E3 - Så. Många. Bra. Spel.

Skribent
E3 - Så. Många. Bra. Spel.

[ia=549603; large;nb;nl]

Jag måste erkänna det, jag trodde inte E3 2012 skulle bli så där jävla skoj rent spelmässigt. Halo 4 och BLOPS2 sätter inte igång safterna i denna fagra lekamen, om man säger så. Efter presskonferenserna igår och hälften av intervjuerna och demogrejerna idag är jag dock fullständigt omvänd.

Smaka på de tre första spelen jag kollade på:
Star Wars 1313
Beyond: Two Souls
The Last of Us

Alla tre möjliga mässvinnare i min bok. Mest överraskande var 1313, som såg ut som ett uncharted i en galax långt, långt borta. Jag insåg rätt snabbt att ett vuxet Star Wars-spel är precis vad jag längtat efter. Beyond är heavy rain med mer action och mer interaktiva quicktimeevents. The Last of Us är Uncharted parat med The Road. Tungt och brutalt på, om det nu går, ett fräscht sätt.

Nu ska jag springa iväg till Namcos monter och intervjua Ni No Kuni-folk. Ghibli-film fast spel. Kan bli magiskt.

#blogg

Medlem
E3 - Så. Många. Bra. Spel.

Inte imponerad av något än så länge men sen är man kanske lite mer kräsen än average gamer. Dock såg the last of us rätt bra ut, hoppas bara det inte känns allt för cinematiskt

Medlem

"Beyond" och "The Last of Us" kändes mest som interaktiva filmer. De blir nog båda bra titlar till slut. "Star Wars 1313" har potential, men det som verkligen imponerade på mig var "Watch Dog".


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Interaktiva filmer? Nej tack!
Mer CoD wanna be? Nej tack
Mer BArnspel och "underhållning" som inte är spelrelaterad? Nej tack!

Det enda på E3 som var riktigt imponerande var Watch Dogs, som däremot var bra nog att knäcka allt annat. Det och att Wii U iaf såg hästlängder bättre ut än Wii, det är ju en spelkonsol och inte en TV-shop skam Nintendo kör med detta år, framsteg ^^

1313 låter överraskande bra! Ser fram emot förtitten

Medlem

Ingenting har imponerat på mig så här långt... Vart är rollspelen?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Kan någon förklara för mig varför alla blev så hypade för Watch Dog? Jag tyckte att det såg ut som vilket annat spel som helst...

Medlem

Planetside 2 ser riktigt bra ut. Tycker det är lite konstigt att FZ inte skrivit en enda rad om det spelet nu under E3.

Finns en Gamespot interjuv med Matt Highby där dom säger att beta är ett par veckor bort.

1
Skriv svar