Går det att bli bra på 2 st MOBA spel?

Medlem
Går det att bli bra på 2 st MOBA spel?

Hej och ursäkta den relativt kassa Tråd-namnet

Nu är det så att jag kör League of legends OCH Heroes of Newerth. Jag är väldigt mycket bättre på LoL än HoN just för jag har spelat det mer, men trots det så spelar jag ofta HoN eftersom majoriteten av min kompisar spelar just det.

Jag vill gärna fortsätta spela HoN men då måste man ge upp lite tid på LoL och man vill ju inte slopa det man är bra på (mjoo man drömmer väl att man är ett E-Sport proffs...

Så det jag i princip undrar är om det finns fler som spelar mer än ett MOBA spel och lyckas bra på båda, eller om ni har någon åsikt kring det hela vore inte fel

MvH Tobbe

Medlem

Tror själv att det är mycket svårt att göra detta, båda dessa spel är mycket tidskrävande (speciellt HoN), och spelar du inte ett av de här spelen på ett tag kan du få många svårigheter. Tror själv att det är mycket svårt att bli bra på två MOBA spel, men det är möjligt i teorin.

Medlem

Klart man kan bli bra på två samtidigt men det beror ju också på hur mycket tid man har och vad man har för målsättningar. Har man som mål att bli bäst i världen får man nog lägga ett av dem åt sidan men spelar man bara för att ha kul borde det gå alldeles utmärkt att "bli bra på båda".

Åtminstonde bra nog så man slipper den shit-storm jag råkade ut för när jag försökte börja med LoL.. jag sög något alldeles utomordentligt och det fick jag minsann höra


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Att köra båda spelen komptetivt kan noga vara rättså utmanande (iaf om man tar LoL & HoN, om man tar HoN & Dota2 blir det måhända en aning enklare) men att bli bra på båda spelen är nog annars inga större problem.

Inaktiv

Om du vill bli E-sport proffs så bör du byta spel helt och hållet.

Satsa på Starcraft II Där finns dom stora pengarna.

Medlem

Enligt egen erfarenhet; Nej.
Spelade själv HoN väldigt mycket, i princip all min lediga tid och blev väldigt bra på det. Sen tog jag en pause på 3 månader och har sedan dess bara spelat lite halvhjärtat. Spelar mest bara pga av polare atm och jag märker själv att jag är löjligt mycket sämre nu en förut.


signatur

Rwa?

Medlem

Kan säga att HoN är mer krävande än vad LoL är så jag skulle inte rekomendera att försöka bli bäst på båda då du inte kommer ha tid över till att leva.

Medlem

Många, om inte till och med de flesta, proffs i Starcraft 2 kommer ju från andra rts-titlar. Så tror inte att det skadar dig på något sätt att spela två spel. Inte din grundläggande färdighet i MOBA då i all fall.

Men nån dag kommer du nog bli tvungen att välja ett av dem och satsa fullt ut om du vill nå toppen. Av samma anledning som gör att de flesta i Starcraft 2 väljer ett lag istället flera eller kör random. Varje nytt lag ger en ny uppsättning kunskaper du måste ha. Och MOBA med alla sina olika hjältar gör ju inte saken lättare. Det blir för mycket att lära sig helt enkelt.

Inaktiv

Du kan absolut bli bättre än medel i båda spelen. Men om det är "proffs" du vill bli så kommer du att bli tvungen att välja ett spel.

Medlem
Skrivet av fall:

Om du vill bli E-sport proffs så bör du byta spel helt och hållet.

Satsa på Starcraft II Där finns dom stora pengarna.

League of Legends har dock börjat gå om Starcraft II vad det gäller tittarsiffror, har dock ingen koll på hur stora priserna är i Starcraft II turneringar.

Medlem

Haha jag är långt ifrån proffs och kommer nog inte bli

(men man vet ju inte) Grejen är att de jag spelar HoN med är bättre än mig. Och det känns som man tynger ner hela laget vilket får en att känna sig lite kass xD. Det är intressant att se vads ni har skrivit och ska försöka lägga lite mer tid på HoN.

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

Haha jag är långt ifrån proffs och kommer nog inte bli

(men man vet ju inte) Grejen är att de jag spelar HoN med är bättre än mig. Och det känns som man tynger ner hela laget vilket får en att känna sig lite kass xD. Det är intressant att se vads ni har skrivit och ska försöka lägga lite mer tid på HoN.

Om du är "sämre" en dina polare, så kommer ni få möta lag med en "dålig" spelare, så på så viss tynger du inte ner dem ^^ Så att du vet


signatur

Rwa?

1
Skriv svar