Wii U – full HD, Radeon-grafik och hdmi-stöd

Robot
Wii U – full HD, Radeon-grafik och hdmi-stöd

Nintendo är ikapp de gamla konsolerna, men ännu oklart hur långt före de kommer ligga i prestandaracet.

#nintendo


Medlem
Wii U – full HD, Radeon-grafik och hdmi-stöd

Jag överväger skrämmande nog en sån här till min son - beroende på vad priset blir. Det borde ju släppas en massa Pokemon/Beyblade och sånt till den tycker man.
Något humm om priset?

edit: ser nu ca 5000 på webhallen. Är det det slutgiltiga priset eller?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag överväger skrämmande nog en sån här till min son - beroende på vad priset blir. Det borde ju släppas en massa Pokemon/Beyblade och sånt till den tycker man.
Något humm om priset?

edit: ser nu ca 5000 på webhallen. Är det det slutgiltiga priset eller?

Det verkar som priset kommer att landa på runt 5000 ja

Skrivet av Ankh:

Jag överväger skrämmande nog en sån här till min son - beroende på vad priset blir. Det borde ju släppas en massa Pokemon/Beyblade och sånt till den tycker man.
Något humm om priset?

edit: ser nu ca 5000 på webhallen. Är det det slutgiltiga priset eller?

Nej, det är bara en preliminär gissning. Det finns inga prisuppgifter alls

Medlem

Alltså den måste kosta under 4000 kr, annars kommer ingen att vilja köpa den, liksom Xbox 360 ligger på just under 2000:-

Medlem

Hej Nintendo. Välkommen till 2000-talet och HD-grafik.

Medlem
Skrivet av luftman:

Alltså den måste kosta under 4000 kr, annars kommer ingen att vilja köpa den, liksom Xbox 360 ligger på just under 2000:-

Det var ju rykten som sa att släpppriset i Japan skulle ligga på runt 3000kr. Lär ju inte bli 66% dyrare i Sverige?

Läste "IBM-Processor..." och facepalmade direkt.

"12 cm" hur stor är en vanlig cd? (orkarintegoogla)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Överväger att köpa en sådan här till mig själv när fler spel röjts, skulle vilja ha lite sköna casualspel, har tröttnat stenhårt på framför allt shooters men även andra genrer. Saknar fan bra plattformare, kommer den vara bakåtkompatibel förresten?

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Läste "IBM-Processor..." och facepalmade direkt.

kan du nåt om konsoler?

Medlem

Det här blir definitivt ett köp!

Medlem

Att nu hinna ikapp sex-sju år gamla konsoler när det gäller grafisk kapacitet känns fan ganska meh.

Ser inte riktigt anledningen att köpa WiiU, känns som ännu en gimmick pryl som man tröttnat på efter tre veckor.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag överväger skrämmande nog en sån här till min son - beroende på vad priset blir. Det borde ju släppas en massa Pokemon/Beyblade och sånt till den tycker man.
Något humm om priset?

edit: ser nu ca 5000 på webhallen. Är det det slutgiltiga priset eller?

Några 5000kr kommer den inte att kosta. Det spekuleras att den max kommer kosta $300, vilket med svensk moms motsvarar runt 2700kr. Priset på Webhallen är bara preliminärt, och ligger så där högt för att avskräcka folk från att boka den redan nu. Wii U kommer garanterat inte att kosta 1kr över 3000kr. Över det så skjuter Nintendo sig själva i foten då deras största målgrupp är barnfamiljer som inte vill lägga ut allt för mycket pengar på ett TV-spel. Wii kostade 2500kr vid relase, och Gamecube har jag för mig kostade 2000kr vid relase, och detta är en prisklass som även Wii U måste slå sig in på för att bli en storsäljare.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Ankh:

Jag överväger skrämmande nog en sån här till min son - beroende på vad priset blir. Det borde ju släppas en massa Pokemon/Beyblade och sånt till den tycker man.
Något humm om priset?

edit: ser nu ca 5000 på webhallen. Är det det slutgiltiga priset eller?

