Sam Fisher får ny röstskådis

Robot
Sam Fisher får ny röstskådis

Länge har du vant dig vid att Michael Ironside snackar å Splinter Cell-Sams vägnar, men no more, i och med Splinter Cell: Blacklist. Säg hej till Eric Johnson.

#splinter-cell-blacklist-3, #ubisoft


Medlem
Sam Fisher får ny röstskådis

spelet kan dra åt xxxxxxx

Medlem

folk kommer troligtvis inte märka av någon skillnad.


signatur
Moderator | Testpilot

Vart känner jag igen den här skådisen ifrån?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vart känner jag igen den här skådisen ifrån?

Bl.a från Starship Troopers, och Seaquest 2032

(Ingen Ironside, Ingen Splinter Cell... Och ja, JAG hade känt igen skillnaden i rösten)

Att byta ut Ironside som Fisher, är ungefär som att byta ut James Earl Jones som Darth Vader. Det blir lixom inte lika bra.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vart känner jag igen den här skådisen ifrån?

Bl.a från Starship Troopers, och Seaquest 2032

(Ingen Ironside, Ingen Splinter Cell... Och ja, JAG hade känt igen skillnaden i rösten)

dem som inte känner igen skillnaden i rösten borde inte ens få spela spelet!

Inaktiv
Skrivet av davvearak:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vart känner jag igen den här skådisen ifrån?

Bl.a från Starship Troopers, och Seaquest 2032

(Ingen Ironside, Ingen Splinter Cell... Och ja, JAG hade känt igen skillnaden i rösten)

dem som inte känner igen skillnaden i rösten borde inte ens få spela spelet!

Så om man inte känner igen skillnaden ska inte få spela? Det är som att säga att om man inte vet hur man knyter skor så får man inte vara ute och gå.
Lika idiotiskt uttalande, tänk om där grabben

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av davvearak:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vart känner jag igen den här skådisen ifrån?

Bl.a från Starship Troopers, och Seaquest 2032

(Ingen Ironside, Ingen Splinter Cell... Och ja, JAG hade känt igen skillnaden i rösten)

dem som inte känner igen skillnaden i rösten borde inte ens få spela spelet!

Så om man inte känner igen skillnaden ska inte få spela? Det är som att säga att om man inte vet hur man knyter skor så får man inte vara ute och gå.
Lika idiotiskt uttalande, tänk om där grabben

jag menar om man inte känner igen skillnaden så är man nog fan döv och inte borde spela för splinter cell är inte ett spel utan den riktiga röstskådisen han gjorde spelet grymt inte självaste spelen fast dem var bra också

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av davvearak:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vart känner jag igen den här skådisen ifrån?

Bl.a från Starship Troopers, och Seaquest 2032

(Ingen Ironside, Ingen Splinter Cell... Och ja, JAG hade känt igen skillnaden i rösten)

dem som inte känner igen skillnaden i rösten borde inte ens få spela spelet!

Så om man inte känner igen skillnaden ska inte få spela? Det är som att säga att om man inte vet hur man knyter skor så får man inte vara ute och gå.
Lika idiotiskt uttalande, tänk om där grabben

och kan man inte knyta finns kardborrband och flip flops och sandaler eller gå barfota!!

Medlem

Efter att ha sett e3 gameplayen så tycker jag nästan att det set ut som Jack Bauer istållet för splintercell.

Chaos theory tycker jag varit bästa SC hittils fast conviction var ju bra det också så jag tror man inte ska dömma ut blacklist än.

Inaktiv
Skrivet av davvearak:
Skrivet av qun0:
Skrivet av davvearak:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vart känner jag igen den här skådisen ifrån?

Bl.a från Starship Troopers, och Seaquest 2032

(Ingen Ironside, Ingen Splinter Cell... Och ja, JAG hade känt igen skillnaden i rösten)

dem som inte känner igen skillnaden i rösten borde inte ens få spela spelet!

Så om man inte känner igen skillnaden ska inte få spela? Det är som att säga att om man inte vet hur man knyter skor så får man inte vara ute och gå.
Lika idiotiskt uttalande, tänk om där grabben

och kan man inte knyta finns kardborrband och flip flops och sandaler eller gå barfota!!

Du fattar vad jag menar, det är lika dumt att säga det du sa som att säga så som jag skrev.
Nog lär man märka av annorlunda röst, men inte så säkert många kommer bry sig så värst mycket om det.

Medlem

Jag märkte skillnaden direkt när spelet visades upp igår. Först så hoppades jag på att det bara var en röst för trailern och att Ironside ändå skulle göra rösten i spelet då det har varit så i tidigare Splinter Cell spel, men tydligen så blev det ny röst i alla fall

Splinter Cell utan Michael Ironside som Sam Fisher kommer bara kännas fel. Jag hade kunnat acceptera det om det var så att man spelade som en ung Fisher på sitt första uppdrag, men nu? Ironside har livserfarenhet i rösten, något som jag tycker blir viktigare för varje ny del i serien, med tanke på vad Sam Fisher varit med om.

