550 000 kronor – för ett dlc-paket

Robot
550 000 kronor – för ett dlc-paket

Peter Molyneux första spel sedan Lionhead-eran kommer få ett dlc-paket till en kostnad av drygt 550 000 kronor.

#curiosity, #lionhead-studios


Medlem
550 000 kronor – för ett dlc-paket

Han är genialiskt galen...

Medlem

Men va?


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Dyraste DLC ever japp bara galen...

Medlem

Det galna är väl att någon faktiskt är beredd att betala den summan.

Ish
Medlem

"Hey, look at me!"


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Redaktör
Ponny

Peter Molyneux ska bli min finansiella rådgivare. Punkt.


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

Finns nog rätt så många som kommer köpa det fortfarande.

Medlem

han kan sin PR den där killen


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

undrade just vad jag skulle göra med dom 550k som jag hade reserverat för idiotiska inköp XD

Medlem

Köper någon en app som bara visar en bild som man kan visa upp och därmed säga "titta, jag hade råd" och det kostar 5 000 kr, så visst kommer det finnas personer som köper detta.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem

Fortfarande bättre än capcom

Medlem

Pay to Win i extremklassen.... Sjukt. Snacka om att förstöra spel-världen.

Medlem

Visst, som ett spel är det ju värdelöst, men som ett experiment så är det ju genialt Kommer bli väldigt intressant att se vad som kommer hända.


signatur

Videomupp

Medlem

Helt underbart!

Medlem

dem största genierna har alltid setts vara galna som einstein såg ut att vara galen och alla trodde han va för ingen förstod hans genialitet

Medlem

D-L-C

WHATS DAT SPELL?

LODSAMONEY

Medlem

"Och bara spelaren som får in den sista stöten får se innehållet"
Printscreen, paste, lägg upp på nätet.
och där dog spelet

Medlem
Skrivet av baggso:

"Och bara spelaren som får in den sista stöten får se innehållet"
Printscreen, paste, lägg upp på nätet.
och där dog spelet

är inget spel utan ett experiment

Medlem

Fail =S


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Med tanke på att Notch kan slänga ut $10000 på Humble Bundle så finns det garanterat en del onödigt rika människor som kommer vara beredda på att slänga ut £50000 på ett exklusivt föremål.

Medlem

Går man ihop 5500 pers så kostr det ju bara 100 kr per person, sen får en snubbe lägga upp resultatet på youtube och vips så har vi kanske världens dyraste youtube-klipp ;D

Medlem

Om det nu inte är pengarna han är ute efter kan han ju donera dem (eller en stor andel) till valfri behövande organisation för att visa lite goodwill.

Nog är han allt lite galen, men det kan vara ett ganska intressant experiment trots allt.

Medlem

Han är lysande Klart intressantast/roligast att lyssna på när jag följde E3 sändningarna, och det här tyckte jag var bara så galet som Peter Molyneux kan komma fram till

så dumt.nej självfallet är det inte ett sätt att sko sig.
"okej,så det fanns faktiskt någon som betalade 500.000 för vår dlc.okej,då vet vi att det finns spelare som är såpass drivna. kom så köper vi oss varsin bmw"

han har inte gjort något bra spel enligt mig,det enda han är bra på är att snacka.snacka snacka snacka.och sånt köper folk.tydligen.
men visst,kul för honom.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Med tanke på att Notch kan slänga ut $10000 på Humble Bundle så finns det garanterat en del onödigt rika människor som kommer vara beredda på att slänga ut £50000 på ett exklusivt föremål.

Fast nu är ju inte direkt Humble Bundle något direkt onödigt då pengarna går till välgörenhet. Hade varit fint gjort av herr Molyneux att låta dessa pengar också gå till de bättre behövande.

Medlem

Du är rolig du Molyneux. Lyssnade lite på honom under E3 i veckan. Det var ju inte mycket vettigt han sa, men underhållade är han allt

Medlem
Skrivet av Mimer:
Skrivet av Bojkott:

Med tanke på att Notch kan slänga ut $10000 på Humble Bundle så finns det garanterat en del onödigt rika människor som kommer vara beredda på att slänga ut £50000 på ett exklusivt föremål.

Fast nu är ju inte direkt Humble Bundle något direkt onödigt då pengarna går till välgörenhet. Hade varit fint gjort av herr Molyneux att låta dessa pengar också gå till de bättre behövande.

Visst är Humble Bundle en bra sak, men jag menar bara att om en person som Notch, som är långt i från rikast i världen, lägger ut $10000 på välgörenhet så lär detta DLC säljas för £50000 omgående. Exklusiva och dyra saker lockar rika. Det behöver inte ens vara någon spelintresserad som köper detta DLC, utan bara en sån sak som att äga det är en hög status. Sen lär andrahandsvärdet kunna stiga med åren.

Medlem

vilket kul experiment.. not.

Känns mest som idé torka.. Stå i ett rum och slå på en kub.. tjoho.


signatur

K9
:.:

12
Skriv svar