Förundras av nästa generations Final Fantasy

Robot
Förundras av nästa generations Final Fantasy

Square Enix visar upp deras grafikmotor Luminous, tänkt för att bidra till nästa generations titlar. Dagens teknikdemo skönjer vad som komma skall.

#square-enix, #final-fantasy-versus-xiii-3


Medlem
Förundras av nästa generations Final Fantasy

Ser inte ut som ett typiskt Final Fantasy! Intriguing to say the least.. *Strokes beard*

Medlem

O_o Jag trodde inte de skulle komma så långt redan nästa generation. Jag tror jag väntar tills nästa generation är här innan jag tror på det.

De har nästan nått det jag ser som målet för grafik i spel.

Medlem

Nämen! Det börjar äntligen hända något.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Inte speciellt intressant film men snyggt var det bannemig.

Medlem
Medlem

Inte riktigt lika vass som motorn i SW 1313, men fortfarande riktigt härlig!

Äntligen börjar next gen grafiken att komma (L)
Det är bara dags att spara ihop slantarna till hårdvara


signatur

Game long and prosper

Medlem

Efter dom senaste FF spelen har jag nästan gett upp hoppet.. Jag hoppas att dom kan, någon gång igen, göra en vettig story med karaktärer som faktiskt har, ja en karaktär.
Edit: Det såg riktigt bra ut men, jag ''bryr'' mig inte om grafiken lika mycket som storyn och karaktärerna. Jag klagar absolut inte om det ser bra ut som den här trailern gjorde, men lägg mer tid på att utveckla story!

Medlem

Det är möjligt att spelmotorn klarar detta (även fast jag tror man efterbehandlat detta), men det behöver inte betyda att nästa generations konsoller klarar det...
Minns ni de första bilderna av Motorstorm till PS3? Betydligt mer imponerande än grafiken i det färdiga spelet.

Detta var grymt imponerande, men ta det med en nypa salt

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Det är möjligt att spelmotorn klarar detta (även fast jag tror man efterbehandlat detta), men det behöver inte betyda att nästa generations konsoller klarar det...
Minns ni de första bilderna av Motorstorm till PS3? Betydligt mer imponerande än grafiken i det färdiga spelet.

Detta var grymt imponerande, men ta det med en nypa salt

Tydligen hade filmen visats upp för press, och för att bevisa att det inte var förrenderat visade de om filmen med andra hårfärger på karaktärerna, genom att ändra parametrar osv. Salt är dock alltid användbart när folk vill marknadsföra sina nya grejor ^^


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Såg riktigt bra ut

Medlem

Snyggt som attans men inte sjutton var det Final Fantasy.

Medlem

Bra grund. Men som ett gäng har nämnt, det känns inte "Final Fantasy", så att säga Fast det har dom sista spelen inte gjort heller å andra sidan.

Ser hellre ett djupare/bättre fightingsystem och story än en massa bling dock.

Kan t.ex Capcom komma undan med att göra nyreleaser av Mega Man i klassisk stil, så borde Squenix kunna göra något liknande med Final Fantasy ;p Saknar dom öppna världarna från tidigare spel, fast jag får väl erkänna att jag inte kört XIII-2, så det kanske är öppnare?

Medlem

Nu är det dags för en Remake av FFVII!

Medlem

Nästa konsolgeneration kan inte komma fort nog imo, den där grafiken skulle inte sitta helt fel ^^

Medlem

det där är knappast rendrerat på en consol med specs som hitils läcket ut på dom.

hoppas dom släpper lite titlar till pc snart ... ff8 var ett tag sedan ...

Medlem

För en som aldrig riktigt kommit in i FF-serien, hur funkar alla de här uppföljarna egentligen?
Om jag skulle gå och köpa ett av de senare titlarna, skulle jag då gå miste om massor då jag inte spelat föregångarna?
Eller är varje spel som en slags nystart?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

För en som aldrig riktigt kommit in i FF-serien, hur funkar alla de här uppföljarna egentligen?
Om jag skulle gå och köpa ett av de senare titlarna, skulle jag då gå miste om massor då jag inte spelat föregångarna?
Eller är varje spel som en slags nystart?