Spelet kommer säkert bli bra, men jag kommer ha svårt att se det som Splinter Cell, utan snarare en modern version av Assassins Creed.

Inaktiv

Lyssna!

I nya Splintercell får man äntligen springa runt i ett ökenlandskap och knäppa "terrorister"!! Fucking awesome, dessutom har vi inget tradigt stealht utan har istället ett nytt coversystem, tänk en häftig mur som du döljer dig bakom, sen targetar du mellan 5-1 och trycker på A så autodör alla direkt, typ som det där fusket i BF3 multiplayer !
Extra skönt är det att dom är så innovativa, ett spel i ökenmiljö är ju sjukt nyskapande.

/end of ironisktrant, men det är det enda sättet jag kan whina på

Medlem

Varför är folk på den här sidan så fanboyaktiga?


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vart känner jag igen den här skådisen ifrån?

Bl.a från Starship Troopers, och Seaquest 2032

(Ingen Ironside, Ingen Splinter Cell... Och ja, JAG hade känt igen skillnaden i rösten)

Att byta ut Ironside som Fisher, är ungefär som att byta ut James Earl Jones som Darth Vader. Det blir lixom inte lika bra.

Ah nu ser jag det..

Tack!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Empa:

folk kommer troligtvis inte märka av någon skillnad.

Var det första jag reagera till i trailern, inte är det där den Sam Fisher vi känner?


signatur

Nämen!

Medlem

Märkte det så fort de visa spelet och tänkte dirr: "FY FAN VAD RUTTET! ingen Michael Ironside då är det inte Sam Fisher. PUNKT SLUT!"

Detta blir nog inget köp. Beror på hur multiplayern ser ut.

Medlem

Jag hörde direkt att det inte var Michael Ironside! Fällde en tår, men spelet i sig såg så trevligt ut så det gjorde ingenting

Medlem

Kunde dom inte gjort Conviction och detta som en spinoff med en annan karaktär? Det är ju som inte Splinter Cell längre.

Medlem

Tycker nog att det hade varit bäst att lägga Fisher åt sidan istället och introducera en ny huvudrollskaraktär. Splinter Cell behöver inte bara handla om Sam Fisher. Han kunde få en biroll som rådgivare eller nåt, i stil med Lambert från tidigare spel i serien.

Hellre det än att han får en makeover.

Medlem

Som jag förstog kommer inte bli samma sak som Ironside med hans röst till Sam Fisher blir inget SC för mig iallafall SC går allt mot action nu GE FANSEN TILLBAKA SMYGANDET! No Ironside no Splinter cell!

Medlem

Ingen Ironside Inget Köp

Medlem

Ny röstskådis? Nej nej nej!

Medlem
Skrivet av GurkaN021:

Som jag förstog kommer inte bli samma sak som Ironside med hans röst till Sam Fisher blir inget SC för mig iallafall SC går allt mot action nu GE FANSEN TILLBAKA SMYGANDET! No Ironside no Splinter cell!

Skrivet av Toomsie:

Ny röstskådis? Nej nej nej!

This and This


signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Medlem
Skrivet av Empa:

Varför är folk på den här sidan så fanboyaktiga?

Är man fanboy, för att man vill att personen som alltid gjort rösten till en viss karaktär, ska fortsätta göra rösten? Det -enda- ja kan tänka mig, för att "acceptera" skådis-bytet, är väl om karaktären skadat stämbanden eller nåt, och därför fått en annorlunda röst.

I vilket fall som, så blir det inte samma sak utan Michael Ironside. Föreställ dig själv, Darth Vader med Justin Biebers röst... *brr* *hutter* NEJ TACK!


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Empa:

Varför är folk på den här sidan så fanboyaktiga?

Är man fanboy, för att man vill att personen som alltid gjort rösten till en viss karaktär, ska fortsätta göra rösten? Det -enda- ja kan tänka mig, för att "acceptera" skådis-bytet, är väl om karaktären skadat stämbanden eller nåt, och därför fått en annorlunda röst.

I vilket fall som, så blir det inte samma sak utan Michael Ironside. Föreställ dig själv, Darth Vader med Justin Biebers röst... *brr* *hutter* NEJ TACK!

Nej men snubben som sa "dem som inte känner igen skillnaden i rösten borde inte ens få spela spelet" är en fanboy.

Som om det är något speciellt att känna igen röster ur ett spel, det är bara ett spel och det är inte direkt hälsosamt att ha en sådan inställning..


signatur
Inaktiv

What the fuck was that!?


signatur

The definition of insanity?

1
Skriv svar