VR är Carmacks nya hobby

Skägg.
10 Chambers
VR är Carmacks nya hobby

Du känner med största sannolikhet till John Carmack, programmeraren som sedan tidigt 90-tal kodat spelmotorer som fått hakor att tappas i sådan skala att det skapat små jordbävningar. Du kanske också vet att han bygger rymdraketer på sin fritid? Hans nya hobbyprojekt är något jag längtat efter sedan mitt första korta möte i Farsta Centrum för säkert 15-20 år sedan. Virtual Reality. Min nördpilskhet vet inga gränser.

I en videointervju med Kotaku berättar han om de ringa tekniska framsteg som har gjorts inom området och hur han själv därför monterat isär (bokstavligen) prylarna, kombinerat dem med sin raketforskning och förklarat för utvecklarna hur de borde göra. Jag verkligen avgudar hans totala och bekymmerslösa nördighet och hoppas verkligen hans lösningar når konsumenter. Eller rättare sagt mig.

Se intervjun >>

#blogg


signatur
VR är Carmacks nya hobby

Jag har sett intervjun, och visste skule det vara kul att testa, men moder natur tillåter inte att vi meckar med hjärnan och verklighetsuppfattningen hur som helst. Det kommer aldrig bli stort.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers

Tror att priset är det stora problemet. Blir moment 22, utan en stor installationsbas görs det inga spel och utan spel blir inte installationsbasen stor. Lite som HaptX.


signatur
1
Skriv svar