Vad tycker ni om dom kommande vapnen?

Medlem
Vad tycker ni om dom kommande vapnen?

Jag har hittat vilka nya vapen det kommer till ''DLC Close Quarters'' och det är följande;
AUG Assault Rifle
SCAR Assault Rifle
ACW-R Carbine
MTAR-21 Carbine
M417 Sniper Rifle
JNG-90 Sniper Rifle
L86LSW Machine Gun
LSAT Machine Gun
MP5K Tactical Machine Pistol
SPAS-12 Shotgun

Vad tycker ni om dom? tycker ni att det blir bra såhär?

Om du vill själv gå in på sidan och kolla så är det bara att gå till http://bf3blog.com/
Där står det också en massa annat om bf3

Medlem

En fin lista, jag kommer dock inte inhandla detta tillägg. Är mer intresserad av Tankstrider.

Ett vapen jag dock saknar är den tyska maskinsprutan från Bad Company 2, MG3. Ljudet och den storm av bly man levererade gav mig rysningar!


signatur

You fell out of the sky I ain't listening to nothing you say!

Medlem

BOOOORING. Gissar på att de också kommer hålla sig till 5.56 och 7 .62 och helt bortse från 6.8

Medlem

Och självklart är SPAS:en Auto, så då har vi en Pump och 6-7 st Auto shotguns, Kul ^^


signatur

Rwa?

Medlem

Ser fint ut! Längtar mest efter AUG.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Och självklart är SPAS:en Auto, så då har vi en Pump och 6-7 st Auto shotguns, Kul ^^

SPAS'en är pump action.

Skrivet av Cane:

BOOOORING. Gissar på att de också kommer hålla sig till 5.56 och 7 .62 och helt bortse från 6.8

ACR'en är 5.56.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av Annanaz:

Och självklart är SPAS:en Auto, så då har vi en Pump och 6-7 st Auto shotguns, Kul ^^

SPAS'en är pump action.

Skrivet av Cane:

BOOOORING. Gissar på att de också kommer hålla sig till 5.56 och 7 .62 och helt bortse från 6.8

ACR'en är 5.56.

Precis som han sa då? dem håller sig bara till 5.56 och 7.62


signatur

Rwa?

Medlem

Ja? Bekräftade bara informationen och gav vidare info om haglet. Påstod inget annat. 6.8x43 SPC är knappast en vanlig kaliber. Jag är tveksam om något förband sett den användas aktivt, och om något så är det typ devgru eller sfod.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Måste säga att L86LSW Machine Gun var riktigt fin. Måste bara panga på så jag får extended mag till den. Är bara 5 knivningar ifrån LSAT som jag är riktigt sugen på.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

LAST är ett mycket udda vapen som imo är svårt att vänja sig vid. Tycks lämpa sig bäst för strax över/mellan närstrid och mid-range, då den har lite lägre ROF än övriga 5.56 KSP.

ACR är nog det bästa jag hittat i karbin-väg som overall-vapen, men ska man ha dedikerat CQC så vinner MTAR utan tvekan. Helt sinnessjuk liten tjur det där!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

ACR är väl 6.5mm Grendel?


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Nej, ACR går i 5.56x45 NATO, .308 Winchester och 6.8 SPC.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Cane:

BOOOORING. Gissar på att de också kommer hålla sig till 5.56 och 7 .62 och helt bortse från 6.8

Aldrig hört talas om 6,8 så känns inte som att vi går miste om så mycket?

Medlem

6.8 är en myycket välbalancerad kaliber, som mycket väl skulle kunna bli en stor grej inom en snar framtid. Som det är just nu är det mycket få som får använda det i strid dock, och den scen som sett mest användning av den är SWAT-liknande element.

Det är alltså helt rätt att den inte används i BF3.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Dock har ACR i BF3 bara 26 skott i magasinet. (30 enligt battlelog)


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Hm det stämmer ju med 6.8.. 25+1 dvs.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Hm det stämmer ju med 6.8.. 25+1 dvs.

Nej, den har 26 i magasinet och ett i kammaren. 27 totalt.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Right, my bad. Så det nu jag också. Nåväl, är det en bugg så lär det addresseras.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Låste upp MTARen i helgen och för att få den så vart man ju tvungen att få en kill med EOD-botten.

Har aldrig någonsin använt den eller ens prövat den. Hoppade in på en Seine crossing och det slutade med sex kills och två tanks. Tror jag aldrig garvat så mycket under en runda i BF3 som då. Man förvirrar folk till tusen när man kommer stormandes med sin lilla robot. Som två killar som flydde i panik längs en gränd när jag jagade dem och de inte riktigt visste vad de skulle göra.
EOD-botten gav många feta lulz och det blir helt klart att spela med den igen.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Den är enormt underskattad i Rush. Har armat en hel del MCOM's med den, och även defusat. Såå mycket mer praktiskt än att gå dit själv.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

overall skulle jag säga att dom är snäppet bättre än de som redan finns. Visst alla har sina olika fördelar, men de nya vapnerna fyller många situationer på ett bättre sätt^^

1
Skriv svar