Lär känna Dawn i Nvidias nya teknikdemo

Robot
Lär känna Dawn i Nvidias nya teknikdemo

I A New Dawn återkommer fén Dawn, som senast sågs i en teknikdemo 2002. Hur långt har grafik och fysik kommit sedan dess?

#nvidia


Medlem
Lär känna Dawn i Nvidias nya teknikdemo

Det har hänt en del på 10 år..

tka
Medlem

NVidia halkar efter mer och mer.

Medlem
Skrivet av vaskee:

Det har hänt en del på 10 år..

Dock ser håret från 2002 tech demo typ bättre ut än dagens hår i spel

Så en nypa salt är säkert bra här med. Hoppas vi kan få bra hår i NextGen är verkligen på tiden.

Trodde först det var Tera jag såg.

"åtminstone dubbla GTX 670". om någon ser min plånbok, hör gärna av er, den sågs senast springandes i panik nerför E4:an.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Trodde först det var Tera jag såg.

"åtminstone dubbla GTX 670". om någon ser min plånbok, hör gärna av er, den sågs senast springandes i panik nerför E4:an.

Hehe, min tanke precis. Hur ska man ha råd med allt ögongodis? xD


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Traveller in time:

Trodde först det var Tera jag såg.

"åtminstone dubbla GTX 670". om någon ser min plånbok, hör gärna av er, den sågs senast springandes i panik nerför E4:an.

Hehe, min tanke precis. Hur ska man ha råd med allt ögongodis? xD

Detta är dock ett techdemo, ögongodis i all ära så är det mest gjort för att stressa GPUn maximalt.

Medlem

Väntade mig mer. Deras bloom på blommorna såg inte bra ut alls, hon såg ut som hon svävade ovanför lianen istället för att sitta på den och håret rörde sig VÄLDIGT dåligt. Löven var dock väldigt fina.

Medlem

Känns som att Nvidias techdemos var mer imponerande förut. Jag minns fortfarande den där djungeln med svampar från 2003 eller vad det var och det ser fortfarande snyggt ut.

Visst fén är väl söt men de där hårdvarukraven är enligt mig oskäliga med de 10 åren i åtanke. Det låter som de medvetet gjort den där lilla scenen så onödigt krävande som bara möjligt för att ge ytterligare en svag anledning att köpa deras nyaste grafikkort, jag har faktiskt svårt att tro annat just nu. Dagens fetdyra speldatorer har fortfarande svårt att driva det 4 ½ år gamla Crysis så visst har utvecklingen trampat en hel del vatten sedan dess.

Jag hoppas på ett lite matnyttigare framsteg vid nästa Direct X, lite mer som när Valve demonstrerade DX9 med deras grymt optimerade Half Life 2. Minns vilket köpsug man fick när techdemot visade saker man faktiskt skulle få ta del av i själva spelet. Länkar här under till en nostalgitripp på hög nivå ^^

http://www.youtube.com/watch?v=4ddJ1OKV63Q&feature=related

Medlem
Skrivet av Pulkafettot:

Väntade mig mer. Deras bloom på blommorna såg inte bra ut alls, hon såg ut som hon svävade ovanför lianen istället för att sitta på den och håret rörde sig VÄLDIGT dåligt. Löven var dock väldigt fina.

Det ska visa vad som kan göras de försöker inte göra det hundra procent realistiskt, de vill bara visa hur det kans e ut när håret rör sig t.ex...

Medlem

"I A New Dawn återkommer fén Dawn, som senast sågs i en teknikdemo 2002. Hur lågt har grafik och fysik kommit sedan dess?" Långt*

OT: Fan va snyggt

Inaktiv

Tio år till nästa. Då hoppas jag att det körs i 4K 3D på acceptabel framerate och ser mer fotorealistiskt ut


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem
Skrivet av Floffe:

Tio år till nästa. Då hoppas jag att det körs i 4K 3D på acceptabel framerate och ser mer fotorealistiskt ut

Om tekniken fortsätter som den gör så är vi mycket längre än så om 10 år.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av Pulkafettot:

Väntade mig mer. Deras bloom på blommorna såg inte bra ut alls, hon såg ut som hon svävade ovanför lianen istället för att sitta på den och håret rörde sig VÄLDIGT dåligt. Löven var dock väldigt fina.

Det ska visa vad som kan göras de försöker inte göra det hundra procent realistiskt, de vill bara visa hur det kans e ut när håret rör sig t.ex...

Ja, texturerna såg ju bra ut men animationerna och fysiken är väl inget de la någon värst tyngd på vilket för mig gjorde hela demot 50% kassare att se på.

