Diablo 3 CE. Öppna eller sälja?

Skribent
Diablo 3 CE. Öppna eller sälja?

Sitter i valet och kvalet mellan att öppna min D3 CE eller sälja bort den för mer än dubbla priset jag köpte den för. Hade förhandsbokat men har haft tentaperiod så har inte öppnat (läs: skulle inte klarat av att tentaplugga om D3 fanns installerat och klart på datorn). Nu läser jag mer och mer negativt om spelet och jag funderar om det ens är värt att spela det när man istället kan tjäna pengar på det. Sen köpa en nyckel om ett par månader när det är billigt, typ 200kr.

Vad säger folket? Ska man slänga ut en blocket-annons eller slita upp förpackningen och spela?

Spelet verkar vara svinbra enligt de flesta, så det behöver du nog inte bekymra dig för. Personligen hade jag behållit samlarversionen eftersom det alltid är kul med sådana boxar, men om man inte är lite samlargalen som mig så är man kanske av en annan åsikt.

Medlem

Sälj det då om du inte ens har brytt dig om att pröva det, jag själv tycker dock att spelet är väldigt roligt även om vissa saker fortfarande inte är helt perfekta.


signatur
Medlem

IMO är diablo 3 svinkul så jag tycker du borde iaf testa men det är ju trots allt upp till dig

Medlem

Mycket av det negativa har patchats bort, och ännu mer kommer att rättas till. Jag tycker du ska öppna det och njuta av ett riktigt grymt spel

Medlem

Går väll emot strömmen. Om du inte är ett stort fan av diablo, utan mest köpte CE pga av att det var en "kul grej" så skulle jag sälja den Dyrt och sen köpa Standard utgåvan.
Däremot är du ett stort fan/gillar att ha låder i bokhyllan så öppna på bara.
Skulle nog kunna säga att anledningen till att folk gnäller är, server problem, problem med keyloggers (dock deras eget fel) och pga av att spelet är casualiserat.
Oavsett om du säljer lr inte, testa iaf spelet (självklart om du tänkt o sälja så fåru köpa ny) Helt klart värt att spela igenom Hell.


signatur

Rwa?

Skribent
Skrivet av pierreB:

Sälj det då om du inte ens har brytt dig om att pröva det, jag själv tycker dock att spelet är väldigt roligt även om vissa saker fortfarande inte är helt perfekta.

Nu brukar jag inte svara på inlägg som uppenbarligen inte läst allt man skrivit men för att ta det en gång till. Hade jag öppnat spelet och tyckt det varit superduper mega kul osv var jag rädd att jag inte skulle bli klar med alla inlämningsuppgifter + hunnit pluggat till alla tentor + förberett alla muntliga redovisningar. Jag satte skolan före Diablo helt enkelt. Nu är skolan slut och då ville jag höra vad folk tycker om spelet, dvs är det värt att öppna och spela eller ska man sälja vidare eftersom det uppenbarligen fortfarande är stort tryck att få tag i det.

Skrivet av Sebastian Lind:

Spelet verkar vara svinbra enligt de flesta, så det behöver du nog inte bekymra dig för. Personligen hade jag behållit samlarversionen eftersom det alltid är kul med sådana boxar, men om man inte är lite samlargalen som mig så är man kanske av en annan åsikt.

Jodå samlargalen har jag blivit på senare år, det är bara att för tillfället måste jag väga pengar mot samlarbox och är lite osäker på vilken som vinner den fajten.

Skrivet av Annanaz:

Går väll emot strömmen. Om du inte är ett stort fan av diablo, utan mest köpte CE pga av att det var en "kul grej" så skulle jag sälja den Dyrt och sen köpa Standard utgåvan.
Däremot är du ett stort fan/gillar att ha låder i bokhyllan så öppna på bara.
Skulle nog kunna säga att anledningen till att folk gnäller är, server problem, problem med keyloggers (dock deras eget fel) och pga av att spelet är casualiserat.
Oavsett om du säljer lr inte, testa iaf spelet (självklart om du tänkt o sälja så fåru köpa ny) Helt klart värt att spela igenom Hell.

Har börjat köpa färre spel och endast samlarboxar så visst är det kul att ha den i bokhyllan. Har ju spelat 2an en del men inte toknött, lite skeptisk till casualiseringen. Saken är att jag gärna skulle köpt en billig nyckel och behållit boxen inplastad men går ju inte att få tag på billig nyckel, är ju 400-500kr som gäller.

gnu
Medlem

en riktig besvikelse, skitspel, sälj

Medlem

Fick man inte med en trial-key eller något så en kompis kan få testa lite grann? Även om det måhända är extremt lite kan det måhända räcka för att iaf ge dig en uppfattning om det är värt å behålla CE eller inte. Varav du då såklart får försöka få tag i en av någon kompis eller så ^^

Medlem

Sälj, "Collectors" boxar är svårt överflödiga, de kommer i alltför stor utgåva för att ha något verkligt värde och de "extra saker" du får med kommer du knappast tycka är kul efter ett par veckor, och omfördela i någon låda efter en månad eller två.
Lika bra att sälja spelet när hypen är stor, köpa en billig nyckel och lira iaf och bilda dig en egen uppfattning, en del gillar förenklingen medan andra, främst äldre fans, har stora problem med det förenklade/förfummade D3, och deras "pay 2 win".
Hur som helst kan du alltid köpa en Collectors edition senare om du nu känner behovet efter att ha spelat, de är dyra nu pga hype men på en 6 månader kommer de inte ens ligga på hälften. Det gäller alltid med dagens collectors edition, dyra i några veckor, snudd på gratis inom 6mån då folk blivit less.

Medlem

Sälj och köp standard, CE är aldrig värt. Bara skräp som samlar damm på hyllan.

Inaktiv

Eller köp trail-key för 30-50kr och testa spelet via den ;P


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Du kan ju alltid prova spelet med en Trial-key och se om du gillar det. Om du är intresserad kan jag skicka en via PM!

Skribent
Skrivet av Oliveeer:

Du kan ju alltid prova spelet med en Trial-key och se om du gillar det. Om du är intresserad kan jag skicka en via PM!

Tack men tror fan jag tar och öppnar skiten och spelar istället. Vill ha kvar lådan ändå för den är snygg men vill inte bli någon extremsamlare som sitter med 4000 inplastade saker alá "The 40-year old virgin". Känns som en dålig väg att vandra in på att behålla något inplastat bara för att det kan bli värt pengar i framtiden

Medlem

Ni som har spelat Diablo 3: Är det lika svårt att stänga och öppna dörrar i trean som i ettan och tvåan?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag köpte mitt CE för "säkerhets skull" om jag nu skulle gilla diablo 3.. själv tycker jag innehållet i boxen är roligare än spelet i sig, men jag har nog vuxit ifrån Diablo.

Sen tycker jag att överraskningsmomenten är riktigt dåliga.. vem kan glömma första gången man sprang på The Butcher i Diablo1? Här är det bara räls och minimal tankeverksamhet (i D3)


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

1
Skriv svar