Melee klasser suger i D3?

Medlem
Melee klasser suger i D3?

Jag lirar munk och har gillat klassen starkt. Hela normal och nightmare var en barnlek.
Men nu på inferno vill allting bara uppmuntra mig att spela ranged.

Har en kompis som lirar demon hunter, trots att han är mindre dex så kan komma upp i dubbel så mycket DPS.
Han kan klara sig bra utan att ens verkligen satsa på något annat än skada.

Jag däremot har skit dps, blir konstant våldtagen av unika och champion monster.
Känns som om något bara är väldigt fel just nu. Är ju knappast rättvist hur vissa klasser inte behöver samla uber gear får att ta sig vidare på hell medans andra måste.

En Demon hunter verkar vara easy mode jämnfört med andra klasser.

Medlem

Champions som har fire chain, molten, shield, arcane, fast och wall är rena döden för min barbar. Blir dödad på 2 sekunder på hell. Har en dps på 3,4k vilket är ganska lite på hell. Jag har ingen större tur att få den gear jag behöver. Gjorde fyra hjälmar för 40k guld idag och ingen av dom var bra. Gillar inte random stats på crafting. Sen är det omöjligt att köpa något på AH då allting kostar mellan 250k till 2milj. Fantasi priser.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Neather de finns en grej där du kan skriva in max buyout price. Finns en hel del billigt grejs. Jag rekomenderar att du skippar crafting och köper på AH.
Hade inte AH funnits hade min munk legat och krypit med ca 3-4k i dps in på inferno. Eftersom att det är sjukt svårt att få tag i bra loot.

Genom AH har jag iaf lyckats komma upp i 11k de senaste vapnet betala jag bara 20k för, visst min dps är inte fantastiskt med tank på att min kompis som är demon hunter har över 20k. Och han har ungefär samma gear.
Han behöver dessutom inte oroa sig för fire chains, molten mm...

Jag måste sattsa en massa på survival stats, som res och vitality och ändå så har jag både lägre odds att överleva samt sämre dps än demon huntern.

Medlem

Normal och Nightmare gick det att köra som full DPS Barbar/Munk men i hell märkte man ganska fort att det inte funkade längre. Ganska mycket folk som klagar i Diablo's Barbar forum att Barbar är den sämsta klassen i spelet.

Medlem
Skrivet av raiiga:

Normal och Nightmare gick det att köra som full DPS Barbar/Munk men i hell märkte man ganska fort att det inte funkade längre.

Är i akt 3 hell med min barb, flyter på med 2hander och ren dps build än så länge i alla fall.
Edit* bortsett från bossar då det byts till mer defensiva skills.

Skrivet av Neatherblade:

Sen är det omöjligt att köpa något på AH då allting kostar mellan 250k till 2milj. Fantasi priser.

Vet inte vilket AH du kollat på men jag har inte haft några problem att hitta bra levling gear för runt 10-70k, att stirra sig blind på saker för miljontals guld när vi snackar om saker som ska bytas ut snart igen i alla fall känns onödigt.

Skrivet av Tarmböld:

En Demon hunter verkar vara easy mode jämnfört med andra klasser.

Fördelen med andra klasser är väl att de kan ta mer än 1 slag innan de dör.

Medlem

Jag kör en munk och klarar av majoriteten av elite packs jag möter, men fiender som flyr, eller som är nightmarish kombinerat med arcane är väldigt drygt.
Vissa, t ex Unburied, slår också på tok för hårt för att det ska vara möjligt att tanka dem med mitt gear.
Jag har lagt ned kanske 1-1,5 miljoner på mina saker totalt. Vapen och sköld är det som behöver uppgraderas härnäst.
Än så länge har jag bara kört solo i act 1 med den, så risken finns att jag inte klarar mig något vidare om jag spelar med andra.

Det du ska satsa på i första hand verkar i alla fall vara 'life per hit' och resistances (det sistnämnda är lätt med munkens "One with everything"-runa).

Demon Hunter blev min första level 60-karaktär, men jag är lite trött på att dö 5 gånger per elite pack, då jag inte är något proffs på att "kitea" (vet ingen bra svensk översättning). Smokescreen-nerfen hjälpte inte direkt.

Medlem

ni verkar spela ett helt annat spel munkar,wizards och barbs är ju odödliga ! och som någon sa ovan så suger ju DH då de inte tål ett skit


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Har själv en barbar, lirar med 2 st Knivar + frenzy för extrem attack speed, båda knivarna är enchantade med Vitality gems, så jag får hp för varje slag, sedan får jag 8% heal (av mit max hp) per kill, kör med Rend och 9% dmg converted to life runa, Revenge, med Extra HP per hit runa, sedan har jag Battle rage med en passiv som gör att mina shouts håller dubbelt så länge och när jag har en shout så får jag 1%hp reg/sek i 60 sek
Wrath of the berseker för extra attack speed och ground stomp, med runan som gör att fiender pullas in mot mitten.

Allt detta gör att jag reggar hp som in i helvete fort och klarar därför av hell utan några större problem.


signatur

Rwa?

Medlem

Jag körde som DPS barb normal, nightmare och hell. Men på inferno gick jag full tank och det flyter på rätt bra. Det gäller att ha HP och resistance för att överleva som melee.

Medlem

Ja melee suger i diablo. Sitter på 40k hp 700+ i all resistance å 11k dps på min barb med 1h+shield. Klarar inte att soloa rarepacks act 2 medans mina wiz och DH polare flyger igenom hela skiten. Det är bedrövligt hur de lagt upp skadan i inferno vilket gör att man måste ha otroliga mängder gear för att överleva några sekunder.

Medlem
Skrivet av trashlight:

Ja melee suger i diablo. Sitter på 40k hp 700+ i all resistance å 11k dps på min barb med 1h+shield. Klarar inte att soloa rarepacks act 2 medans mina wiz och DH polare flyger igenom hela skiten. Det är bedrövligt hur de lagt upp skadan i inferno vilket gör att man måste ha otroliga mängder gear för att överleva några sekunder.

Eller så är det så att du har fel items.

Det finns ett bälte som heter String of Ears som du måste ha(det har random 10-20% less melee dmg taken) och Helm of Command (8%? increased block chance) och en ring som heter Justice Lantern(12%? increased block chance).

Allt du vill ha på vapen är int(MYCKET int, Vita suger.) och din sköld ska ha minst 23% block chance med 2700-3700 blocked.

Finns en sköld som heter Stormshield som har 31%? block...men den är svin dyr.

Min barbar kompis har det mycket lättare än mej, jag spelar DH med 93k dps(med sharpshooter)...DH's är Glaskanoner, inget annat...dör på 1 slag hur man än gör -.-.

Inaktiv
Skrivet av Annanaz:

Allt detta gör att jag reggar hp som in i helvete fort och klarar därför av hell utan några större problem.

Nu var det ju dessvärre inferno det handlade om. Det är en otroligt stor skillnad mellan hell och inferno.

Medlem
Skrivet av killen10:

...Allt du vill ha på vapen är int(MYCKET int, Vita suger.)...

Är det inte bättre att se till att man har mycket resistances på sina saker? Intelligence ger ju inte så mycket. 1000 int = 100 resist.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Champions som har fire chain, molten, shield, arcane, fast och wall är rena döden för min barbar. Blir dödad på 2 sekunder på hell. Har en dps på 3,4k vilket är ganska lite på hell. Jag har ingen större tur att få den gear jag behöver. Gjorde fyra hjälmar för 40k guld idag och ingen av dom var bra. Gillar inte random stats på crafting. Sen är det omöjligt att köpa något på AH då allting kostar mellan 250k till 2milj. Fantasi priser.

Kolla AH, min polare kör barb och han kötta igenom det mesta rätt så lätt på hell, jag kör wizard. Sätt max buy out limit på 15-25000, finns riktigt bra items som kan göra det hela lite lättare, vad jag kommer ihåg så låg han runt 10000 dps på Hell,

Medlem
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av Neatherblade:

Champions som har fire chain, molten, shield, arcane, fast och wall är rena döden för min barbar. Blir dödad på 2 sekunder på hell. Har en dps på 3,4k vilket är ganska lite på hell. Jag har ingen större tur att få den gear jag behöver. Gjorde fyra hjälmar för 40k guld idag och ingen av dom var bra. Gillar inte random stats på crafting. Sen är det omöjligt att köpa något på AH då allting kostar mellan 250k till 2milj. Fantasi priser.

