Bethesda förvånas inte över Elder Scrolls Online-kritiken

Robot
Bethesda förvånas inte över Elder Scrolls Online-kritiken

"Hade vi kunnat göra ett Skyrim för tusentals spelare hade vi gjort det."

#bethesda, #the-elder-scrolls-online, #the-elder-scrolls-skyrim, #zenimax-online, #fallout-3


Medlem
Bethesda förvånas inte över Elder Scrolls Online-kritiken

Kommer iallafall testa:)

Om många tilltalas av Skyrims utseende eller varför inte Oblivion, varför då försöka "bryta mark" med något nytt om det ska vara så annorlunda från vad fansen gillar?

Vad Pete Hines egentligen säger är:

"Vi vill inte lägga ned så mycket tid och pengar på att göra något som ni skulle vilja ha, men istället leverera något med TES-namnet och försöka dra in en liten peng medan järnet är varmt."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Den visuella stilen med en massa nypåhittade monster som inte hör hemma i Tamriel* (om inte första filmen/bilderna bara hade placeholders förstås)

Inaktiv

Att det grafiskt ser sämre ut bryr jag mig inte speciellt mycket om men däremot att striderna inte är i realtid gör mig väldigt ointresserad

Medlem

@walter_iego

Exakt vad jag tänkte att han menade, +1

Skrivet av Hannu:

@walter_iego

Exakt vad jag tänkte att han menade, +1

Om de bara för en gång skull kunde vara ärliga med sitt "uppsåt", hade inte många kritiserat så mycket. Men allt snack hit och dit om fans är bara trams.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

dom testar att göra ett mmo av ett riktigt bra spel? varför klagas det så mycket?? spela inte spelet om ni ogillar, testa in om ni klagar, jag tycker det är roligt efter så många år av grymma spel, att dom testar gå in på mmo marknaden! dom kanske lyckas kanske floppar, men det vet ingen ännu, jag kommer utan problem testa detta.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Det värsta brottet IMO skulle vara att inte ha det huvudsakligen i first person.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Bara en satans massa fanboys som tjafsar. Det är bra att någon vågar göra något nytt. Kanske andra utvecklare vågar ta lite risker nu också.


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

"Allt är möjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid."


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Medlem

Det här känns lite som "Hej, vi vet att spelet kommer floppa men vi ger oss fan på att utveckla det i alla fall enbart för tjäna så mycket pengar som möjligt på namnet"

Medlem

Förutspår ett misslyckat försök att mjölka elder scrolls..

De har producerat utmärkta spel som har sålt bra, varför göra detta? Oddsen måste ju vara att de går med förlust i slutändan.

Medlem

Göra något nytt?
Det är ju precis vad detta inte är. Bara ett generic mmo i mängden.

Medlem

Ingen som tvingar någon att spela något spel alls faktiskt :). men det är ju lite intressant att se vad dom har i tanke. människor älskar att vara negativa över saker eftersom det är lättare än att vara possitiv hehe. men det är väll då tur att man får säga VAD man tycker. Dock lite tråkigt när spelet inte ens är färdigt. Nåväl, vi får se vad dom gör av med det här. Vi kan ju hoppas på att det blir bra :). Kanske revolutionerande. Så länge dom går ifrån WoWs stil så får vi se hur det blir :D!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det här känns lite som "Hej, vi vet att spelet kommer floppa men vi ger oss fan på att utveckla det i alla fall enbart för tjäna så mycket pengar som möjligt på namnet"

Hwhat? Skall dom tjäna pengar om dom vet att spelet floppar?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag hade nöjt mig med ett skyrim med någon form utav coop, eller att man kan göra en server för ungefär tio pers eller liknande ungefär som i Minecraft.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Tera did it

Vet inte hur det står till egentligen men kan misstänka att Tera nu faktiskt håller i patentet för FPS MMORPG i den stilen. Ren gissning bara

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det här känns lite som "Hej, vi vet att spelet kommer floppa men vi ger oss fan på att utveckla det i alla fall enbart för tjäna så mycket pengar som möjligt på namnet"

Hur tänkte du här egentligen? Om de vet att spelet kommer floppa så skulle de nog inte utvecklat det, då en flopp troligtvis hade inneburit att vinsten hade varit ickeexisterande eller åtminstone minimal. Det är en hel del år de haft personal som på heltid utvecklat det här spelet trots allt.

Medlem

hoppas man kan pickpocketa andra spelare till viss gräns, (inte som i nwn2 där man kunde pickpoketa armorn av en babbar medans han var i combat). men sno lite grejor från nån som whinear i chatten vore roligt

tänk bara:

pelle 12 år spammar chatten hur mucket spelet suger för att han inte ficl dom bästa droppsen direkt, och helty plötsligt smyger 10 thiefs up på pelle och snor allt hans guld XD

Medlem

Problemet för mig är inte grafiken utan hur det verkar vara samma typ av themepark mmo som vi har sett utvecklare släppa flera gånger nu under dom sista 10 åren och förutom visuella skillnader så är spelmekaniken otroligt lik varandra.

Folk kan säga att FPS spel har samma spelmekanik, men skillnaden mellan MW och BF3 är ju ganska stor i känslan och hur man spelar spelen.

MMO's på sistone dock känns som att man fortsätter spela samma spel oavsett om man byter från WoW till Rift till Aion och etc.

TERA gav lite annorlunda känsla med sin "active combat" och man kan kritisera spelet från olika håll men jag vet personligen att när jag spelade spelet så var PvP väldigt mycket roligare än andra mmo's på marknaden.