Några 5000kr kommer den inte att kosta. Det spekuleras att den max kommer kosta $300, vilket med svensk moms motsvarar runt 2700kr. Priset på Webhallen är bara preliminärt, och ligger så där högt för att avskräcka folk från att boka den redan nu. Wii U kommer garanterat inte att kosta 1kr över 3000kr. Över det så skjuter Nintendo sig själva i foten då deras största målgrupp är barnfamiljer som inte vill lägga ut allt för mycket pengar på ett TV-spel. Wii kostade 2500kr vid relase, och Gamecube har jag för mig kostade 2000kr vid relase, och detta är en prisklass som även Wii U måste slå sig in på för att bli en storsäljare.

Tack för ditt utförliga svar - då kanske man kan slamdunka fram cash nog till att köpa den åt gossen. iofs, efter att ha sett Zombie liret kan jag ju lätt säga att min son ska tvingas bli intresserad av zombiespel...för sin fars skull!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Läste "IBM-Processor..." och facepalmade direkt.

Och det är något fel med att använda IBM Processorer?

Xbox 360 har IBM, Wii har IBM, och Playstation 3 har IBM "Cell är det IBM som står för designen och Sony och Toshiba har stått för pengarna."

Medlem

Diggar att om man kör med två st WiiU kontroller så halveras FPSen.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Ankh:

Jag överväger skrämmande nog en sån här till min son - beroende på vad priset blir. Det borde ju släppas en massa Pokemon/Beyblade och sånt till den tycker man.
Något humm om priset?

edit: ser nu ca 5000 på webhallen. Är det det slutgiltiga priset eller?

Några 5000kr kommer den inte att kosta. Det spekuleras att den max kommer kosta $300, vilket med svensk moms motsvarar runt 2700kr. Priset på Webhallen är bara preliminärt, och ligger så där högt för att avskräcka folk från att boka den redan nu. Wii U kommer garanterat inte att kosta 1kr över 3000kr. Över det så skjuter Nintendo sig själva i foten då deras största målgrupp är barnfamiljer som inte vill lägga ut allt för mycket pengar på ett TV-spel. Wii kostade 2500kr vid relase, och Gamecube har jag för mig kostade 2000kr vid relase, och detta är en prisklass som även Wii U måste slå sig in på för att bli en storsäljare.

Det har redan skjutit sig själv i foten när det kommer till barn familjer, bara kolla på kontrollen vilka mindre barn kommer kunna spela med den? Sedan hur läge håller den i handen på en 7 åring?

Medlem

Frågan är om den verkligen renderar i 1080p eller om den renderar till 720p och sedan skickar det som en 1080p signal till tvn? (ala Halo 3 som kör typ 640p och sedan skickar ut 720p)

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

"12 cm" hur stor är en vanlig cd? (orkarintegoogla)

Står att en vanlig cd-skiva också är 12 cm.
http://en.wikipedia.org/wiki/Compact_Disc#Disc_shapes_and_dia...

Medlem

väntar nog hellre på sonys eller microsofts nästa konsoll

Medlem

Geoff fråga Reggie och Reggie sa att den skulle "kriga" i samma prislängd som 360 o ps3 om jag förstog rätt så jag tror den kommer kosta runt 2500 max!!

Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Ankh:

Jag överväger skrämmande nog en sån här till min son - beroende på vad priset blir. Det borde ju släppas en massa Pokemon/Beyblade och sånt till den tycker man.
Något humm om priset?

edit: ser nu ca 5000 på webhallen. Är det det slutgiltiga priset eller?

