Medlem
Oddworld

Hej, nu när Sony har uppgraderat Playstation plus så är Oddworld: Stranger's Wrath ett av gratisspelen och jag undrar lite kring spelserien:

1. Kan man spela Stranger's Wrath utan att ha spelat de andra spelen?
2. Vilka spel i serien är bäst, några man bör undvika?
3. Vart bör man spela serien, t.ex på pc eller ps3?
4. Övrigt, om det finns något viktigt att veta utöver de tre första frågorna.

gnu
Medlem

Strangers wrath är ett FPS och är inte likt något annan del i serien och jag tycker inte ens det är bra. Ettan till playstation är en klassiker.

Medlem
Skrivet av gnu:

Strangers wrath är ett FPS och är inte likt något annan del i serien och jag tycker inte ens det är bra. Ettan till playstation är en klassiker.

Tack för ditt svar, jag kommer nog testa Strangers wrath ändå eftersom det är gratis och om jag gillar universumet som det utspelar sig i så kommer jag absolut spela de andra spelen också. Men innan jag börjar med det så skulle jag fortfarande vilja veta om det går att spela före de andra spelen eller om man måste spela de andra först för storyn, i så fall får jag nog köpa de andra först ändå.

Medlem
Skrivet av necrolock:
Skrivet av gnu:

Strangers wrath är ett FPS och är inte likt något annan del i serien och jag tycker inte ens det är bra. Ettan till playstation är en klassiker.

Tack för ditt svar, jag kommer nog testa Strangers wrath ändå eftersom det är gratis och om jag gillar universumet som det utspelar sig i så kommer jag absolut spela de andra spelen också. Men innan jag börjar med det så skulle jag fortfarande vilja veta om det går att spela före de andra spelen eller om man måste spela de andra först för storyn, i så fall får jag nog köpa de andra först ändå.

Inte så insatt i oddworld universumet. Men det värkar inte ha något med de andra att göra alls.
Personligen tyckte jag Strangers wrath var underhållande för ett par år sedan, men dock inget AAA spel. Helt klart värt att spela igenom dock.


signatur

Rwa?

gnu
Medlem
Skrivet av necrolock:
Skrivet av gnu:

Strangers wrath är ett FPS och är inte likt något annan del i serien och jag tycker inte ens det är bra. Ettan till playstation är en klassiker.

Tack för ditt svar, jag kommer nog testa Strangers wrath ändå eftersom det är gratis och om jag gillar universumet som det utspelar sig i så kommer jag absolut spela de andra spelen också. Men innan jag börjar med det så skulle jag fortfarande vilja veta om det går att spela före de andra spelen eller om man måste spela de andra först för storyn, i så fall får jag nog köpa de andra först ändå.

Strangers wrath är ett helt fristående spel som inte har något med dom andra spelen att göra så det går att spela det utan att ha spelat något annat oddworld spel.

Medlem
Skrivet av gnu:
Skrivet av necrolock:
Skrivet av gnu:

Strangers wrath är ett FPS och är inte likt något annan del i serien och jag tycker inte ens det är bra. Ettan till playstation är en klassiker.

Tack för ditt svar, jag kommer nog testa Strangers wrath ändå eftersom det är gratis och om jag gillar universumet som det utspelar sig i så kommer jag absolut spela de andra spelen också. Men innan jag börjar med det så skulle jag fortfarande vilja veta om det går att spela före de andra spelen eller om man måste spela de andra först för storyn, i så fall får jag nog köpa de andra först ändå.

Strangers wrath är ett helt fristående spel som inte har något med dom andra spelen att göra så det går att spela det utan att ha spelat något annat oddworld spel.

Tack, då får jag ta å testa det nu då.

Medlem

Gällande PC eller PS3: Har allihop på Steam, men spelade bara första. Det var en makalöst makaber portning med usla kontroller. Spelen är ju dock mysiga (körde en del på PS1), så kör dem på PS3 om du har valmöjligheten.

Medlem

Abe's Oddysey (Första spelet) Är ri riktigt bra!

Abe's Exodus (Andra spelet) Är helt okej, inte lika bra som ettan!

Strangers Wrath är enligt mig ett mycket bra spel, skön atmosfär och roliga funktioner!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag spelade bara ettan och tyckte det var roligt (rekommenderas).


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av necrolock:

Hej, nu när Sony har uppgraderat Playstation plus så är Oddworld: Stranger's Wrath ett av gratisspelen och jag undrar lite kring spelserien:

1. Kan man spela Stranger's Wrath utan att ha spelat de andra spelen?
2. Vilka spel i serien är bäst, några man bör undvika?
3. Vart bör man spela serien, t.ex på pc eller ps3?
4. Övrigt, om det finns något viktigt att veta utöver de tre första frågorna.

1. Ja
2. Jag har spelar alla de fyra spelen på konsoller. Min favvo är Exoddus då dom införde quicksave till den. Inget spel i Oddworld tycker jag man bör undvika.
3. Jag har testat Exoddus på pc, men det var inte alls samma mysiga känsla som på playstation.(vanesak?).
4. Viktigt?nej, men kul: http://www.oddworldforums.net/ .Börja med Oddysee när du är färdig med Strangers... from the beginning liksom :]


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

1
Skriv svar