Archeage försöker ge något nytt eller gammalt beroende på hur man ser det, en högbudget sandbox istället för alla themepark mmo's.. som Guild Wars 2, men även GW2 försöker andas nytt liv i genren och skapa en annorlunda upplevelse i hur man hanterar spelmekaniken och inte bara ett nytt utseende.

Men så kommer Elder scrolls online... och istället för att vara vad vi/jag hoppas att ett elder scrolls online skulle betyda, så verkar det som att dom kör med en typisk themepark mmo som kommer ha namnet "Elder Scrolls: Online" och vara visuellt annorlunda från dom andra mmo's som finns på marknaden... men annars, inte så mycket skillnad.

Medlem

Om man ser till spelet "Mortal Online" så är det ungefär så jag skulle vilja att Bethesda utvecklar detta spel, fast med ett annorlunda koncept.

Det visar också på att det inte alls skulle vara omöjligt. Svårt, Ja. Men med deras ekonomi som antagligen är betydligt starkare än Mortal Onlines utvecklare så borde det, enligt min mening, inte vara omöjligt.

Inget är omöjligt. Däremot är det förmodligen högre profit i att bygga på existerande daterad teknik och mjölka ett redan starkt varumärke än att försöka bryta ny mark.

Som många redan har sagt finns det MMO's i alla olika kategorier som rent visuellt överträffar TES Online. Kan man skapa ett MMO FPS med hitboxes för hundratals spelare samtidigt så kan man skapa ett Skyrim Online som inte är en daterad WOW klon.

Tycker inte att det jobbiga med TESonline är att de planerar på att släppa ett spel som verkar helt värdelöst. Det jobbiga är att de sitter och ljuger folk rakt i ansiktet och tror att det skall få oss att ändra uppfattning.

Medlem

Det enda online-väsen jag hade kunnat tänka mig i ett Elder Scrolls spel skulle vara en arena som i Oblivion dock att man då möter andra spelare, eller kan kolla på andra spelare slåss och satsa virtuella pengar!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Verkar som att folk inte riktigt förstår de tekniska begränsningarna med att ha en så extremt detaljderad grafik som i Skyrim till ett MMO. Det finns en anledning att MMO alltid är minst en generation grafik mässigt efter single player / co-op spelen.

Medlem
Skrivet av Dralle:

Verkar som att folk inte riktigt förstår de tekniska begränsningarna med att ha en så extremt detaljderad grafik som i Skyrim till ett MMO. Det finns en anledning att MMO alltid är minst en generation grafik mässigt efter single player / co-op spelen.

Helt klart. Det är klart det går att ha riktigt bra grafik i ett mmo, men spelarbasen blir automatiskt mindre då det är färre människor som kan köra och njuta av spelet pga begränsad datorkraft. WoW tex är inte speciellt snyggt, men det kräver inte en dunderdator för att köra heller, vilket har hjälpt spelet enormt för att nå mainstream success.

Medlem

Så krasst sagt. Elderscrolls som MMO.
Warrior, thief, mage i ett universum som kommer behöva mer "nya" fiender än orginalet, annan art direction, nya klasser, ny story (som passar ett MMO) och så mkt annat att det inte längre kommer kännas som ett elderscrolls spel.

Varför tycks företag tro att det är bättre att svärta ett varumärke med eventuellt dåliga produkter när dom lika gära kunde starta ett nytt varumärke som 50/50 blir en flopp (fortfarande gamla varumärkena kvar) eller ett nytt stort varumärke?

Does not compute...

Inaktiv

Jag provar gärna ESO eftersom jag gillar Skyrim, men jag tänker inte betala för att få testa.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Bojkott:

Det här känns lite som "Hej, vi vet att spelet kommer floppa men vi ger oss fan på att utveckla det i alla fall enbart för tjäna så mycket pengar som möjligt på namnet"

Hur tänkte du här egentligen? Om de vet att spelet kommer floppa så skulle de nog inte utvecklat det, då en flopp troligtvis hade inneburit att vinsten hade varit ickeexisterande eller åtminstone minimal. Det är en hel del år de haft personal som på heltid utvecklat det här spelet trots allt.

Vad jag har tänkt? Att spelet bygger upp en hype tack vare sitt namn men att det inte kommer leva upp till förväntningarna. Många kommer säkert köpa det bara för att det är The Elder Scrolls. Hade spelet haft ett annat namn så hade nog väldigt få köpt det.

Det är ett budgetspel förklädd som en storsäljare. Utvecklingskostnaderna här lär inte vara så höga, och därför så kommer dom trots en flopp kunna gå med vinst. Har dom en utvecklingskostnad på 15 miljoner dollar så räcker det att dom säljer 300001 exemplar för $50 styck för att gå med vinst. 300000 sålda spel är en låg summa för ett sånt stort namn och dom kommer säkert kunna nå dessa siffror enbart på namnet. En storsäljare kan även floppa. Se bara på Spore som sålt över 2 miljoner exemplar men som fick ett riktigt uselt mottagande. Allt pga att det fanns stora namn bakom spelet, men som levde inte upp till förväntningarna.

Hade man lagt ner lite mer energi så hade TES: Online kunna bli riktigt stort. ;an skulle ha lagt all energi som gick åt att utveckla Skyrim på att utveckla ett MMO. Nu kommer alla att jämföra detta med Skyrim, och det är en hög ribba att hoppa över för ZeniMax.

12
Skriv svar