Blizzard detaljerar nästa Diablo 3-uppdatering

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av Ztreek:

Happ, första nerfen på ett spel som faktiskt är utmanande.

Det ända som är utmanade är orken att farma guld så man kan outgeara.

Klart det är, det är blizzardspel, alltid varit jobbiga att farma, men sen gör de så att alla klarar spelet med ett koppel runt halsen

Precis. 0 skill.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Nu kanske man har en chans som melee. Har tagit mig igenom hela inferno i coop, men förmodligen med några hundra deaths, plus ett antal tvivelaktika spelmoment som innefattar väldigt mycket döende för att splitta/komma förbi packs.

Den enda ändringen jag är orolig över är attackspeed. som melee är enda sättet att överleva att konsakt generera, i mitt fall spirit. Detta görs bäst med attackspeed. Det verkar ju inte som de tänker kompensera detta.

Kommer väl bara spela akt1 för att droppa ilvl63 items eftersom man redan smeker det så hårt.
Tyvärr kommer de aldrig kunna fixa balansen mellan melee och ranged klasserna. Gör de monsterna lättare är det bara ännu mer fördel för DHs och wizards.

Medlem

Ökad kostnad för att reparera! 4-6 ggr oxo vafan Wtf jag som dör hela tiden redan nu som lvl 60.. kommer bli ruinerad...

Medlem

Frågan är om man ska sluta följa fz efter mer än tio år bara pga att de numera har världens sämsta skribent i form av hampus erlandsson. Alla andra är bra. Vad finns det för alternativ till fz för jag fixar inte rubriker med verbet detaljerar, sjukt dålig humor mm.

Medlem

Act IV känns forfarande som ett skämt från normal -> hell.
Mobsen blir oproportionellt starkare för varje akt.
Kul att de blåa mobsens poison gör mer skada på mig än belials i act II. Sjukt obalanserat.

Har bytt utrustning med bra resistance-gear och det verkar ju inte hjälpa ett dugg. Vissa mobs på hell borde nerfas och bossarna buffas, imo.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

"Monster tillfogar inte mer fiender även om det blir fler spelare:"
Tackar för den! Jag vill endast spela med en full grupp men det är helt omöjligt på inferno då jag blir oneshottad med min monk i fall vi är 4st. Spelar jag solo så är det inga problem, men hur roligt är det?

Medlem
Skrivet av Grimmy-:

Frågan är om man ska sluta följa fz efter mer än tio år bara pga att de numera har världens sämsta skribent i form av hampus erlandsson. Alla andra är bra. Vad finns det för alternativ till fz för jag fixar inte rubriker med verbet detaljerar, sjukt dålig humor mm.

Oj, värst vilken flitig besökare du var då. Om du besökt sajten i tio år har du inte varit särskilt uppmärksam de senaste tre åren.

Jag tycker det är tråkigt att du känner så, och du har säkert någon anledning till hur du tänker och resonerar, men om du vill bidra med något är det fantastiskt mycket bättre om du kommer med relevant feedback, alternativt håller tyst och tar det i pm. Nu är du bara destruktiv utifrån att du tog tanks-artikeln samt denna våldsamt personligt och uttryckte det på ett sätt som generellt inte skapar någon förbättring någonstans.

Ta det lugnt, ta en kopp te och fundera på vad det var som gjorde dig så förgrymmat arg, varefter du gärna får formulera det på ett sätt som faktiskt bidrar till någonting gott.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Grimmy-:

Frågan är om man ska sluta följa fz efter mer än tio år bara pga att de numera har världens sämsta skribent i form av hampus erlandsson. Alla andra är bra. Vad finns det för alternativ till fz för jag fixar inte rubriker med verbet detaljerar, sjukt dålig humor mm.

Lätt att vräka ur sig skit på nätet. Hampus har under alltid gjort bra ifrån sig. Sluta läsa fz pga en skribent? Antingen har du en dålig dag eller så är du en tragisk människa. Väx upp.


signatur

Trust is for fools...

