550 000 kronor – för ett dlc-paket

Medlem
Skrivet av Bobbey:

Går man ihop 5500 pers så kostr det ju bara 100 kr per person, sen får en snubbe lägga upp resultatet på youtube och vips så har vi kanske världens dyraste youtube-klipp ;D

Bara för att man köper dyrt redskap så behöver det inte betyda att man kommer vinna.

Medlem

Det är ju nätet vi talar om. Klart någon kommer köpa det.


signatur

Just an honest man in a leather mask

"DLC" betyder "Die Lara Croft" det vet alla


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Var är vi på väg

KoP
Medlem

Surt om man nu skulle köpa det dyraste redskapet för 550 000 riskdaler och sen är det ändå någon annan "jävel" som får in det sista slaget och får se innehållet.

Sen känner jag viss skepsis till: "Slutligen kommer den att gå sönder och avslöja något "otroligt, helt unikt"."

Folk som levt i internet eran ett tag har sett det mesta.

Så om man tillåts spekulera lite.. vad skulle det kunna vara som gömmer sig inuti kuben?

Ett videoklipp med Molyneux då han skalar av sig sitt skin och avslöjar att han egentligen är en alien?

Medlem

damn, tur att man spelat en hel del dota och hon så man kan sin last-hitting.

Inaktiv

Hoppas de blir Rick rollade som får sista slaget !
Eller nå rageface "u mad brah?"

Medlem

Idiotisk idé i hopp om att tjäna pengar...Kommer garanterat finnas folk som betalar för skiten med

Medlem

Innovation är är väl en sak men det här är bara... vrickat.

Medlem

Kallas för PR

Inaktiv
Skrivet av Dryn:

Idiotisk idé i hopp om att tjäna pengar...Kommer garanterat finnas folk som betalar för skiten med

Är väl mera ett experiment för att se hur långt människor är villiga att gå.

Medlem

Vad som än finns i kuben så tvivlar jag på att det är värt 550 000 kr.

Medlem

You can't put a price on curiosity!

Medlem

Han är ju skön!


signatur

"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."

Medlem
Skrivet av laddarn:

Vad som än finns i kuben så tvivlar jag på att det är värt 550 000 kr.

Men tänk om det är 550 001 kr?

Att de helt enkelt gamblar på att någon kommer köpa diamantpicken så de går jämt ut (plus pengarna från de andra inköpen).

Medlem
Skrivet av joary639:

han kan sin PR den där killen

Expert på att hypa sina projekt till oanade höjder, för att sedan falla ihop som en suffle.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av laddarn:

Vad som än finns i kuben så tvivlar jag på att det är värt 550 000 kr.

Kanske en heldag med herr Molyneux? Det är säkert värt mycket mera, enligt han själv ;P


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Nåja. Varför slösa 550k när man helt enkelt kan vänta tills alla hemligheterna laddats upp på youtube för allmän beskådan.

Hade hoppats att detta var en protest mot DLCs i övrigt men det verkar knappast som det.

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av joary639:

han kan sin PR den där killen

Expert på att hypa sina projekt till oanade höjder, för att sedan falla ihop som en suffle.

räcker för att sälja spel... dock tycker jag inte de faller ihop som en suffle.. tycker dom oftast är bra.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

*sparkar igång SCAR/AHK/whatever*

Medlem

Slå på en svart kub, är han sann eller?

Finns 99.000 andra, betydligt roligare saker att fördriva tiden på.

Medlem

Geni!


signatur

Nämen!

Medlem

Vem fan är Peter Molyneux??

Medlem

Namnet stämmer ju dock till 100% - man kan inte beskylla honom för annat.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

"som förväntas lanseras om två år"

WTH? Två år för att göra ett spel där man slår på en kub? Det kan jag göra på några timmar.

Medlem
Skrivet av DeathRow:

"som förväntas lanseras om två år"

WTH? Två år för att göra ett spel där man slår på en kub? Det kan jag göra på några timmar.

Inte ett spel för att slå på en kub, det är ett experiment av flera som ska leda fram till en design av ett spel vilket i sin tur förväntas vara klart om två år.


signatur

Nämen!

Medlem

Första jag tänkte var "Kommer det till Iphone eller android appstore först?"

Medlem
Skrivet av toern:

Var är vi på väg

Precis min tanke då jag läste detta. Vilket jävla trams!

12
Skriv svar