Medlem
Speldator

Tjena. Jag är så jävla okunnig om sånt här så skulle någon kunna sätta ihop en speldator åt mig under 10 000:- ?

Peace/ Didde

Testpilot

Byggde ett maskin till en polare :
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=108260...

Går att köpa de sakerna eller liknande på Inet och få ner priset under 10 skulle jag tro , att tänka på är att jag tog en processor som ej är överklockningsbar om du nu skulle vilja klocka , mest för att få ner priset lite.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Byggde ett maskin till en polare :
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=108260...

Går att köpa de sakerna eller liknande på Inet och få ner priset under 10 skulle jag tro , att tänka på är att jag tog en processor som ej är överklockningsbar om du nu skulle vilja klocka , mest för att få ner priset lite.

Fantastiskt paket, det hade jag kört på!

Medlem

alternativt kan du slopa ssd och ta en billigare psu . Då får du ett 680!

Testpilot

Hur fasen stavar jag? .. ETT maskin , måste varit i koma då jag skrev.

Sant , man kan hoppa SSD och köpa nåt billigt PSU och få ner priset , men för mig anser jag SSD vara det viktigaste i en modern spelburk för att få fart på sakerna , spel och OS laddar sååååå mycket snabbare.
Så skall du snåla på nåt , köp nån billig powersupply , går nog att komma ner i 550-600W om man inte har så många diskar och saker i burken .

Medlem

SSD är ju såklart en fördel men ger inte ett 680 mer kraft för gaming?

Testpilot
Skrivet av mackemong:

SSD är ju såklart en fördel men ger inte ett 680 mer kraft för gaming?

Min polare ville bara lägga ca10k och trådstartaren likaså , ett 680 ökar priset även om det såklart ger mer spelkraft.

[edit]
Eller menade du SSD vs 670? , Då ger ju såklart grafikkort mest spelprestanda även om minskade laddningstider aldrig skadar med en SSD.

Medlem

Jag vågar påstå att SSD ger en mycket jämnare och härligare känsla överlag för systemet. Allting blir betydligt snabbare och man behöver inte vänta mer än några sekunder på att datorn ska starta osv.

Medlem

Jag menade bara att om han tog bort ssd och tog en billigare psu så skulle han kunna få ett 680!

1
Skriv svar