Vad tycker du om E3 2012?

Robot
Vad tycker du om E3 2012?

Sommarens stora spelmässa är slut, vi vill veta hur bra – eller dålig – du tycker den var.


Medlem
Vad tycker du om E3 2012?

Kollade mest på Planetside 2 e3 livs streams som totalbiscuit satt och kommenterade med några från sony. Roligt att sony vågar visa upp sitt planetside 2 så här tidigt när de bara är i alpha. Betan ska börja inom några veckor har de gått ut med.

Planetside 2 förtjänar mycket mera plats på fz för det spelet är innovativt till skillnad mot cod och bf.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Min spontana känsla var: Är den redan slut? Tyckte den knappt kom igång.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ett ord: mäh...(med en axelryckning)

Medlem

Kändes tamt i år må jag säga, några guldklimpar men mindre än vanligt, samt att jag är rätt ointresserad av WiiU gjorde ju inte saken bättre

AW8
Medlem

Var nästan inte intresserad av någonting ifrån årets E3.

Blev lite nya detaljer och ungefärligt releasedatum på Dawnguard, och så minimalt gameplay ifrån Star Wars 1313.

Annars så var det inte mycket mer som fångade min uppmärksamhet.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Var nog den sämsta E3 mässan någonsin.

*Inga nya tillkännagivanden av nya konsoler, det är dags nu!
*Valve meddelar att dem inte kommer vara på mässan eller visa HL3

Enda jag fann intressant och som jag längtar till är Dead Space 3 och Resident Evil 6.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

XCom Enemy Unknown och i-och-med-det återfödelsen av en av de viktigaste milstolparna i spelhistorien ligger och bara väntar på att vända upp och ned på allt. Om det nu blir så bra som det verkar dvs, annars får jag nöja mig med det lite mer traditionsenliga Xenonauts. Blir det inget med det får jag väl dränka min sorg i X: Rebirth... Det tisslas och tasslas ju även en del om Mount&Blade 2, och sedan lär vi väl börja få mer och mer info kring S.T.A.L.K.E.R. 2 framåt årsslutet. Nej du, för oss gamla PC-rävar är det inget mellanår, tycker snarare att det börjar ljusna allt mer på spelfronten (så länge man håller sig borta från det mest sönderkommersialiserade konsolträsket då)...


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

tycker årets E3 var grymt bra, dom hadde många bra spel som The last of us,assassin's creed 3 och watch dogs. tycker faktiskt också black ops 2 verkar helt okej fast jag inte har tyckt att dom senaste cod spelen är nå bra. Treyarch försöker iallafall komma på med nått nytt

Medlem

War of the Roses och Ravaged var det enda som var intressant för min del, planetside 2 har jag inte koll på så bra men det kan vara intressant. Då pratar jag faktiskt underhållningsvärde och inte "kolla vilken flashig grafik vi har i vårt spel".

Medlem

Var väl precis som förra årets och året därpå och året därpå osv. Säkra kort är vad spelindustrin är byggd på och dom som inte gör spel byggt på tidigare idéer har inte pengarna att dyka upp på E3. Med vissa undantag så har det ju nästan alltid sett ut så här bara det att vi lever på någon nostalgi att det kom mera nytt förr eller att vi bara har blivit mätta på allt som vi fått innan.

Medlem

Jag blev otroligt besvien måste jag erkänna, men det beror nog på att det enda jag verligen hade hoppats på var att få en presentation av vad retro studios pysslar med, vilket jag inte tror kom fram? Hade verkligen önskat ett avslöjande om ett nytt BRA Star Fox spel, men får nog drömma ett tag till. Saknade för övrigt roliga nintendo-spel som skulle kunna säkra ett framtida köp av WiiU, men det blev det inte mycket av.. Flera "äldre" spel som presenterades har vi redan sen tidigare, så de lockar ju inte så mycket att få spela spel vi redan spelat.

Hade även i smyg hoppats på lite mer information om final fantasy versus, även fast vi fått veta redan innan att vi antagligen inte skulle se röken av versus under mässan. Känns bara som att det är dags för Enix att visa upp spelet vi väntat på i för många år nu..

Mycket annat kändes mestadels blekt, mycket spel man redan kände till som var självklara en presentation, och mycket nya spel som inte intresserar mig ett dugg osv.

Däremot så fanns det enstaka spel som kändes intressanta av de jag läste om, som The last of us, Beyond och Watch dogs. Helt nya och okända spel känns ju mycket mer spännande som gör att man får lite mer att se fram emot, speciellt beyond får jag höga förväntningar på när heavy rain är ett favoritspel sen tidigare, Sen är det kul med mer AC3 videos även om vi redan visste om spelet, då det är en spelserie jag verkligen har uppskattat i varje del som bara blivit bättre och bättre. Tomb Raider lyckas också med att hålla mitt fortsatta intresse, även oom jag aldrig varit ett fan av de tidigare spelen. Den nya Lara Croft känns mer spännande helt enkelt.

Hade hoppats på mer av E3 då den saknade den stora finalen som aldrig kom, men jag antar att det får duga när man väl börjar gå igenom vad som presenterades. Förhoppningsvis så betyder det att nästa E3 knappast kan bli mycket sämre, eller att mer nyheter kommer under hösten.

*Håller tummarna för Star Fox*

Medlem

Ganska besviken, tredje part räddade verkligen E3 för de tre andra konferenserna var inte mycket att se. Nintendo borde ha ägt hela E3 men så skedde inte, istället fortsatte de visa spel som tilltalar den stora massan, att de inte visade Project P-100 är för mig en gåta. De säger att Wii U är tänkt för core gamern men visar upp det här, hur tusan tänker de?

