War of the Roses – hellre död än vanärad

Robot
War of the Roses – hellre död än vanärad

I höstaktuella flerspelarfokuserade War of the Roses är det riddare och medeltid som står för plåten. En värdig arvtagare till Mount & Blade?

#fatshark, #war-of-the-roses, #mount-blade, #taleworlds-entertainment


Medlem
War of the Roses – hellre död än vanärad

Yogscast spelar alphaversionen:

KoP
Medlem

Ha! Trodde först att det rörde sig om en spelifiering av den gamla filmen med bl. a Michael Douglas.

Inaktiv

ser ut som ett snyggare mount&blade .. hoppas inte dom här också gör bort sig genom att lägga till krutvapen

Medlem
Skrivet av riktigninja:

ser ut som ett snyggare mount&blade .. hoppas inte dom här också gör bort sig genom att lägga till krutvapen

Varför skulle det vara så negativt med att lägga till hakebössor som inte kan träffa Visby ringmur om man så stod 5 meter ifrån? ^^

Medlem
Skrivet av riktigninja:

ser ut som ett snyggare mount&blade .. hoppas inte dom här också gör bort sig genom att lägga till krutvapen

Det är väl bara att låta bli With Fire and Sword samt vissa moddar? Men nej, så här långt har jag inte sett nåt som pekar ditåt. Men med tanke på att spelet utspelar sig under 1400-talet och britterna började använda krut på 1300-talet så är det ju knappast omöjligt.

Medlem
Skrivet av Fevolas:
Skrivet av riktigninja:

ser ut som ett snyggare mount&blade .. hoppas inte dom här också gör bort sig genom att lägga till krutvapen

Det är väl bara att låta bli With Fire and Sword samt vissa moddar? Men nej, så här långt har jag inte sett nåt som pekar ditåt. Men med tanke på att spelet utspelar sig under 1400-talet och britterna började använda krut på 1300-talet så är det ju knappast omöjligt.

Hakebössorna som användes under tiden tiden var ju hatade av alla som blev utsatta av dem. Men de var ju inte speciellt pricksäkra så för det mesta var det moralsänkande skrämselvapen. Långbågen var under den tiden däremot någonting som britterna höll hårt om hjärtat! Så någon hakebössa skulle jag gärna vilja se, men den skulle isf vara något man använder på ett speciellt sätt!

För övrigt verkar spelets rustningar hålla sig rätt så HK Fast mest glad är jag för att de har med testikeldolkar!

Medlem
Skrivet av Christoffer B:
Skrivet av Fevolas:
Skrivet av riktigninja:

ser ut som ett snyggare mount&blade .. hoppas inte dom här också gör bort sig genom att lägga till krutvapen

Det är väl bara att låta bli With Fire and Sword samt vissa moddar? Men nej, så här långt har jag inte sett nåt som pekar ditåt. Men med tanke på att spelet utspelar sig under 1400-talet och britterna började använda krut på 1300-talet så är det ju knappast omöjligt.

Hakebössorna som användes under tiden tiden var ju hatade av alla som blev utsatta av dem. Men de var ju inte speciellt pricksäkra så för det mesta var det moralsänkande skrämselvapen. Långbågen var under den tiden däremot någonting som britterna höll hårt om hjärtat! Så någon hakebössa skulle jag gärna vilja se, men den skulle isf vara något man använder på ett speciellt sätt!

För övrigt verkar spelets rustningar hålla sig rätt så HK Fast mest glad är jag för att de har med testikeldolkar!

Ja, när det gäller moralsänkande skrämselvapen så får nog även hakebössorna ge sig till förmån för testikeldolkarna. Nu är det bara att be till gud att de inte lägger till nån kill cam som den i Sniper Elite V2..

Medlem

Påminner en smula? Det ser exakt likadant ut fast med uppdaterad grafik. Fast jag klagar inte, mount and blade är skitkul på lan, hoppas detta blir lika roligt:)

Medlem

Men hallå, ni har ju lagt upp exakt samma rulle förut?
http://www.fz.se/filmer/20120601/war-of-the-roses-e3-2012-gam...

Skrivet av KoP:

Ha! Trodde först att det rörde sig om en spelifiering av den gamla filmen med bl. a Michael Douglas.

+1, Fredagsfniss.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

långsvärd, ballocs, rondeldolkar, bascinets, jawbonehjälmar..

märks att mycket krut lagts på att få till rätt utseende på utrustningen.

Medlem

Stela pinngubbars balett.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av riktigninja:

ser ut som ett snyggare mount&blade .. hoppas inte dom här också gör bort sig genom att lägga till krutvapen

Krutvapen var ju det bästa med M&B

Medlem
Skrivet av tavener:
Skrivet av riktigninja:

ser ut som ett snyggare mount&blade .. hoppas inte dom här också gör bort sig genom att lägga till krutvapen

Krutvapen var ju det bästa med M&B

Thats a negative, sir!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tror det här kan bli intressant

Medlem

Inte för att vara en fanboy nu, men tycker faktiskt att det ser lite ut som ett försämrat mount and blade xD

Visst, grafiken ser väl aningen bättre ut, men ser personligen inte charmen som m&b har i det här spelet.

Sen kan det vara filmens fel också, vem vet ^^

Medlem
Skrivet av borotroth:

Inte för att vara en fanboy nu, men tycker faktiskt att det ser lite ut som ett försämrat mount and blade xD

Visst, grafiken ser väl aningen bättre ut, men ser personligen inte charmen som m&b har i det här spelet.

Sen kan det vara filmens fel också, vem vet ^^

Håller med. Jag tycker det känns lite som moddet Pirates, Vikings and Knights till Source.

Inaktiv

Jag är nyfiken på vad det utannonserade singleplayer-delen ska bestå av. Botmatcher eller en riktig kampanj med handling?

Medlem

Har spelet men är tyvärr förbjuden att diskutera det i public.


signatur

Burn in the light.

Inaktiv
Skrivet av redruM:

Har spelet men är tyvärr förbjuden att diskutera det i public.

...vad är då poängen med att berätta det?

Medlem

Hur många Game of Thrones-spel har det gjorts egentligen?

1
Skriv svar