SVT sänder StarCraft II-matcher via marknätet

Robot
SVT sänder StarCraft II-matcher via marknätet

Nästa helg drar Dreamhack Summer 2012 av stapeln och du behöver inte längre ens gå online för att se mästarnas mästare göra upp om storpriserna.

#nyhetstips, #starcraft-ii-wings-of-liberty


Medlem
SVT sänder StarCraft II-matcher via marknätet

Bra att dom lägger det i SVT 1 & 2, vore katastrof om dom skickat ut det på en kanal som inte är HDTV.

Medlem

Detta är grymt, blir verkligen till att titta på detta!
EDIT: Via datorn (och kanske TV då?!).


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Wow. Verkligen dags. Lite svensk TV-historia som skapas kanske? Tror de flesta spelintresserade hade blivit glada över att se Thorzains seger senast. Om något liknande upprepas på TV kanske det är det lilla som krävs för att E-sport ska slå igenom där också.
Sen blir jag ju inte mindre ledsen då jag själv är ett Sc2-fan.
Kul kul!

Medlem

Det var lite otippat, svt av alla kanaler också

Nice!

Medlem

kul att e-sporten växer i Sverige :333

Medlem
Medlem

Grymt sugen att kolla på det men jag har fortfarande inte kört SC 2 så det får väl bli till att skippa det denna gång. Men nästa år har jag, förhoppningsvis, spelat klart det och kanske även den kommande expansionen.

Hur som helst, grymt kul att SVT inser vart framtiden ligger, mer satsningar av det här slaget vore toppen=).

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Grymt sugen att kolla på det men jag har fortfarande inte kört SC 2 så det får väl bli till att skippa det denna gång. Men nästa år har jag, förhoppningsvis, spelat klart det och kanske även den kommande expansionen.

Hur som helst, grymt kul att SVT inser vart framtiden ligger, mer satsningar av det här slaget vore toppen=).

SC2 är grymt kul att titta på även om man inte spelar själv. Lite svårt att fatta allt men fortfarande mycket underhållande.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Kanske skall skaffa en TV till lägenheten enbart för detta och betala tv avgiften.

Medlem
Skrivet av Lepr:

Det var lite otippat, svt av alla kanaler också

Nice!

Nja det är ju public service så om någon kör ett sådant "riskprojekt" av tvkanalerna så är det ju SVT!

Skrivet av PcGamer:

Grymt sugen att kolla på det men jag har fortfarande inte kört SC 2 så det får väl bli till att skippa det denna gång.

Man måste ju inte spela fotboll för att njuta av en fotbollsmatch på tv!

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:

Grymt sugen att kolla på det men jag har fortfarande inte kört SC 2 så det får väl bli till att skippa det denna gång. Men nästa år har jag, förhoppningsvis, spelat klart det och kanske även den kommande expansionen.

Hur som helst, grymt kul att SVT inser vart framtiden ligger, mer satsningar av det här slaget vore toppen=).

Hoppas du ett trailern som kommit upp för HotS, får se en relativt uppgjord match med HotS Alpha, ZvP. Rekommenderas att se :).

Annars tycker jag det är vansinnigt kul att se på E-sport, SC2, Dota2, CS, Quake m.m. har väldig hög skill nivå så vill man bli bättre kan man ju titta på proffsen för att lära sig mer.

Även om man själv inte blir bättre

Medlem
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av PcGamer:

Grymt sugen att kolla på det men jag har fortfarande inte kört SC 2 så det får väl bli till att skippa det denna gång. Men nästa år har jag, förhoppningsvis, spelat klart det och kanske även den kommande expansionen.

Hur som helst, grymt kul att SVT inser vart framtiden ligger, mer satsningar av det här slaget vore toppen=).

SC2 är grymt kul att titta på även om man inte spelar själv. Lite svårt att fatta allt men fortfarande mycket underhållande.

Har kollat en hel del på när de spelar SC : Broodwar och det jag sett och själv spelat från SC 2 ser ut att bli minst lika underhållande som det första. Dock verkar det som Blizzard gjort många ändringar för att underlätta för de som inte har samma sjuka tempo på tbordet som koreaner.

Ja Starcraft är utan tvekan ett spel som funkar att kolla på även för de som inte spelar själva men även är lika kul, och framför allt, lärorikt även för de som är insatta=).

Edit: Kanske inte framkom så bra men jag äger och har spelat klart både Starcraft och dess expansion, Broodwar. Starcraft är utan tvekan ett av de bästa RTS spel jag spelat. Anledningen till att jag inte kört SC 2 än är för att min burk inte klarar av det=).

Medlem

Menar ni söndagsaftonen den 17de?

Medlem
Skrivet av kLoks:

Menar ni söndagsaftonen den 17de?

Kollade på SVT´s sida och de sänder på måndag kl 22.45 till tisdag morgon kl 01.00

Här är en länk till sidan http://svt.se/dreamhack

Medlem
Skrivet av kLoks:

Menar ni söndagsaftonen den 17de?

Finalerna är på måndag kväll så de det är på måndag.

Gammal bild kanske eller spelar fortfarande alla gamers med 4:3 skärmar ??


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Lepr:

Det var lite otippat, svt av alla kanaler också.

Tycker jag verkligen inte. Har ju sänts via SVTplay samt via "specialkanaler" tidigare. Har bland annat visats BF2-matcher. SVTs publicserviceuppdrag fungerar, och knappast otippat.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Yes, sent på natten när det är jobb dagen efter, härligt!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Helt rätt av Sverige / SVT att ta detta steget gällande E-Sport. Keep it up!

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Gammal bild kanske eller spelar fortfarande alla gamers med 4:3 skärmar ??

Bilden är från vintern 2004

Medlem

utvecklingen går framåt


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Spelar själv inte SC2 men tycker ändå det kan vara underhållande att kolla på, skulle vara kul om de visade andra event med, vore ballt att kunna kolla på HoN-finalen på SVT =).

Medlem
Medlem

Trevligt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

FM-guru
F.d. Sisyr

Är personligen helt ointresserad av det, men det är ju förstås skitbra för e-sporten i Sverige.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Lepr:

Det var lite otippat, svt av alla kanaler också.

Tycker jag verkligen inte. Har ju sänts via SVTplay samt via "specialkanaler" tidigare. Har bland annat visats BF2-matcher. SVTs publicserviceuppdrag fungerar, och knappast otippat.

Jo, är nog mer mig som totalt förträngt SVT dom senaste åren bara, så för mig var det otippat

Medlem

Yay! E-sport ftw

Inaktiv

sitta många timmar för att titta på när andra spelar, då har man för mycket fritid, den tid man har lägger man hellre på att spela själv.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Hoppas det blir bra kommentatorer

12
Skriv svar