Medlem

DICE borde verkligen titta på hur Blizzard sköter kommunikation med spelarbasen och hur man fixar kritiska buggar. Så fort något game breaking hittas tas servrarna ner ett par timmar och buggen patchas. Samtidigt jobbar hela team på att fixa saker som står i tråden. I går höll man en publi chat på reddit i flera timmar. När en bugg hittas i BF3 tar det ett par månader innan den åtgärdas och samtidigt är det locket på från Dice, som är upptagna med att göra expansioner,

Inaktiv
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av vampyrer_suger:

Klarade just inferno med min barb. Skönt att ha de gjort innan de nerfat allt till baby-mode.

hardcore säger jag bara

Jag skall börja med hardcore när blizzard fixat sina servrar.
Det vore ju tråkigt att bli av med sin gubbe för att man drabbas av skräplagg :/

Inaktiv
Skrivet av Fisse:
Skrivet av bjosarn:

Gillar inte att akt 2, 3 och 4 blir lättare.
Gillar inte att de tar bort +skada när man är i grupp.

Gillar nya Nephalem-buffen (gör det värt att spela igenom längre sträckor).

Nä svårighetsgraden i A2-4 är jätterolig för melee.
Ända sättet att klara det just nu med baba/monk är att köpa gear för 10-20 mille på AH, alternativt farma åt sin melee karaktär med DH/Wizzard.

Kolla bara vad str+vita saker kostar på AH, helt skadat.
Så du kan ju ogilla det, märker att du inte lirar melee eller ÄLSKAR att farma gold 24/7.

Det är ju en ren lögn, lär dig spela melee istället för att sitta och gråta på forumet.
Det är klart du misslyckas när du bara vill ha str+vit.
Armor > all res > vit > str.
Nej, det kostar inte 20 mille, det kostar knappt 500k, men då får du över 600 i all res.

Lär dig spela så att blizz inte förstör det för oss andra :/

Medlem
Skrivet av Grimmy-:

Frågan är om man ska sluta följa fz efter mer än tio år bara pga att de numera har världens sämsta skribent i form av hampus erlandsson. Alla andra är bra. Vad finns det för alternativ till fz för jag fixar inte rubriker med verbet detaljerar, sjukt dålig humor mm.

Det är väl bara att byta sida då? Förstår inte hur du kan ha så höga krav på en internetsida som är gratis?
Var glad istället för att Hampus (och andra) kan få öva sina skribentfärdigheter och förhoppningsvis uppfylla dina krav inom en snar framtid (även om det låter som om det är mission impossible i ditt fall).
Tror du folk trillar ur vaggan med fullfjädrade färdigheter i vaddomnuvilljobbamed?

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av bjosarn:

Gillar inte att akt 2, 3 och 4 blir lättare.
Gillar inte att de tar bort +skada när man är i grupp.

Nä svårighetsgraden i A2-4 är jätterolig för melee.
Ända sättet att klara det just nu med baba/monk är att köpa gear för 10-20 mille på AH, alternativt farma åt sin melee karaktär med DH/Wizzard.

Kolla bara vad str+vita saker kostar på AH, helt skadat.
Så du kan ju ogilla det, märker att du inte lirar melee eller ÄLSKAR att farma gold 24/7.

Just gear med STR över huvud taget och gear för Barbarians är ju de överlägset billigaste som finns i spelet. Detta på grund av att två klasser vardera samsas om INT och DEX gear, men Barbarians är ensamma om STR gear. Tittar man runt på AH så kostar gear för Barbarians bara någon tiondel jämfört med motsvarande gear för exempelvis DHs.

För att påvisa det, så går jag in på AH nu och tittar.

Billigaste shoulders med 150 Dex + 150 Vit: 4 150 000
Billigaste shoulders med 150 Str + 150 Vit: 95 000

Det var bara första exemplet jag sökte på och där kostar STR+Vit-gearet bara 2% av Dex+vit. Det är en trend som håller i sig, allt för Barbarians är extremt mycket billigare på grund av detta. Du är med andra ord helt och hållet ute och cyklar utan någon som helst koll på andra klasser.

Medlem
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av bjosarn:

Gillar inte att akt 2, 3 och 4 blir lättare.
Gillar inte att de tar bort +skada när man är i grupp.

