Ni spelar Guild Wars 2-betan i helgen!

Medlem

Ni stavade fel på mitt namn HUNDRA gånger!

Medlem

Gött , Vann ingen men har en redan .. Ses online
Grattis till alla vinnare . Och hoppas ni får en bra beta upplevelse


signatur

Kan ej skriva åäö

Inaktiv

Wow.. 2st Andreas Karlsson vann,, och ingen var MIG !!!

sjukt :v

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Pre-purchase beta kostade 199 kr på komplett under en superrea ^^

Är spelet bättre optimerat nu? för senaste betan sög ju riktigt ordentligt, min dator tar BF3 på high, men fick lov att köra på lägsta på GW2 :/ fps flög hit å dit, allt ifrån 2 till 80 fps..

Undra vad som menas med beta? De har iaf införskaffat dubbelt upp med serverkapacitet så det borde flyta på bättre!

Grattis till vinnarna!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Grattis!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Nehe, inte denna gången heller. Jag har alltid otur med att komma in i Betor.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förhoppningsvis används GPU kraft nu också.

Användes under stresstestet

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Corolyn:
Skrivet av Ztreek:

Är spelet bättre optimerat nu? för senaste betan sög ju riktigt ordentligt, min dator tar BF3 på high, men fick lov att köra på lägsta på GW2 :/ fps flög hit å dit, allt ifrån 2 till 80 fps..

De har mer eller mindre dubblat sin serverkapacitet så det borde bli betydligt mindre lagg. Keep in mind att det är en beta och som sådan ska man inte förvänta sig att den fungerar perfekt. Förra gången laggade det ju som mest när man var nära många andra spelare, återstår att se om det fungerar bättre den här gången

Spelar väl ingen roll om den är bättre.. optimeringen är dålig i spelmotorn :/ det är det jag syftar på

LOL det flöt på jävligt bra för vissa, t.ex. min bror körde det utan problem och har sämre pc än jag och för mig så lagga det sten
spelmotorn e jävligt bra, går t.o.m att Alt+Tabba hur som helst snabbt, Gör det i BF3, Skyrim eller L4D2 om du kan!

Edit: och glöm för fan inte att det är en BETA och att optimeringen kommer ofta till sist

Medlem

Tack så mycket

Medlem
Skrivet av LeTigah:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Corolyn:
Skrivet av Ztreek:

Är spelet bättre optimerat nu? för senaste betan sög ju riktigt ordentligt, min dator tar BF3 på high, men fick lov att köra på lägsta på GW2 :/ fps flög hit å dit, allt ifrån 2 till 80 fps..

De har mer eller mindre dubblat sin serverkapacitet så det borde bli betydligt mindre lagg. Keep in mind att det är en beta och som sådan ska man inte förvänta sig att den fungerar perfekt. Förra gången laggade det ju som mest när man var nära många andra spelare, återstår att se om det fungerar bättre den här gången

Spelar väl ingen roll om den är bättre.. optimeringen är dålig i spelmotorn :/ det är det jag syftar på

LOL det flöt på jävligt bra för vissa, t.ex. min bror körde det utan problem och har sämre pc än jag och för mig så lagga det sten
spelmotorn e jävligt bra, går t.o.m att Alt+Tabba hur som helst snabbt, Gör det i BF3, Skyrim eller L4D2 om du kan!

Edit: och glöm för fan inte att det är en BETA och att optimeringen kommer ofta till sist

För vissa ja, men för folk som mig med ändå en mid end PC var det en pest att spela.
vet fullständigt att det är beta, men jag förstår verkligen inte att de ens kör en beta när det är uppenbart att motorn inte riktigt hänger med i svängarna, de måste ju ha märkt problemet i Alphan eller tidig beta?