*Uppdatering*:
Plånboken sågs senast i Blekinge när den sprang förbi
"Gurras mack och livs", skrikande "Aldrig aldrig aldrig
glöm det!"


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Kolla hellre in

- BEYOND: TWO SOULS www.youtube.com/watch?v=yFxAJ3eaaC8

Agnes philosophy www.youtube.com/watch?v=UVX0OUO9ptU

för asbra grafik och känslouttryck på karaktärerna.. Helt sjukt. Detta ser mest tråkigt ut i jämförelse.


signatur

K9
:.:

Skrivet av absimilard:

Kolla hellre in

- BEYOND: TWO SOULS www.youtube.com/watch?v=yFxAJ3eaaC8

Agnes philosophy www.youtube.com/watch?v=UVX0OUO9ptU

för asbra grafik och känslouttryck på karaktärerna.. Helt sjukt. Detta ser mest tråkigt ut i jämförelse.

Okej, jag är såld. De där var riktigt imponerande. Bara de är optimerade lika bra så det inte drar för mycket från sparkontot när det nu måste köpas nytt grafikkort.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av absimilard:

Kolla hellre in

- BEYOND: TWO SOULS www.youtube.com/watch?v=yFxAJ3eaaC8

Agnes philosophy www.youtube.com/watch?v=UVX0OUO9ptU

för asbra grafik och känslouttryck på karaktärerna.. Helt sjukt. Detta ser mest tråkigt ut i jämförelse.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120605/efter-heavy-rain-k...
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120606/forundras-av-nasta...


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av absimilard:

Kolla hellre in

- BEYOND: TWO SOULS www.youtube.com/watch?v=yFxAJ3eaaC8

Agnes philosophy www.youtube.com/watch?v=UVX0OUO9ptU

för asbra grafik och känslouttryck på karaktärerna.. Helt sjukt. Detta ser mest tråkigt ut i jämförelse.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120605/efter-heavy-rain-k...
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120606/forundras-av-nasta...

Ja det är samma, ja?


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av absimilard:
Skrivet av Harpa:
Skrivet av absimilard:

Kolla hellre in

- BEYOND: TWO SOULS www.youtube.com/watch?v=yFxAJ3eaaC8

Agnes philosophy www.youtube.com/watch?v=UVX0OUO9ptU

för asbra grafik och känslouttryck på karaktärerna.. Helt sjukt. Detta ser mest tråkigt ut i jämförelse.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120605/efter-heavy-rain-k...
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120606/forundras-av-nasta...

Ja det är samma, ja?

Åh, jag var nog rätt trött när jag skrev där. Jag tycker filmerna du länkade till är väldigt intressanta, och det ska bli riktigt skoj att se vad som finns bakom hörnet i spelgrafisk/fysisk väg. Jag menar, snart är det trots allt dags för nästa generation Sen tänker jag mig att Nvidias presentation är till för att pressa grafikkortet på ett annat sätt än de andra två – de har ju mer av ett storybaserat presentationsmönster (även om det är läckert, och Beyond är ju till och med till massa år gamla PS3!).


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Harpa:

Åh, jag var nog rätt trött när jag skrev där. Jag tycker filmerna du länkade till är väldigt intressanta, och det ska bli riktigt skoj att se vad som finns bakom hörnet i spelgrafisk/fysisk väg. Jag menar, snart är det trots allt dags för nästa generation Sen tänker jag mig att Nvidias presentation är till för att pressa grafikkortet på ett annat sätt än de andra två – de har ju mer av ett storybaserat presentationsmönster (även om det är läckert, och Beyond är ju till och med till massa år gamla PS3!).

Ja det ser fantastiskt ut. Särskilt FF filmen som ju ska vara körd i realtid, vad det nu egentligen innebär. Snyggt är det iaf

Jag är aningen aningen mindre psykad över Beyond sedan jag såg att det är mycket QT events. De säger att det ända är väldig variation i vad som händer beroende på hur man lyckas, men jag tyckte det fick en liten railroad känsla över sig :/ När "spiriten" tar över soldater verkar man inte ha så mycket alternativ över vad de ska göra T.ex..

Ser sjukt bra ut i alla fall.


signatur

K9
:.:

Medlem

Detta är imponerande!! det kan köras i en vanlig laptop med hyffsad processor. http://www.youtube.com/watch?v=00gAbgBu8R4&feature=related Detta är ju bara för att dom ska sälja bättre. Men seriöst, vem köper ett nytt grafik-kort bara för ett litet demo? Detta används ju inte i spel...

1
Skriv svar