Några 5000kr kommer den inte att kosta. Det spekuleras att den max kommer kosta $300, vilket med svensk moms motsvarar runt 2700kr. Priset på Webhallen är bara preliminärt, och ligger så där högt för att avskräcka folk från att boka den redan nu. Wii U kommer garanterat inte att kosta 1kr över 3000kr. Över det så skjuter Nintendo sig själva i foten då deras största målgrupp är barnfamiljer som inte vill lägga ut allt för mycket pengar på ett TV-spel. Wii kostade 2500kr vid relase, och Gamecube har jag för mig kostade 2000kr vid relase, och detta är en prisklass som även Wii U måste slå sig in på för att bli en storsäljare.

Det har redan skjutit sig själv i foten när det kommer till barn familjer, bara kolla på kontrollen vilka mindre barn kommer kunna spela med den? Sedan hur läge håller den i handen på en 7 åring?

Ja, jag undrar vem som ska köpa Wii U egentligen?

Casual & Barnfamiljerna har redan Wii o majoriteten kommer va nöjda några år till.

Hardcore fansen har fortf inte sett något spel de kommer springa ut o köpa en konsol för.

Medlem

Fast IBM-processor och AMD-grafik visste vi ju redan, vore fint med lite mer detaljerad information. Fast nu fick vi veta att man kommer behöva betala för en svindyr hårddisk till konsolen.

Medlem

Eget format på skivorna ser jag, som nintendos föregående konsoler. Men jag undrar, kommer den kunna spela CD-, DVD- och Bluray-skivor? Kommer man kunna lagra film på den för att spela upp?

Om den gör det funderar jag seriöst på att ersätta mitt PS3 med denna som mediacenter. Touchscreenen kan vara ett ypperligt tillbehör, som de där fake Samsung Galaxy S2orna som följer med Samsungs SMART-TV.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Skrivet av Gandir:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Läste "IBM-Processor..." och facepalmade direkt.

Och det är något fel med att använda IBM Processorer?

Xbox 360 har IBM, Wii har IBM, och Playstation 3 har IBM "Cell är det IBM som står för designen och Sony och Toshiba har stått för pengarna."

Om varenda jävla konsol använder CPU'er från ett märke som knappt finns längre kanske förklarar dålig prestanda! Tackar.

Medlem

Wii U blir lätt den konsol som jag införskaffar mig av nästa generation

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Läste "IBM-Processor..." och facepalmade direkt.

Och det är något fel med att använda IBM Processorer?

Xbox 360 har IBM, Wii har IBM, och Playstation 3 har IBM "Cell är det IBM som står för designen och Sony och Toshiba har stått för pengarna."

Om varenda jävla konsol använder CPU'er från ett märke som knappt finns längre kanske förklarar dålig prestanda! Tackar.

Dålig prestanda? Kanske är dålig prestanda på Wii möjligen, men knappast att Xbox 360 och Playstation 3 har dålig prestanda med tanke på ålder.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Läste "IBM-Processor..." och facepalmade direkt.

Och det är något fel med att använda IBM Processorer?

Xbox 360 har IBM, Wii har IBM, och Playstation 3 har IBM "Cell är det IBM som står för designen och Sony och Toshiba har stått för pengarna."

Om varenda jävla konsol använder CPU&#039;er från ett märke som knappt finns längre kanske förklarar dålig prestanda! Tackar.

Vänta lite här nu, ett märke som knappt finns längre? Hahahahaha ditt troll, kryp tillbaka till din grotta!

Men det är klart när man har en omsättning på bara 106,916 miljarder dollar, så är man ju knappt befintlig här i världen.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av dmncr_:

Frågan är om den verkligen renderar i 1080p eller om den renderar till 720p och sedan skickar det som en 1080p signal till tvn? (ala Halo 3 som kör typ 640p och sedan skickar ut 720p)

halo 3 var ett spel,, detta är en konsol,,. dom uppgifter som finns är att den har stöd för full hd,, sen är det upp till spelutvecklarna hur dom gör sina spel,, men om vi antar att uppgifternma i artikeln stämmer så är det ju knasigt om ngn skulle göra ett spel som inte ens är i 720 p till en konsol med hdmi 1,4 och stöd för full hd år 2012

123
Skriv svar