Visst visst, Beta är beta, men har man ändå köpt pre-purchase + fått beta förväntar man sig i alla fall någorlunda bra optimerad motor, Beta är väl mestadels för att fixa något ovanliga buggar och finslipa spelet? under Alphasteget lägger man all energi på motorn.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av LeTigah:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Corolyn:
Skrivet av Ztreek:

Är spelet bättre optimerat nu? för senaste betan sög ju riktigt ordentligt, min dator tar BF3 på high, men fick lov att köra på lägsta på GW2 :/ fps flög hit å dit, allt ifrån 2 till 80 fps..

De har mer eller mindre dubblat sin serverkapacitet så det borde bli betydligt mindre lagg. Keep in mind att det är en beta och som sådan ska man inte förvänta sig att den fungerar perfekt. Förra gången laggade det ju som mest när man var nära många andra spelare, återstår att se om det fungerar bättre den här gången

Spelar väl ingen roll om den är bättre.. optimeringen är dålig i spelmotorn :/ det är det jag syftar på

LOL det flöt på jävligt bra för vissa, t.ex. min bror körde det utan problem och har sämre pc än jag och för mig så lagga det sten
spelmotorn e jävligt bra, går t.o.m att Alt+Tabba hur som helst snabbt, Gör det i BF3, Skyrim eller L4D2 om du kan!

Edit: och glöm för fan inte att det är en BETA och att optimeringen kommer ofta till sist

För vissa ja, men för folk som mig med ändå en mid end PC var det en pest att spela.
vet fullständigt att det är beta, men jag förstår verkligen inte att de ens kör en beta när det är uppenbart att motorn inte riktigt hänger med i svängarna, de måste ju ha märkt problemet i Alphan eller tidig beta?

Visst visst, Beta är beta, men har man ändå köpt pre-purchase + fått beta förväntar man sig i alla fall någorlunda bra optimerad motor, Beta är väl mestadels för att fixa något ovanliga buggar och finslipa spelet? under Alphasteget lägger man all energi på motorn.

fattar inte vad du menar med att "motorn inte hänger med", jag och min bror har båda "mid end PCs", och som alla andra skriver så drar betan nästan INGET av GPUn överhuvudtaget, vissa påstår att de har fixat det till helgens beta men jag kan inte bekräfta det.
det lär skulle gå att "tvinga" betan att använda både GPUn och CPUn men jag vet inte exakt hur.
fattar inte heller vad du menar med "någorlunda bra optimerad motor" eftersom att motorn inte är problemet, problemet e bara att de har väntat med att beta-testare ska kunna köra betan med hjälp av GPUn och CPUn över nån anledning.
Som alla redan har sagt fyrtioelva gånger

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av LeTigah:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Corolyn:
Skrivet av Ztreek:

Är spelet bättre optimerat nu? för senaste betan sög ju riktigt ordentligt, min dator tar BF3 på high, men fick lov att köra på lägsta på GW2 :/ fps flög hit å dit, allt ifrån 2 till 80 fps..

De har mer eller mindre dubblat sin serverkapacitet så det borde bli betydligt mindre lagg. Keep in mind att det är en beta och som sådan ska man inte förvänta sig att den fungerar perfekt. Förra gången laggade det ju som mest när man var nära många andra spelare, återstår att se om det fungerar bättre den här gången

Spelar väl ingen roll om den är bättre.. optimeringen är dålig i spelmotorn :/ det är det jag syftar på

LOL det flöt på jävligt bra för vissa, t.ex. min bror körde det utan problem och har sämre pc än jag och för mig så lagga det sten
spelmotorn e jävligt bra, går t.o.m att Alt+Tabba hur som helst snabbt, Gör det i BF3, Skyrim eller L4D2 om du kan!

Edit: och glöm för fan inte att det är en BETA och att optimeringen kommer ofta till sist

För vissa ja, men för folk som mig med ändå en mid end PC var det en pest att spela.
vet fullständigt att det är beta, men jag förstår verkligen inte att de ens kör en beta när det är uppenbart att motorn inte riktigt hänger med i svängarna, de måste ju ha märkt problemet i Alphan eller tidig beta?