Kolla AH, min polare kör barb och han kötta igenom det mesta rätt så lätt på hell, jag kör wizard. Sätt max buy out limit på 15-25000, finns riktigt bra items som kan göra det hela lite lättare, vad jag kommer ihåg så låg han runt 10000 dps på Hell,

Som sagt, hell är ingenting i jämnförelse med Inferno. Klarade hell med full DPS barb utan problem.

Gear och en bra build är som krävs för att klara inferno. Act 1 klarade jag utan större problem när jag närmade mig 500 i all resistances, act 2 är däremot betydligt svårare. Börjar närma mig 700 i all resistances nu så ska väl ta mig an en progression run till helgen om inte GW2 tar upp för mycket tid

Medlem
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av Neatherblade:

Champions som har fire chain, molten, shield, arcane, fast och wall är rena döden för min barbar. Blir dödad på 2 sekunder på hell. Har en dps på 3,4k vilket är ganska lite på hell. Jag har ingen större tur att få den gear jag behöver. Gjorde fyra hjälmar för 40k guld idag och ingen av dom var bra. Gillar inte random stats på crafting. Sen är det omöjligt att köpa något på AH då allting kostar mellan 250k till 2milj. Fantasi priser.

Kolla AH, min polare kör barb och han kötta igenom det mesta rätt så lätt på hell, jag kör wizard. Sätt max buy out limit på 15-25000, finns riktigt bra items som kan göra det hela lite lättare, vad jag kommer ihåg så låg han runt 10000 dps på Hell,

Som sagt, hell är ingenting i jämnförelse med Inferno. Klarade hell med full DPS barb utan problem.

Gear och en bra build är som krävs för att klara inferno. Act 1 klarade jag utan större problem när jag närmade mig 500 i all resistances, act 2 är däremot betydligt svårare. Börjar närma mig 700 i all resistances nu så ska väl ta mig an en progression run till helgen om inte GW2 tar upp för mycket tid

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av killen10:

...Allt du vill ha på vapen är int(MYCKET int, Vita suger.)...

Är det inte bättre att se till att man har mycket resistances på sina saker? Intelligence ger ju inte så mycket. 1000 int = 100 resist.

Det är svårt att hitta vapen med rätta stats :/

Medlem

Japp gick helt okej genom hell med munken. Men nu på inferno är det rätt tungt.

Alltså det är ju uppenbarligen något fel när vi måste hamstra resistance gear, fokusera på att dra upp både vitality och dps samt att uppmuntras att bara tanka med sköld.
Medans en klass som demon hunter kan typ bara fokusera på DPS. och tom med dålig gear är deras DPS fantastisk.
Dom kan tom fixa magic find och sånt, vilket är ytterst svårt att satsa på när man lirar munk.

Suger ordentligt detta har inte heller pengar att köpa de uber vapnen som behövs. Men det är väl blizzards plan så att vi ska handla på riktiga pengar AHt.

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av Neatherblade:

Champions som har fire chain, molten, shield, arcane, fast och wall är rena döden för min barbar. Blir dödad på 2 sekunder på hell. Har en dps på 3,4k vilket är ganska lite på hell. Jag har ingen större tur att få den gear jag behöver. Gjorde fyra hjälmar för 40k guld idag och ingen av dom var bra. Gillar inte random stats på crafting. Sen är det omöjligt att köpa något på AH då allting kostar mellan 250k till 2milj. Fantasi priser.

Kolla AH, min polare kör barb och han kötta igenom det mesta rätt så lätt på hell, jag kör wizard. Sätt max buy out limit på 15-25000, finns riktigt bra items som kan göra det hela lite lättare, vad jag kommer ihåg så låg han runt 10000 dps på Hell,

Som sagt, hell är ingenting i jämnförelse med Inferno. Klarade hell med full DPS barb utan problem.

Gear och en bra build är som krävs för att klara inferno. Act 1 klarade jag utan större problem när jag närmade mig 500 i all resistances, act 2 är däremot betydligt svårare. Börjar närma mig 700 i all resistances nu så ska väl ta mig an en progression run till helgen om inte GW2 tar upp för mycket tid

Jo vi har märkt det med, sjukt svårt på Inferno

Medlem

Folk inte har fattat än...vita är det sämsta staten för ALLA klasser.