Nej Ubisioft var vinnaren av konferenserna och Watch Dogs var höjdpunkten. Som de sade i IW, det säger en hel del om mässan överlag när ett spel lyckas få allas uppmärksamhet så som det fick (dock såg det grymt snyggt ut det går inte att förneka).

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Var väl precis som förra årets och året därpå och året därpå osv. Säkra kort är vad spelindustrin är byggd på och dom som inte gör spel byggt på tidigare idéer har inte pengarna att dyka upp på E3. Med vissa undantag så har det ju nästan alltid sett ut så här bara det att vi lever på någon nostalgi att det kom mera nytt förr eller att vi bara har blivit mätta på allt som vi fått innan.

Hade den varit det kan jag lova dig att den inte hade överlevt. Det kanske stämmer idag men knappast när den var ny. Och det kommer vara dessa "säkra kort" som kommer ta död på den. Folk börjar tröttna på att spela samma spel i ny förpackning, räcker att kolla på försäljningen av GH eller nu senast MW. Det som kommer rädda är indiespelen och utvecklare/utgivare som vågar ta chanser.

Planetside 2 verkar bli hur bra som helst och Sony verkar inte ha några som helst problem med att man visar deras spel (något som tydligen många på E3 hade enligt Total Biscuit).

Detta års E3´s verkliga vinnare är pc spelare och själv är jag glad att allt fler utvecklare återigen börjar satsa på denna plattform. Nu hoppas jag bara att de samtidigt inser att de måste ändra sin inställning till den när det gäller piratkopiering och DRM.

Medlem

Planerade 2 verkar intressant


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

_78
Medlem

Bedrövligt... pinsamt att behöva dras med dagens konsoler ytterligare en tid framöver. Känns som att det som piskas ut på marknaden idag är upprepning efter upprepning efter upprepning.

Den dag det kommer ut spel som känns som nya spel och inte ett gäng expansioner kanske spelandet kan ta fart igen, nu känns det mest som att det går på tomgång.
Och nej, jag anser inte att PC-marknaden skulle vara ett undantag då konsolerna givetvis även har ett enormt inflytande på vad som släpps även där.


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

Kommer en sammanfattning över hela E3 för oss som inte riktigt haft möjligheten att följa mässan till punkt och pricka?

Medlem
Skrivet av swordfish:

Kollade mest på Planetside 2 e3 livs streams som totalbiscuit satt och kommenterade med några från sony. Roligt att sony vågar visa upp sitt planetside 2 så här tidigt när de bara är i alpha. Betan ska börja inom några veckor har de gått ut med.

Planetside 2 förtjänar mycket mera plats på fz för det spelet är innovativt till skillnad mot cod och bf.

Vart kan man se dem?


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Krayze:
Skrivet av swordfish:

Kollade mest på Planetside 2 e3 livs streams som totalbiscuit satt och kommenterade med några från sony. Roligt att sony vågar visa upp sitt planetside 2 så här tidigt när de bara är i alpha. Betan ska börja inom några veckor har de gått ut med.

Planetside 2 förtjänar mycket mera plats på fz för det spelet är innovativt till skillnad mot cod och bf.

Vart kan man se dem?

http://www.youtube.com/watch?v=fLakXgelJGY


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Jag hade inga förväntingar alls på E3 i år från informationen innan det drog igång. Såg sedan Planetside 2 streamen med TotalBiscuit och råkade också trilla in på trailern för Warface. Båda verkar bli helt okej spel om inte bättre.

Tricket är helt enkelt att ha låga förväntningar på allt. Då blir man oftast positivt överraskad. Prova själva på nästa film ni ska se och skåda ett nytt, roligare sätt att se på livet!

Medlem

Bättre än de flesta


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Hade sett fram emot en visning av ps4 / Xbox 720, men icke, har börjat bli trött på dagens konsoller och vill ha nästa generation så snart som möjligt.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Sony och Ubisofts presskonferanser var bäst men hade hoppats att se Half-Life 3 och G.T.A 5 och Cyberpunk och nexgen av PS4 och XBOX 720

Medlem

Väldigt lite som vart intressant sen att inte vi fick se nått av PS4/720 vart ju bara patetiskt.
Wii U vart det skämtet man redan visste att det skulle bli.

Överlag ger jag E3 2012 4/10 poäng

Medlem

Blir väl lite "mäh" över det hela utan titlar som Doom, Quake, Half Life etc..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Skrivet av dotque:

Blir väl lite "mäh" över det hela utan titlar som Doom, Quake, Half Life etc..

Skulle gärna se ett nytt Doom i gammal stil, med alla dom klassiska monstren som cyberdemon, kulsputespindlar, genomskinliga djävulsgrisar ? eller va dom nu var medmera.

Och skulle inte Quake 1 släppas på xbla / psn ? Har läst för flera år sen att det skulle komma iaf.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Mässan var ett återbesök hos återvinningsstationen där de få innovationer som fanns var riktade åt att locka investerare. För gamers var det hela som en stor påse riskakor på Halloween.

Medlem

Jag hade inga förväntningar om årets E3. Men nu i efterhand så säger jag att det dök upp ett par intressanta titlar.

Men mässan har definitivt varit bättre än så här. Jag hoppas på ett bättre år nästa gång


signatur

Game long and prosper

Medlem

magert spelar bara på PC

Den bästa E3-mässan jag följt har varit E3 2011.

12
Skriv svar