Visst visst, Beta är beta, men har man ändå köpt pre-purchase + fått beta förväntar man sig i alla fall någorlunda bra optimerad motor, Beta är väl mestadels för att fixa något ovanliga buggar och finslipa spelet? under Alphasteget lägger man all energi på motorn.

Beta, beta, återigen, beta. Det är en beta, det är meningen att det ska lagga speciellt med tanke på att de kör Debug-mode i bakgrunden. Optimeringar sker under/efter betorna.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Beta, beta, återigen, beta. Det är en beta, det är meningen att det ska lagga speciellt med tanke på att de kör Debug-mode i bakgrunden. Optimeringar sker under/efter betorna.

Exakt. De körde dessutom med extrem vikt på CPU och i princip noll på GPU för att testa fallback vid GPU-strul längre fram.

Dessutom ska vi inte glömma att förra betahelgen var prepurchase (d v s majoriteten av testarna) första chans att känna på betan. Det inbar naturligtvis massivt tryck på startzonerna, både för servrarna som då stresstestat nått extremt, men även för klienterna som håller reda på vad alla andra gör ikring dig.

I den här betan får alla behålla sina karaktärer, redan där har vi en skillnad då spridningen mellan områdena är bättre från början. Dessutom hävdar jag bestämt att det redan på "stresstestmåndagen" (kvällen/natten då D3 släpptes) så flöt spelet på som en guuuud jämfört med föregående betahelg. De hade säkerligen börjat lägga lite tryck på GPU-delen äntligen.

Ta det som sagt lugnt alla som är rädda för optimeringsbiten. Arenanet kan sina saker!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

jag har inte fått min beta key än. är det någon som har fått sin än?

Medlem
Skrivet av virresss:

jag har inte fått min beta key än. är det någon som har fått sin än?

vann du den på Fz eller har du beställt de?

Medlem
Skrivet av virresss:

jag har inte fått min beta key än. är det någon som har fått sin än?

har inte fått iheller, lär dyka upp snart

Redaktör

Nycklarna är just utskickade, kolla era inkorgar (eller spamkorgar).


signatur
Medlem
Skrivet av Xazy89:
Skrivet av virresss:

jag har inte fått min beta key än. är det någon som har fått sin än?

har inte fått iheller, lär dyka upp snart

har ni inte fått ett mail om det så borde ni kolla på Gw2s facebook sida, tror de skrev vad man ska göra om man inte fått nyckeln för typ 1 månad sen

Medlem
Skrivet av LeTigah:
Skrivet av Xazy89:
Skrivet av virresss:

jag har inte fått min beta key än. är det någon som har fått sin än?

har inte fått iheller, lär dyka upp snart

har ni inte fått ett mail om det så borde ni kolla på Gw2s facebook sida, tror de skrev vad man ska göra om man inte fått nyckeln för typ 1 månad sen

jag fick den precis

Medlem

fick precis tack

Medlem

Det måste ha blivit nå fel!
Mitt namn stod inte med!


signatur
Medlem
Skrivet av Ztreek:

Visst visst, Beta är beta, men har man ändå köpt pre-purchase + fått beta förväntar man sig i alla fall någorlunda bra optimerad motor, Beta är väl mestadels för att fixa något ovanliga buggar och finslipa spelet? under Alphasteget lägger man all energi på motorn.

dom optimerar gw2 just nu,spelet är cpu bound på de flesta "high end" pc, dom har säkert optimerat sin "motor" under stängda betor tidigare,, men nu optimerar dom "fullt ut" kan man säga.. ser hellre att dom trixar ordentligt nu än att en jävla massa spelare får problem vid release

Medlem

har ni inte dragit igång clienten sista veckan så gör det nu,, jag patchade en 3 gig nånting förut..

12
Skriv svar