Medlem
Arma 2: DayZ

Finns det någon FZ grupp till denna fantastiska mod?
Om inte så borde vi dra ihop en!

Medlem
Skrivet av Muppel:

Finns det någon FZ grupp till denna fantastiska mod?
Om inte så borde vi dra ihop en!

Det är flera i vår IRC-kanal som lirar.
IRC-info:
http://www.fz.se/forum/allmant-snack/information-fz-irc-20701...


signatur

Have a good time!

Medlem

Jag fixade spelet idag ska bara ladda hem det sen hoppar jag in

Medlem

Jag är intresserad av starta en grupp, börjar bli lite tråkigt att springa runt ensam

Medlem

JAg gick in på några servrar, men det var natt så jag fick inte mycket gjort i mörkret. :/


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Haft ett jävla problem att få igång skiten. Fel på battleye, addonsen strula osv. Nu har allt lösts sig. Dock verkar alla servrarna överbelastade

Medlem

Dayz har ju inte helt otippat uppmärksamat Bohemia ordentligt:
http://kotaku.com/5910279/pc-zombie-darling-causes-sale-explo...


signatur
Medlem
Skrivet av Carlbark:

Dayz har ju inte helt otippat uppmärksamat Bohemia ordentligt:
http://kotaku.com/5910279/pc-zombie-darling-causes-sale-explo...

Han som skapat modden, jobbar också på just Bohemia Så de känner mycket väl till modden sedan tidigare De jobbar till och med på en patch för Arma2 som skall fixa buggar som både Dayz och en annan mod, tror det var project reality, råkat ut för.

Medlem

Jo, att det är sant, tyckte det var trevlig att dom fattade att dom hade a good thing going on bara. Trevligt att läsa sånt!


signatur
Medlem

gjorde en steam grupp ni gärna får haka på, verkade inte finnas någon svensk/skandinavisk hub sedan tidigare så nu finns det!

http://steamcommunity.com/groups/dayzscandinavia

Medlem

Om det är fler än jag som är sugna på att prova på denna mod så finns just nu Arma II Combined Operations (alltså både Arma II och expansionen Operation Arrowhead) som download på Amazon för endast 14.99$, alltså cirka 100kr. Vet inte hur länge det är så billigt, så ni bör passa på tycker jag!

Medlem

Jag gick med i gruppen. Inte blivit så mycket spelande nu på grund av Diablo3, samt att jag inte vill nöta ut spelet för mycket när det ännu är i Alfa. Spelat mycket med 2 amerikanare samt 2-3 australiensare som jag blev kompis med efter att jag skjutit ihjäl en utav dom (A)

Megadelux

Gick också med. (Tobias). Skaffade modden idag på inrådan av en vän via fejjan. Knappt hunnit testa då det mest varit natt på EU servrar..

Medlem
Skrivet av renod:

Gick också med. (Tobias). Skaffade modden idag på inrådan av en vän via fejjan. Knappt hunnit testa då det mest varit natt på EU servrar..

Spela då på Amerikanska. Så hemskt är det inte med 140 i ping i detta spelet.

Medlem

Fan blivit matförgiftad så inte orkat lira. Känns lite fult av mig o dra igång en grupp sen inte vara online. Kanske behövs några fler officerare i gruppen?

Ska adda alla er goa grabbar o få tummen ur o posta gruppen på andra svenska spelforum. Tips på var välkommet eller sprid själv!

Vill verkligen få igång något så man alltid kan hitta någon o spela med i samma tidszon

Medlem

jag använder en separat launcher för spelet, så man ser inte på mig på steam att jag spelar när jag väl spelar tyvärr :/ men skall försöka slänga ett öga på gruppen när jag väl gör det är med iaf.

Medlem
Skrivet av Scream112:

jag använder en separat launcher för spelet, så man ser inte på mig på steam att jag spelar när jag väl spelar tyvärr :/ men skall försöka slänga ett öga på gruppen när jag väl gör det är med iaf.

Har inte fått det att funka själv, ville prova beta patchen med voip men verkade inte få med Arma 2 bara OA i laddningen. Vad kör du för launcher?

Inaktiv

DayZ är precis så som ett zombie lir ska vara. Dock har jag inte spelat det själv pga dålig dator men har kollat på en del filmer på Youtube. Det är ju verkligen ett överlevnads spel med zombies och andra spelare som kan vara ett hot mot dig. Samt att man måste äta, dricka osv för och överleva är ett stort plus.

