Kinect-styrd GPS i Forza Horizon

Robot
Kinect-styrd GPS i Forza Horizon

"Visa vägen till GÖÖÖÖTEEEBOOORRRG!" och du får upp precis de pilar på displayen som du vill.

#forza-horizon


Medlem
Kinect-styrd GPS i Forza Horizon

Finns redan tre spel i denna serie och det finns en uppsjö bilspel. Varför skulle man då vara sugen på ytterligare ett bilspel som, av allt att döma, bara är en upprepning på det som redan finns? Fick iaf inte känslan av att nyckelordet i detta spel är realism (något som väl varit en stor del av Forza serien) utan snarare kändes det som jag såg ett spel från Test Drive serien istället.

Medlem

är inte forza bara ban"körning"? eller kan man köra i städer nu?

Medlem
Skrivet av krqkan:

är inte forza bara ban"körning"? eller kan man köra i städer nu?

De ska släppa ett nytt som är helt Open World, där kan man verkligen behöva en GPS för att inte förvirra sig ^^
Tycker det låter som en bra funktion, som dessutom är helt frivillig att använda om Kinect inte känns hardcore nog

Medlem

Det senaste i serien var Forza4. Jag tror att det var det fjärde i serien. Det är väl svårt att inte upprepa sig när det gäller bilspel efter som de handlar om att.. köra bil..
Det som får mig att längta efter detta är:
Forzakonceptet i en öppen värld (Colorado)
Utvecklarna bakom Project Gotham Racing och CollinMcRae är med och hjälper till.
Forzafysiken på 65 olika underlag
Dynamisk dag/natt.

Ingen revolutionerande men summan av alla härligheter tror jag leder till ett riktigt bra bilspel.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Ska dom ha open world så borde spelet endast släppas på PC, då krysslådan har gjort sitt nu.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Detta blir nog ett köp, hur kan man slå fel med Test Drive Unlimited: The Good Edition? Om det nu inte blir bra får jag väl äta upp de där orden.

Medlem

Gamla Bizarre som ligger bakom det här så det finns en stor chans att det blir lyckat.

Avstängd

Påminner för mycket om need for speed...

Medlem

Verkar som dom ÄNTLIGEN fixat lackshadern på bilarna, så det verkligen ser ut som blank billack och inte polerad husfärg utan djup eller reflektioner


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Fler spel som det här tack!

RHK
Medlem
Skrivet av KrejzY:

Påminner för mycket om need for speed...

På vilket sätt? Har du provspelat Horizon?
Fysiken är ju det som särskilt Forza och GT (om vi bara kollar på konsol) och det har mig veterligen aldrig funnits ett Need for Speed där man strävat efter realistisk fysik.

Medlem
Skrivet av floke:

Det senaste i serien var Forza4. Jag tror att det var det fjärde i serien. Det är väl svårt att inte upprepa sig när det gäller bilspel efter som de handlar om att.. köra bil..
Det som får mig att längta efter detta är:
Forzakonceptet i en öppen värld (Colorado)
Utvecklarna bakom Project Gotham Racing och CollinMcRae är med och hjälper till.
Forzafysiken på 65 olika underlag
Dynamisk dag/natt.

Ingen revolutionerande men summan av alla härligheter tror jag leder till ett riktigt bra bilspel.

Självklart är det svårt att inte upprepa sig men att ta den väg som Forza serien nu verkar ta är heller inte rätt. Av allt jag sett från spelet än så länge så ser det ut som de tittat en hel del på NFS och framför allt Test Drive serien. Det ser alltså inte längre ut som ett Forza spel och som jag skrev har iaf jag uppfattat denna serie som ganska realistiskt. Av det jag sett så verkar det nu snarare handla om motsatsen (jag baserar detta på de mer arkadliknande sekvenser de visade).

Säger inte att det kommer bli dåligt (på tok för tidigt att yttra sig om detta än) däremot så kommer jag behöva avsevärt mycket mer info innan jag själv bestämmer mig för om detta är något som tilltalar mig eller inte. Men i nuläget ser jag inget som visar på varför jag skulle skaffa detta mot andra kommande bilspel och är man inte en fanboy kommer det vara detta som kommer vara skillnaden mellan ett köp eller inte (en fanboy kommer köpa spelet bara för att det står Forza på kartongen).

Detta handlar inte bara om Forza, såg kommande Most Wanted och även här tyckte jag att de gått ifrån varför Most Wanted var bra. Personligen gillade jag Most Wanted på grund av den öppna strukturen och att de på ett bra sätt lyckades få med den bit jag verkligen, verkligen gillade i Hot Pursuit 2 på ett sätt som gjorde det spelet rättvisa. Nästa Most Wanted verkar bli något av en bladning mellan Most Wanted, Hot Pursuit och Criterions Burnout. Jag gillar utan tvekan Burnout spelen men jag vet inte om det är så smart att kombinera denna med NFS.

Men som sagt, det är för tidigt att uttala sig om detta idag. Kanske kommer de släppa info som gör att jag bara måste ha det. Forza 3 är helt klart ett spel jag kommer skaffa, Forza 4 är än så länge inte ett "måste ha" spel.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Forza 3 är helt klart ett spel jag kommer skaffa, Forza 4 är än så länge inte ett "måste ha" spel.

Blandat ihop nuffrorna lite nu? Både Forza 3 och 4 är ute sedan länge.

OnT: Har för mig att dom sagt att Forza Horizon inte är nästa del i Forza serien, utan en sidostickare bara.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av PcGamer:

Forza 3 är helt klart ett spel jag kommer skaffa, Forza 4 är än så länge inte ett "måste ha" spel.

Blandat ihop nuffrorna lite nu? Både Forza 3 och 4 är ute sedan länge.

OnT: Har för mig att dom sagt att Forza Horizon inte är nästa del i Forza serien, utan en sidostickare bara.

Haha ja det hade jag visst, menar detta och Forza 4 givetvis (får kolla upp vilka jag redan har, minnet börjar verkligen svika mig på äldre dar). Tack för rättelsen ;).

1
Skriv svar