Nä svårighetsgraden i A2-4 är jätterolig för melee.
Ända sättet att klara det just nu med baba/monk är att köpa gear för 10-20 mille på AH, alternativt farma åt sin melee karaktär med DH/Wizzard.

Kolla bara vad str+vita saker kostar på AH, helt skadat.
Så du kan ju ogilla det, märker att du inte lirar melee eller ÄLSKAR att farma gold 24/7.

Just gear med STR över huvud taget och gear för Barbarians är ju de överlägset billigaste som finns i spelet. Detta på grund av att två klasser vardera samsas om INT och DEX gear, men Barbarians är ensamma om STR gear. Tittar man runt på AH så kostar gear för Barbarians bara någon tiondel jämfört med motsvarande gear för exempelvis DHs.

För att påvisa det, så går jag in på AH nu och tittar.

Billigaste shoulders med 150 Dex + 150 Vit: 4 150 000
Billigaste shoulders med 150 Str + 150 Vit: 95 000

Det var bara första exemplet jag sökte på och där kostar STR+Vit-gearet bara 2% av Dex+vit. Det är en trend som håller i sig, allt för Barbarians är extremt mycket billigare på grund av detta. Du är med andra ord helt och hållet ute och cyklar utan någon som helst koll på andra klasser.

Nu är det ju så att som Barb kan man inte bara gå STR +VIT, lägg på 60-80 all resistance på den biten så får du vad det verkligen kostar. DH, WD kan gå classcanon och det kostar inte speciellt mycket.

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av bjosarn:

Gillar inte att akt 2, 3 och 4 blir lättare.
Gillar inte att de tar bort +skada när man är i grupp.

Gillar nya Nephalem-buffen (gör det värt att spela igenom längre sträckor).

Nä svårighetsgraden i A2-4 är jätterolig för melee.
Ända sättet att klara det just nu med baba/monk är att köpa gear för 10-20 mille på AH, alternativt farma åt sin melee karaktär med DH/Wizzard.

Kolla bara vad str+vita saker kostar på AH, helt skadat.
Så du kan ju ogilla det, märker att du inte lirar melee eller ÄLSKAR att farma gold 24/7.

Ni är för bortskämda bara. Spelar själv barbar och jag har inget problem med att jag behöver skaffa BRA gear genom att FARMA. Just nu håller jag på med progress i akt 3, efter att ha solodödat Belai förra veckan. (Ja, som 2h barbar.).

Det enda problemet jag har är att alla klasser är lättare att göra progress med än barbar. De borde göra det jämnare för alla klasser, ner till barbarernas nuvarande nivå istället för att göra det lättare för alla. Progress ska vara svårt och tidskrävande - det är det som är det roliga. Inte att alla kan farma allt hur lätt som helst.

Hela den här kommentatorstråden är ju ett bevis på att alla blivit för bortskämda. Vill ni sluta spela Diablo 3? För det är det man gör när man får allting hur lätt som helst. Varför ska ni ha påsarna fulla med guld? Tror jag max suttit på fyra miljoner, och det var för att jag sparade till hög attackspeed polearm.

Så sluta snacka om att jag "inte spelar melee", och annat dylikt. Jag vill inte att Diablo ska bli ett spel där alla blir uppfödda med silversked (så som WOW blev efter någon expansion eller två).
Och bara för att så bifogar jag ett skärmdump:
http://i.imgur.com/qnE7O.jpg

PS. Man behöver inte ha 2000% dmg from str som barbar. Bättre att fixa attack speed.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Är det bara jag eller blir det mycket svårare efter act 1 och act 2 inferno?

Kul i alla fall med lite utmaning

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Klarade just inferno med min barb. Skönt att ha de gjort innan de nerfat allt till baby-mode.

Nej, jag spenderade inte 300 miljoner, eller 30, men 3, på ah

Tråkigt med repaircosts på över 60k efter patchen bara

Medlem

Det finns många fel på Diablo 3 och den här patchen fixar inte ett skit. Ge oss tillbaka spelarvariationen som finns i D2, låt oss välja själva hur vi vill placera points för str, dex, vit, int för varje level, låt oss själva välja vilka skills vi vill satsa points på. Det är iaf en början, men det är mycket mer som suger. Spelar Diablo 3 nu mest för att det är Diablo 3 och man är nostalgisk, men det enda jag egentligen gillar är musiken, för det är det enda som är kvar av Diablo 2. Sen önskar jag att spelet hade sett mer ut som Grim Dawn än WoW.