Hoppas de fortsätter med och göra det så realistiskt som möjligt för det behövs fler spel som detta.

Medlem

Otroligt roligt mod:)

Medlem

Har köpt det och det laddar ner Testa snart!

Skrivet av Elmacoo:

Har köpt det och det laddar ner Testa snart!

De flesta regionala sevrar är nog instälda på natt vid det här laget, och om någon tyckt att det varit mörkt i något annat spel tidigare så har de inte spelat DayZ


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Hej jag funderar på att testa day z modden, men har inte spelat så mkt arma så e ganska ny på det. så jag undrar om man bara kan hoppa in på en server och prova eller kommer man sabba för dom som redan är inne på den servern då? och sen är det six launcher som det står på deras hemsida att man ska använda för att joina games till day z?

Inaktiv
Skrivet av Alair:

Hej jag funderar på att testa day z modden, men har inte spelat så mkt arma så e ganska ny på det. så jag undrar om man bara kan hoppa in på en server och prova eller kommer man sabba för dom som redan är inne på den servern då? och sen är det six launcher som det står på deras hemsida att man ska använda för att joina games till day z?

Tips inför DayZ:
http://youtu.be/mOB7YGgREFg

Medlem

Launchern heter Sixlauncher och gör liver sjukt mycket lättare, den patchar både arma2 och dayz i samband med att du joinar ett game. Men som tidigare nämnts, den går inte genom steam, på gott o ont (mer gott )

Fan jag e sjukt ensam och trött på det. Alla man träffar är helt paranoida och flyr eller skjuter mot en och man får ha tur om dom svarar på voice in-game.

Sjukt svårt att hitta polare in-game när chatten e borttagen också.

Ska se om det e nåt liv på er irc kanal, tack för tipset!

Medlem

DayZ e jävligt kul och helt klart det nervigaste jag spelat sen Dungeon Master och Aliens Vs Predator (gamla pc-versionen).

Hör av er på skype om ni är spelsugna (sealance på skype)


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Spela DayZ första gången igår..
Jag står nära vatten, det är mörkt, det ser ut som det kan vara en pir jag står på. Jag springer omkring i mörkret i 15 minuter och hör zombies stöna och stånka runt mig.. försökte få fram ficklampan men fatta inte hur jag tar fram den.
Jag ser ett sken längre bort. Någon som springer med en ficklampa? Går mot ljuset. Det börjar höras mer och mer zombies runt mig. När jag kommit en bit på vägen mot ljuset så hamnar jag plötsligt i ett strålkastarljus. Det en är bil som åker mot mig.. Jag försöker komma framför bilen för å se om föraren kan få syn på mig, men jag antar personen i fråga tror jag är en zombie och bara åker förbi. Jag följer efter bilen men får tillslut fly fältet då zombierna börjar bli många runt om mig, de går också i spåret efter bilen.
Efter att i panik sprungit ut i mörkret för att bli fri från alla zombies så vet jag inte var jag är eller var jag är på väg.

Så jag bestämmer mig för att byta server för att se om jag kan få spela på dagen.
Jag byter server och där var det dag. Jag börjar på en strand och går en bit mot ett par hus. Där får jag direkt 7 zombier efter mig.. jag springer som en galning upp mot en skog och zombierna börjar släppa en efter en men det är en ihärdig jävel som vägra släppa.. efter en tid i skogen blev jag äntligen själv efter att bestigit en kulle och löpt ner till en liten sjö som jag hoppa i. Från sjön ser jag en del småhus långt bort och bestämmer mig för att gå dit. Men med tanke på hur det gick sist så lägger jag mig ner denna gången och kryper hela vägen dit. Det blir 15-20 minuter av krypande för att komma fram och hela tiden hör jag zombier som drar sina ben fram runt om mig.
Tyvärr hitta jag i princip inget i husen.. dörrarna går inte att öppna. Det kommer mer zombies och det sluta med att jag får fly fältet ännu en gång, men denna gång hittar jag ett litet hus nära stranden som har en öppen dörr..


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Söker några sköningar att lira med ikväll:

Är 21 år och gillar taktik lir.

Z3tterlund på skype.

1
Skriv svar