över 40% av spelarna inom 6 månader, och som sagt, det om man går efter deras generöst sockrade siffror.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Sandal:

ända 1.4 mijloner betalande spelare

Jo tjena, de har de inte ens on man vill tro deras egna oerhört sockrade siffror, betydligt närmare om inte under en miljon vid det här laget är nog närmare sanning.

Och ja, ganska dålig siffra för det dyraste spelet någonsin, speciellt när den siffran innebär att de tappat över 40% av spelarna inom 6 månader, och som sagt, det om man går efter deras generöst sockrade siffror.

Nä men vad otippat!

En tråd om SWTOR och så dyker Bronko upp med sina sedvanliga kommentarer som formligen dryper av fakta, saklighet och korrekthet.

SE

Skrivet av ShavedEwok:

Nä men vad otippat!

Bara för att du får rövont av sanningen gör det inte till annat än sanning, när de själva säger att de har 1.3 miljoner, vilket inkluderar inte bara trial accounts utan även gratismånaden som de gav ut till alla med en lvl 50 så är det ganska uppenbart att de inte har 1.3 miljoner subscribers, alla vet det utom fanboys med blinders.

Men visst, fortsätt du med din "jag gillar inte vad han säger så han måste vara ett troll" charad, det ger säkert det sjunkande skeppet mer subs.

Medlem
Skrivet av bomiis:

Känns som att dem inte riktigt fattar varför folk tröttnat på spelet. Spelet saknar ett bra och underhållande endgame och nytänk. Det saknar inte en ny companion...

Men hallå......det är ju HK-51 vi snackar om
Skall nog installera KOTRO-spelet igen....

1
Skriv svar