Äntligen får vi se gameplay från Zombiu

Robot
Äntligen får vi se gameplay från Zombiu

Många av er har efterfrågat gameplay på Ubisofts överlevnadsskräckis Zombiu – nu är det här!

#ubisoft, #zombiu


Medlem
Äntligen får vi se gameplay från Zombiu

Kommer bli grymt


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

*host* skit *host*

Medlem

Fast det där var ju knappast riktigt gameplay.

Medlem

Fransmännen levererar verkligen i år, känns nästan som förr då detta lands utvecklare stod för många innovativa spel (som Alone in the dark för att ta ett exempel).

Är verkligen imponerad över hur Ubisoft vågat satsa på så spel som detta och Watch Dogs.

Inaktiv
Skrivet av AstralBuhlman:

*host* skit *host*

Kan inte göra annat än hålla med

Medlem

Kan inte riktigt förstå vitsen med WiiU-kontrollen. Den ser jävligt osmidigt ut och att sedan behöva kolla ner på den/släppa blicken från tv:n för att greja i t.ex. inventoryn.

Njaa.... jag är tveksam.

Medlem

Här är från GT´s demo av spelet http://www.gametrailers.com/video/e3-2012-zombiu/731245 (alltså inte en video som på konferensen utan någon som faktiskt spelar det)

Medlem

Hmm, ser kul ut.. men kontrollerna verkar vara klumpiga.

Medlem

Jag förstår verkligen inte folk som klagar på kontrollen. Vad jag har hört från de flesta håll så är den väldigt smidig, inte tung eller klumpig alls. Tycker om när saker blir lite innovativa och inte håller sig i samma gamla värld (säga vad man vill om wii-motes men de var faktist innovativa).
Tråkigt att det ända jag tänker på är hur trångsynta människor är när jag läser sånt.

Medlem

"Hej, vi har stoppat in så många gimmickar vi kan i vårt spel så det kommer bli bästast!!!" typ...

Inaktiv
Skrivet av qun0:
Skrivet av AstralBuhlman:

*host* skit *host*

Kan inte göra annat än hålla med

Okej haters, sitt själv och spela då om ni vill jag bryr mig inte. Måste vi som ogillar det tycka som ni eller?
Trodde alla hade rättigheter till egna åsikter vad vi tycker om grejer, men hade väl fel.

Syftar på dessa sju pojkar som ogillade

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av qun0:
Skrivet av AstralBuhlman:

*host* skit *host*

Kan inte göra annat än hålla med

Okej haters, sitt själv och spela då om ni vill jag bryr mig inte. Måste vi som ogillar det tycka som ni eller?
Trodde alla hade rättigheter till egna åsikter vad vi tycker om grejer, men hade väl fel.

Syftar på dessa sju pojkar som ogillade

Folk gillar inte innovation! Simple as that. Rolig världen hade varit om alla tyckte som de som klagar på sånt här. Vi hade fortfarande suttit med tjocktv'n i dålig upplösning och spelat samma gamla spel på samma gamla konsoller. Bara en sådan sak att man slängde dit till exempel 4 knappar på en kontroller istället för 2 är ju en innovation. Lär ju dock funnits haters då också, skillnaden var att de inte hade samma möjligheter att uttrycka sig.

Medlem

Det ser faktiskt kul ut.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av brinkstar:

Jag förstår verkligen inte folk som klagar på kontrollen. Vad jag har hört från de flesta håll så är den väldigt smidig, inte tung eller klumpig alls. Tycker om när saker blir lite innovativa och inte håller sig i samma gamla värld (säga vad man vill om wii-motes men de var faktist innovativa).
Tråkigt att det ända jag tänker på är hur trångsynta människor är när jag läser sånt.

Fast Wiimotes använde ju relativt gammal teknik ändå, microsoft t ex gjorde ett par försök med liknande kontroller under 90-talet. Sonys kontroller påminner dock mer om dem iofs, men tekniken fanns där redan då.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

jag tyckte det verkade vara skitkul. blir troligen ett köp av WiiU bara för det. suger det går det ju alltid sälja. Lr lägga i garderoben.

Medlem
Skrivet av Wassblad:

Kan inte riktigt förstå vitsen med WiiU-kontrollen. Den ser jävligt osmidigt ut och att sedan behöva kolla ner på den/släppa blicken från tv:n för att greja i t.ex. inventoryn.

Njaa.... jag är tveksam.

Ser inte vitsen med tolv knappar, man måste bara lära sig allt på nytt. Förstår inte heller vitsen med rörelsekontroll det kommer aldrig sälja. (sarkastisk).

Inaktiv

Det här verkar lovande. Lite trist att de inte gör sådana här spel till pc

Medlem

[quote=matnojje]

Skrivet av Wassblad:

Kan inte riktigt förstå vitsen med WiiU-kontrollen. Den ser jävligt osmidigt ut och att sedan behöva kolla ner på den/släppa blicken från tv:n för att greja i t.ex. inventoryn.

Njaa.... jag är tveksam.

Ser inte vitsen med tolv knappar, man måste bara lära sig allt på nytt. Förstår inte heller vitsen med rörelsekontroll det kommer aldrig sälja. (sarkastisk).[/quote

Alltså jag är för nya idéer och tankebanor inom spelvärlden och Nintendo har ju legat i framkant på den fronten. Nu känns det dock som att dom har en stor press på sig att leverera något nytt och att dom bara tagit första bästa idén och gjort verklighet av.

