Har ni nån bra film tips? Skriv här!

Medlem
Har ni nån bra film tips? Skriv här!

Hej! Jag tänkte om ni hade bra förslag för filmer som är action, sci-fi, fantasy , drama. Jag tänkte också att ni kunde hjälpa mig hitta filmer som liknar Underworld, Iron man, Watchmen och typ Resident evil. Kom gärna med massor av förslag som dem här genrerna och förlagen jag har skrivit!

Sci-Fi skräckis i charmig svart-vit från vågen av rädslan för kallt krig i 50-talets Amerika: "THEM!"
Gigantiska myror anfaller!
sjukt mysigt retro explotation som inspirerade uppdraget "THOSE!" i Fallout 3 (Eld myror om ni mins)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Personlig favorit är "The Fall", snyggt filmad, bra berättat och allmänt awesome film.

KoP
Medlem

Event horizon. Underskattad sci-fi horror och personlig favorit.

Medlem

"God Bless America" är mycket bra. -regisserad av Bobcat Goldtwaith (ja, Zed från polisskolan filmerna)
Påminner om "Falling Down" och "Super".


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Såg nyligen filmen Drive som var bättre än vad jag väntade mig.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Iron Sky var märkligt nog ganska underhållande.

Medlem

Glömde säga att jag vill helst att ni ger tips för 2004+ års filmer som liknar underworld,iron man och watchmen. Men tack så mycket för tipsen ändå!:))

Ish
Medlem
Skrivet av Zymac:

"God Bless America" är mycket bra. -regisserad av Bobcat Goldtwaith (ja, Zed från polisskolan filmerna)
Påminner om "Falling Down" och "Super".

+10


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

KoP
Medlem
Skrivet av Zymac:

"God Bless America" är mycket bra. -regisserad av Bobcat Goldtwaith (ja, Zed från polisskolan filmerna)
Påminner om "Falling Down" och "Super".

Finns den att köpa än?

Medlem
Skrivet av Zymac:

"God Bless America" är mycket bra. -regisserad av Bobcat Goldtwaith (ja, Zed från polisskolan filmerna)
Påminner om "Falling Down" och "Super".

Tack så mycket ska se God Bless America, tack som fan Zymac!:)

Filmer som liknar Underworld, Då finns: Priest
Van Hellsing: Inte en favorit, men den existerar.

sen finnsGreen Lantern

Men mina favoriter när det kommer till sådana filmer är ända The Shadow, och The Rocketeer, och även
Sky Captain and the world of tomorrow.

Några är ostiga som brie, men oj vad underhållande.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Filmer som liknar Underworld, Då finns: Priest
Van Hellsing: Inte en favorit, men den existerar.

sen finnsGreen Lantern

Men mina favoriter när det kommer till sådana filmer är ända The Shadow, och The Rocketeer, och även
Sky Captain and the world of tomorrow.

Några är ostiga som brie, men oj vad underhållande.

Nice såg intressanta ska kolla igenom dem tack så mycket!:)

Medlem

Nosferatu (Nosferatu, eine Symphonie des Grauens)
http://www.imdb.com/title/tt0013442/


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

"Lite" för gammal för vad han söker, Men ABSOLUT något ni alla måste se.
Filmhistoriskt näringsfull, Förbjöds att visas då bram stokers änka höll i dracula rättigheterna, och likheterna är slående. Nästan alla exemplar förstördes eller gick förlorade, filmen finns idag endast tack vara försiktig förvaring av filminstitut, vars kopior klipptes ihop med exemplar som varit i ägo hos filmentusiaster. Filmen är ett skolexempel i Tysk Expressionism filmkonst, samt som extra kuriosa kan jag tillägga att filmen förbjöds av den svenska filmcensuren i hela sextio år, varför? riktigt bra fråga utan helt klara svar, vi vet helt enkelt inte. skumt.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

"Lite" för gammal för vad han söker, Men ABSOLUT något ni alla måste se.
Filmhistoriskt näringsfull, Förbjöds att visas då bram stokers änka höll i dracula rättigheterna, och likheterna är slående. Nästan alla exemplar förstördes eller gick förlorade, filmen finns idag endast tack vara försiktig förvaring av filminstitut, vars kopior klipptes ihop med exemplar som varit i ägo hos filmentusiaster. Filmen är ett skolexempel i Tysk Expressionism filmkonst, samt som extra kuriosa kan jag tillägga att filmen förbjöds av den svenska filmcensuren i hela sextio år, varför? riktigt bra fråga utan helt klara svar, vi vet helt enkelt inte. skumt.

Spännande. Vilken film var detta sa du?

Nosferatu, som Tybalt tipsade om. Be warned! det är en stumfilm jag vet att folk kan ha lite svårt för stumfilmer.

Blue Öyster Cult skrev en låt om filmen. Grym film, grymt band.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Nosferatu, som Tybalt tipsade om. Be warned! det är en stumfilm jag vet att folk kan ha lite svårt för stumfilmer.

Blir till att se den då.

Medlem
Medlem

Jag fastnade ganska så mycket för "Returner", inte världens mest originella koncept men ändå underhållande rakt igenom.

Medlem

Det där såg mycket intressant ut tack så mycket!!:)))

Medlem
Skrivet av mrmanman:

2 sköna filmer tack tackar

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

"Lite" för gammal för vad han söker, Men ABSOLUT något ni alla måste se.
Filmhistoriskt näringsfull, Förbjöds att visas då bram stokers änka höll i dracula rättigheterna, och likheterna är slående. Nästan alla exemplar förstördes eller gick förlorade, filmen finns idag endast tack vara försiktig förvaring av filminstitut, vars kopior klipptes ihop med exemplar som varit i ägo hos filmentusiaster. Filmen är ett skolexempel i Tysk Expressionism filmkonst, samt som extra kuriosa kan jag tillägga att filmen förbjöds av den svenska filmcensuren i hela sextio år, varför? riktigt bra fråga utan helt klara svar, vi vet helt enkelt inte. skumt.

Kul att se att det finns folk med smak här.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av mrmanman:

The Mist, rätt spännande film. Gillar slutet!

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av mrmanman:

The Mist, rätt spännande film. Gillar slutet!

Sorglig slut tho..

Medlem

Har du inte sett " Shogun Assassin " så är det ju ett måste,, men se till att välja directors cut (long version)
denna film var totalförbjuden i Sverige i många år,, fast det säger ju inte ett skit när den svenska censuren är som den är


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Arda:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av mrmanman:

The Mist, rätt spännande film. Gillar slutet!

Sorglig slut tho..

Men oväntat!
Tycker annars att de flesta amerikanska filmer, främst hollywood dynga, är så oerhört förutsägbart.

1
Skriv svar