Max Payne 3 : En överraskning både bra och dåligt.

Testpilot
Max Payne 3 : En överraskning både bra och dåligt.

8 timmars spelande in i Max Payne 3 , ej klar med spelet men misstänker jag inte har speciellt långt kvar i storyn.

Så jag ska som jag brukar sammanfatta och då tar jag de dåliga sakerna först:

* Känns lite som COD eller BF3 storymässigt , man slussas från fight till fight utan större krusiduller, det är hittils färre "fordonssekvenser" och annat i Max 3 än i tex BF3.

* Epilepsi-flashandet i alla filmsekvenser blir faktiskt rätt tröttsamt , frågan är nu efter 8h om jag vant mig eller att de faktiskt minskat på flashandet men jag är mindre irriterad iallafall.

* Endera har man en tidsgräns på banan eller så springer gubben du vallar runt o skriker "HURRY UP!" - känner man sig stressad = yes , och jag som vill leta pillerburkar och gyllene pistoler.

* CP-interface med att ha 4 vapenslots och scrollar man fel så lägger gubben ifrån sig bössan , WTF - aldrig hört talas om axelremmar/snöre för o hänga saker över ryggen?

* Vissa fighter är rätt dryga , dels om savepoint är precis då fighten börjat eller att man är tvungen att spela om en bit av fighten för att komma till den svåra biten.
ex. Fight i ett kontor där ca 10 ondingar hoppat in , då är savepoint mitt i kontoret och man är omringad av fiender , SÅKLART kan man inte retirera in i nån korridor för att slussa fienderna utan neeeej man måste ta alla head-on.

* Storyn är rätt knas ibland , han kollar på då folk blir skjutna och misshandlade för att det är för "farligt" att bli upptäckt och 20 sekunder senare kastar han sig in i ett rum med 20 bad guys i fet eldstrid .. erhmm ?

De BRA sakerna kommer här:

* PC tweakat , YAY helt sjukt bra autodetect av hårdvaran och alla inställningar går att göra som jag vill.

* Patchar kom snabbt till krasherna och att det var mouseacceleration o skit i menyer.

* GRAFIKPORR - shit va snyggt det är! , har ganska höga settings på det mesta och allt
flyter på i runt 100FPS

* Coolt med alla mellansekvenser för storyn , känns lika mäktigt som i ME3 faktiskt.

* Lyckan med bullet time - inget slår känslan av att i bullettime peppra 8 ondingar i ett svep med headshots , där får man John Woo filmkänsla.

Slutsats:

Rockstar , jag förlåter er för den vidriga GTA IV releasen och fördröjningen på 2 veckor för PC releasen av Max Payne 3

Jag kommer att säga "SHUT UP AND TAKE MY MONEY" då GTA 5 kommer.

#blogg

Inaktiv
Max Payne 3 : En överraskning både bra och dåligt.

Hittills så gillar jag MP3, men max klumpighet och alla mellansekvenser som alltid kommer vid dåliga tidpunkter sänker det en del för mig.
Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag dött pga att max står ivägen så att jag inte kan se en fiende, eller siktet inte dyker upp och jag skjuter i blindo. Jag har även märkt att kulor försvinner innan de når fienden och att max ibland vägrar skjuta.

Bortsett från detta så är det ändå ett hyfsat stabilt och underhållande spel.


signatur

Allah är stor men jag har större

Testpilot

Jasså ? det är saker jag knappt märkt av.

Mellansekvenserna kommer aldrig vid en dålig punkt för mig Att Max är ivägen har sällan hänt , kanske nångång då man velat sikta o hans kropp varit i synfältet men oftast är man i slowmo läget och kastar sig nedåt

Har hänt flera gånger åt andra hållet att siktet varit så man kunnat peppra en fiende genom vägg hehe

Det med siktet är mera så att man har focus på fel del av skärmen , siktet dyker alltid upp i mitten och själv har man focus på fienden i kvadrant Y tex .. märkte det själv efter ett tag.
Kulor som försvinner och vägrande Max har jag aldrig råkat ut för , förutom då ammon är slut

1
Skriv svar