Måste bara få slänga ut det här citatet som bara säger allt om vad de flesta gamla D2-nördar tycker om D3:

Citat:

I am incredibly dissapointed by the shortsightedness of the creators that seems apparent to me after playing 40+ hours.

After playing 40 hours of D2, I felt like I was just scratching the surface of what the game had to offer me. And indeed, that was true. A huge part of what kept me playing D2 was the enormous variety of items and the rarity of finding items which worked perfectly for a given character/build. The "dumbing-down" or homoginization of the items that has taken place in D3 removes so much of the fun factor. Because every class of character can use virtually any item and utilize most of its properties and modifiers, and because you can entirely change your skills around any time you would like instead of having to commit stat/skill points to certain attributes and skills, there is no special factor to finding items that actually work for your character. And don't get me started on the fact that a wizard can use a melee weapon and somehow all of his/her spell's damage is based on the weapon's melee damage. How did that make it through to the final game?? It reeks of over-simplicity. The whole draw to the Diablo series was the complexity. It's so bad that having played almost through Hell difficulty as just one character, I feel like I've seen everything they have to show me with the game. Trying a different character would only change the name of the skills I'm using, it really doesn't change how I play, how I choose items, etc. And that's a real shame. Take just any one small area to compare and the stark difference is immediately apparent - armor for exmple. In D2, you needed a certain amount of strength to use certain armor. Because you had to permanently commit attribute points, it became a very important balancing act to assign enough strength to use armor with high enough defense stats, but not too much that you sacrificed the other attributes that you also needed to raise. In D3, there are no use requirements for armor. There are no pros and cons to weigh - it's extremely basic in comparison. You look at an armor and if it has a higher armor rating, it is just 'Better'. In D2 you could look at a piece of armor and have to weigh the benefits with the downsides. A thought could go like this: "well, it would be nice to have that higher defense rating, but I don't feel the sacrifice of that many points into strength in order to be able to use it is worth it, I'd rather commit those points to vitality" Now, there is no balancing act, there are no tough decisions. If there are no challenging decisions, replay value utterly dissapears. If things like this don't get addressed quickly, I'll have stopped playing the game entirely soon and won't even be around to hear that they've finally decided to make the game what it ought to be down the road.

Additionally, the presence of the auction nearly ruins everything. I liked the idea at first (for about two minutes) when I got to buy a weapon that was better than any I had been able to find, but then as soon as I realized how this shifted gameplay I suddenly loathed this new system. The presence of the auction house means that the odds of finding sets/uniques had to be drastically reduced to prevent the market from just being saturated overnight with these set/legendarye items. This means that individuals have virtually no hope of finding these items on their own during gameplay. The only way for most of us to get these items is to go to the auction house and purchase them. Clicking 'buyout' is NOT exciting. The decreased odds of finding exciting items coupled with the incredibly streamlined method by which you can buy items through this new system means that it becomes more productive to simply farm for gold instead of search for items yourself within the game. Basically the creators have taken away one of the fundamental joys of D2 - searching for items and trading the ones you don't need for ones you do need - and replaced it with searching for gold, so you can go buy the item you need. Farming for gold is boring. B-O-R-I-N-G.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Det finns många fel på Diablo 3 och den här patchen fixar inte ett skit. Ge oss tillbaka spelarvariationen som finns i D2, låt oss välja själva hur vi vill placera points för str, dex, vit, int för varje level, låt oss själva välja vilka skills vi vill satsa points på. Det är iaf en början, men det är mycket mer som suger. Spelar Diablo 3 nu mest för att det är Diablo 3 och man är nostalgisk, men det enda jag egentligen gillar är musiken, för det är det enda som är kvar av Diablo 2. Sen önskar jag att spelet hade sett mer ut som Grim Dawn än WoW.

Varför finns Styrka, Smidighet etc kvar om vi inte får ändra på det och knappt se vad vi har?...

Nä jag går nog tillbaka till Angband istället.

12
Skriv svar