Lirat en hel del med Munk nu, men har problem som fan med Act 3! Framförallt så är det ganska svårt att farma på ett så pass effektivt att man kan handla den gearen man behöver för nästa steg. Act 1 och 2 är enkelt för en förhållandevis liten peng, sådär 200k kan man säkert hitta full gear som pallar de. På act 3 kräver Meleeklasserna minst miljonsaker på var spot. och det farmandet som krävs för det, orkar jag bara inte. Hörde någon stans också att typ 70% av allt guld som cirkulerar är Wiz som farmat, tråkigt som fan.

Inaktiv
Skrivet av Soothsayer:

Hörde någon stans också att typ 70% av allt guld som cirkulerar är Wiz som farmat, tråkigt som fan.

Är ju ett tecken på att wizard är "trasig".

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Soothsayer:

Hörde någon stans också att typ 70% av allt guld som cirkulerar är Wiz som farmat, tråkigt som fan.

Är ju ett tecken på att wizard är "trasig".

Tvivlar på det. Sett många filmer på andra klasser som farmar act 4 inferno. Såg en barb göra diablo runs med 255mf innan nephalem buffen. Jag kör själv wizard, har visserligen inte världens bästa gear men jag dör väldigt lätt. Har runt 30k dps och 600+ to all resistance och dör som en fluga mot vissa fiender (vortex med chains, extra fast och teleporterare är pissiga). Wallers kan vara farliga om de lägger murarna på rätt sätt, ibland är det en fördel för mig. Men överlag känns det ändå som melee klasser har det tuffare. Barbs med def är en jäkligt bra komplettering till wizard atm då man inte behöver fokusera på att kitea så mycket så de olika klasserna har ju sina olika fördelar.

Medlem
Skrivet av killen10:

Folk inte har fattat än...vita är det sämsta staten för ALLA klasser.

Kan du förklara hur Vitality är sämst för barbarer? Det låter som total bullshit för mig.
Dex har väldigt mycket diminishing returns efter ca 10% dodge.
Int ger en del res som är bra, men du får endast 1 res per 10 int.

1 vit ger 35 hp.
Charge och Revenge som används för healing baseras på din maxhp.

Att kalla vit för sämsta staten är bara löjligt.

Medlem

Vad jag förstått av barbs så ska all res > > vit > %life > life on hit > def > str

Medlem
Medlem

Det är ju däremot så sjukt hur vi melee uppmuntras att fixa sköld, hamstra resistance, använda passive abilities mm för att ens ha en chans att överleva.
Och då har vi usel DPS, och kan inte i närheten grinda som DH eller Wizard.

Även om jag skulle satsa stenhårt på DPS med min munk. Så kommer jag ändå aldrig kunna mäta mig med en DH
Dessutom så skulle min överlevenad tom vara sämre just eftersom att jag måste gå in i närstid.

Tycker detta bara är gay. Vi förväntas fixa all slags gear. medans en DH bara behöver gå all in DPS.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Det är ju däremot så sjukt hur vi melee uppmuntras att fixa sköld, hamstra resistance, använda passive abilities mm för att ens ha en chans att överleva.
Och då har vi usel DPS, och kan inte i närheten grinda som DH eller Wizard.

Även om jag skulle satsa stenhårt på DPS med min munk. Så kommer jag ändå aldrig kunna mäta mig med en DH
Dessutom så skulle min överlevenad tom vara sämre just eftersom att jag måste gå in i närstid.

Tycker detta bara är gay. Vi förväntas fixa all slags gear. medans en DH bara behöver gå all in DPS.

"Även om jag skulle satsa stenhårt på DPS med min munk. Så kommer jag ändå aldrig kunna mäta mig med en DH" DHs är glasscannons, så det är väll inte så konstigt?
Däremot så dör en DH på typ 1 slag från act 2 och uppåt. medan en monk iaf kan tanka ett par st.


signatur

Rwa?

Inaktiv

De snackar i general chat om att Blizzard har skrivit att de skall patcha bort damage increase efter hur många man är i partyt.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Det är redan live... Mobs har mer liv men slår inte hårdare

12
Skriv svar