Sen ang rörelsekontroll så tycker jag det är ganska överskattat. Jäkligt coolt på pappret och i dagsläget har dessa bra precision, men jag har inte spelat något spel där kontrollen gjort det hela till en riktigt grym upplevelse.

Medlem

Ser riktigt häftigt ut, men verkar väldigt omständigt med kontrollen

Medlem

Men alltså javisst det fanns flera coola grejjer med trailern men det känns som att de dragit allt ett par-trettio steg för långt. Bara för att något går att göra betyder det inte att det blir bra. Om de hade tyglat sig och bara tagit de funktioner som verkar vettiga så hade det vart mer intressant, nu känns det mer som ett techdemo.

Medlem

var det där riktig gameplay från spelet? såg väldigt scriptat ut... vill ha frihet i mina spel

Medlem

Det här verkar grymt!

Medlem
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av qun0:
Skrivet av qun0:
Skrivet av AstralBuhlman:

*host* skit *host*

Kan inte göra annat än hålla med

Okej haters, sitt själv och spela då om ni vill jag bryr mig inte. Måste vi som ogillar det tycka som ni eller?
Trodde alla hade rättigheter till egna åsikter vad vi tycker om grejer, men hade väl fel.

Syftar på dessa sju pojkar som ogillade

Folk gillar inte innovation! Simple as that. Rolig världen hade varit om alla tyckte som de som klagar på sånt här. Vi hade fortfarande suttit med tjocktv'n i dålig upplösning och spelat samma gamla spel på samma gamla konsoller. Bara en sådan sak att man slängde dit till exempel 4 knappar på en kontroller istället för 2 är ju en innovation. Lär ju dock funnits haters då också, skillnaden var att de inte hade samma möjligheter att uttrycka sig.

Visst, rörelsekontroller/kinect funkar ju bra till spel som Wii Sports, Just Dance etc. Till spel som Mario Galaxy, Metroid, Starfox etc är det för mig mycket skönare o naturligare att spela med vanlig gamepad.

Varför ha inventory etc. i Wii U plattan? då måste man bara sitta o kolla ner stup i kvarten. Spelen blir varken roligare eller smidigare.

Off topic: Samma med 3D filmer/spel , en gimmick som inte ger mig något förutom huvudvärk. Nä ge mig Holodeck då kan vi snacka

Medlem

Meh, ser ut som Dead Island i London..

F.ö. gillade jag Ubisoft's konfa

Medlem
Skrivet av Kiriakis:
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av qun0:
Skrivet av qun0:
Skrivet av AstralBuhlman:

*host* skit *host*

Kan inte göra annat än hålla med

Okej haters, sitt själv och spela då om ni vill jag bryr mig inte. Måste vi som ogillar det tycka som ni eller?
Trodde alla hade rättigheter till egna åsikter vad vi tycker om grejer, men hade väl fel.

Syftar på dessa sju pojkar som ogillade

Folk gillar inte innovation! Simple as that. Rolig världen hade varit om alla tyckte som de som klagar på sånt här. Vi hade fortfarande suttit med tjocktv'n i dålig upplösning och spelat samma gamla spel på samma gamla konsoller. Bara en sådan sak att man slängde dit till exempel 4 knappar på en kontroller istället för 2 är ju en innovation. Lär ju dock funnits haters då också, skillnaden var att de inte hade samma möjligheter att uttrycka sig.

Visst, rörelsekontroller/kinect funkar ju bra till spel som Wii Sports, Just Dance etc. Till spel som Mario Galaxy, Metroid, Starfox etc är det för mig mycket skönare o naturligare att spela med vanlig gamepad.

Varför ha inventory etc. i Wii U plattan? då måste man bara sitta o kolla ner stup i kvarten. Spelen blir varken roligare eller smidigare.

Off topic: Samma med 3D filmer/spel , en gimmick som inte ger mig något förutom huvudvärk. Nä ge mig Holodeck då kan vi snacka

Hur kan du inte tycka det är smidigare? Jag menar, sitta och öppna en meny varenda gång du ska göra något i inventoryt är bara jobbigt. Nej jag älskar verkligen att ha en extra skärm med sånt på då det underlättar en hel del för min del.
Och själv anser jag att när det blir smidigare så blir också spelen roligare. Ta till exempel skyrim, ett stort problem enligt mig det var att du var tvungen att öppna fyra menyer (eller vad det var) för att göra något.

Medlem
Skrivet av brinkstar:

Hur kan du inte tycka det är smidigare? Jag menar, sitta och öppna en meny varenda gång du ska göra något i inventoryt är bara jobbigt. Nej jag älskar verkligen att ha en extra skärm med sånt på då det underlättar en hel del för min del.
Och själv anser jag att när det blir smidigare så blir också spelen roligare. Ta till exempel skyrim, ett stort problem enligt mig det var att du var tvungen att öppna fyra menyer (eller vad det var) för att göra något.

Egentligen kvittar det mig, kommer spela på PC/720/PS4. endast exklusiva till Wii U.

Medlem

Såg ju rätt mysigt ut. Skulle inte vara helt fel om det kom till PC

1
Skriv svar