Allt utom X-2 och XIII-2 är fristående. Vet inte hur det ser ut på den bärbara fronten, där finns det spin-offs och uppföljare lite hursomhelst.

Medlem
Skrivet av daver:
Skrivet av Newklear:

För en som aldrig riktigt kommit in i FF-serien, hur funkar alla de här uppföljarna egentligen?
Om jag skulle gå och köpa ett av de senare titlarna, skulle jag då gå miste om massor då jag inte spelat föregångarna?
Eller är varje spel som en slags nystart?

Allt utom X-2 och XIII-2 är fristående. Vet inte hur det ser ut på den bärbara fronten, där finns det spin-offs och uppföljare lite hursomhelst.

Men XIII är fristående, så XIII-2 är endast icke-fristående p.g.a att det är en direkt uppföljare till XIII?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

The day when we can play CGI is finally comming....


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av daver:
Skrivet av Dunder:

För en som aldrig riktigt kommit in i FF-serien, hur funkar alla de här uppföljarna egentligen?
Om jag skulle gå och köpa ett av de senare titlarna, skulle jag då gå miste om massor då jag inte spelat föregångarna?
Eller är varje spel som en slags nystart?

Allt utom X-2 och XIII-2 är fristående. Vet inte hur det ser ut på den bärbara fronten, där finns det spin-offs och uppföljare lite hursomhelst.

Men XIII är fristående, så XIII-2 är endast icke-fristående p.g.a att det är en direkt uppföljare till XIII?

Ja, XIII och XIII-2 hör ihop. Jag antar att det är detsamma med X och X-2 då det finns ett karaktärsöverlapp, men jag har inte spelat mer än någon timme av X och inget alls av X-2 så jag är inte helt säker.

Medlem

Vad körs den i realtid på? Inte ens PC-spelen har ju denna grafik i nuläget.

Medlem

instabuy på ff7 med den grafikmotorn!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Snart kan Blizzards cinematics team börja leta nya jobb om den här tekniken får spridning

Medlem
Skrivet av Paladia:

Vad körs den i realtid på? Inte ens PC-spelen har ju denna grafik i nuläget.

Next-Gen? Så förmodligen rullar det på en rätt så buffad PC.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Paladia:

Vad körs den i realtid på? Inte ens PC-spelen har ju denna grafik i nuläget.

Körs på en PC. Så jo, grafiken finns.

Medlem
Skrivet av Cordayne:

Ser inte ut som ett typiskt Final Fantasy! Intriguing to say the least.. *Strokes beard*

Inte FF?!

Kristaller, magi, summons, episka vyer, färgstärka kläder, starka karaktärer, terrorgrupper och monster - det är ju FF i ett nötskal!

Medlem
Skrivet av Paladia:

Vad körs den i realtid på? Inte ens PC-spelen har ju denna grafik i nuläget.

Bara för att de flesta PC-spelen inte har denna grafiken så betyder det ju inte att det inte finns tillräckligt med kraft i datorerna för att driva den.

Grafiken i BF3 är inte helt illa den heller.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Paladia:

Vad körs den i realtid på? Inte ens PC-spelen har ju denna grafik i nuläget.

Bara för att de flesta PC-spelen inte har denna grafiken så betyder det ju inte att det inte finns tillräckligt med kraft i datorerna för att driva den.

Grafiken i BF3 är inte helt illa den heller.

Ja, nu var ju dock frågan vad de kör på för något. Att det är en dator av någon form är relativt uppenbart.

Medlem
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Paladia:

Vad körs den i realtid på? Inte ens PC-spelen har ju denna grafik i nuläget.

Bara för att de flesta PC-spelen inte har denna grafiken så betyder det ju inte att det inte finns tillräckligt med kraft i datorerna för att driva den.

Grafiken i BF3 är inte helt illa den heller.

Ja, nu var ju dock frågan vad de kör på för något. Att det är en dator av någon form är relativt uppenbart.

Vad det är för speccs på datorn tror jag inte de säger... Men det krävs ingen uppsättning av
quad-GPU 's, direkt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar